Orient Ray?
#11
Her på forum er der en gennemgang af Orient Blue Ray her:

http://www.urdebatten.dk/showthread.php?tid=79488
De venligste hilsner, John
Svar
#12
Orient laver også ganske udmærket ure i dette prisleje,
De bliver dog aldrig mit valg men sådan er vi så forskellige. Icon_cool


Men som Torben siger,
Spring ud i det egen erfaringer er de bedste,
Og køber du et af de ure du har nævnt brugt, så vil de holde fornuftigt på dine mønter,
Så frem du beslutter at skulle sælge det igen.

Vi har alle været der,
Hobbyer koster penge men med en lille smule fornuft,
Sætter du ikke meget på spil her. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Jeg har den Orient Mako som du linker til samt et Seiko monster, umiddelbart er Seiko kvalitets mæssigt et bedre valg, men Orient er lidt lidt mindre tool watch.



Sent from my iPad using Tapatalk
Diverse
Svar
#14
Jeg er ejer af et så´n ur ORIENT RAY DIVER jeg kan kun sige at dem som ikke har prøvet at ha et på armen er gået glip af et ret fedt ur til små penge ( i forhold til alle de AAA+ som der skrives om her på siden )
Det er et super pålideligt ur,med dato og ugedag som rent faktisk kan læses uden problemer, størrelsen gør at det er nemt og "rart" for øjnene at aflæse.
Det er Orients eget 46943 urværk som ligger i kassen, bliver det passet som alle andre værker, går det upåklageligt og præcist år efter år.
Det er et af mine hverdags favoritter netop fordi det kan tåle stort set alt man udsætter det for.
Størrelsen på kasse og rem gør også at det passer stort set de fleste håndled uden at være for lille eller for stort ( alt er relativt )
Personligt syntes jeg den blå farve de har ramt er ret lækker, samt icon og index er ikke "trykt" på, hvilket også tiltaler mig meget, syntes at det gir skiven en anden dimension når det ikke "bare" er et tryk
Ydreringen (bezel ring) føles som god kvalitet når man drejer på den, og har den udtrykte velkendte lyd som et godt kvalitets ur skal ha, der er ingen slinger, som kan opleves ved mange andre ure i den prisklasse.
Det som det eneste der er med denne model er glasset, det er jo ikke safir, så med årene skal det skiftes, hvis man vil ha nydelsen af at kunne hvile øjnene på skiven uden ridser.
begge kroner er skrue kroner, her har Orient virkelig været omhyggelig, de er nemme at arbejde med og pt. har jeg ikke haft vandskade.

Så stort set er det et ur jeg varmt kan anbefale til en ny startet ur interesseret, selv er jeg Candino freak, men det fratager mig ikke for at syntes om andre modeller/mærker.
NOB
[-]
  • millan renatus
Svar
#15
(19-07-2015, 12:46 AM)nob Skrev: Jeg er ejer af et så´n ur ORIENT RAY DIVER jeg kan kun sige at dem som ikke har prøvet at ha et på armen er gået glip af et ret fedt ur til små penge ( i forhold til alle de AAA+ som der skrives om her på siden )
Det er et super pålideligt ur,med dato og ugedag som rent faktisk kan læses uden problemer, størrelsen gør at det er nemt og "rart" for øjnene at aflæse.
Det er Orients eget 46943 urværk som ligger i kassen, bliver det passet som alle andre værker, går det upåklageligt og præcist år efter år.
Det er et af mine hverdags favoritter netop fordi det kan tåle stort set alt man udsætter det for.
Størrelsen på kasse og rem gør også at det passer stort set de fleste håndled uden at være for lille eller for stort ( alt er relativt )
Personligt syntes jeg den blå farve de har ramt er ret lækker, samt icon og index er ikke "trykt" på, hvilket også tiltaler mig meget, syntes at det gir skiven en anden dimension når det ikke "bare" er et tryk  
Ydreringen (bezel ring) føles som god kvalitet når man drejer på den, og har den udtrykte velkendte lyd som et godt kvalitets ur skal ha, der er ingen slinger, som kan opleves ved mange andre ure i den prisklasse.
Det som det eneste der er med denne model er glasset, det er jo ikke safir, så med årene skal det skiftes, hvis man vil ha nydelsen af at kunne hvile øjnene på skiven uden ridser.
begge kroner er skrue kroner, her har Orient virkelig været omhyggelig, de er nemme at arbejde med og  pt. har jeg ikke haft vandskade.

Så stort set er det et ur jeg varmt kan anbefale til en ny startet ur interesseret, selv er jeg Candino freak, men det fratager mig ikke for at syntes om andre modeller/mærker.

Tusind tak for denne detaljerede gennemgang af uret. 
Jeg er dog taget min beslutningen angående seiko skx007. Jeg har vaklet rundt mellem forskellige ure, da jeg ikke har spor forstand på ure overhovedet.  :) 
Derfor er jeg nødt til at stå fast på min beslutning angående seiko skx007. Men til den pris, kunne jeg næsten få begge ure indenfor mit budget (3000 kr) ;) 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)