How important is innhouse to you
#1
I think many watch freaks would agree that inhouse or out of the house caliber has not got much to do with how well they function.ETA are a massive company and have the resources to develop calibers that most brands cannot.They are not just reliable work horses they are very sophisticated pieces of machinery.Not everybody knows that ETA make many calibers with different specifications and finish. Many more than most watch freaks know about.A ETA caliber can last just as long as say a Patek caliber.It can be just as accurate and a damm site cheaper to service.So why spend a lot of money for a watch with a inhouse caliber?For watch brands it is prestige to be able to develop and produce their own in house caliber.Even though very few brands are true inhouse ,you can count them on one hand.So why have watch people all over the world started to buy and talk about inhouse like it is the Holy Grail.In the older days not many cared about it.I mean 99% of people who bought a Rolex Daytona did not know or care it had a Zenith caliber in it.My opinion is that the internet is the reason we have changed the way we think about watches.And i do not think it is because we have learnt more.I think it is because we are manipulated more.I am manipulated just as much as anyone on this site sometimes without even thinking about it.The main difference must be the finish of the caliber in my opinion.And without a glass back you never see it.Is it tradition we want is it handwork or prestige? I do not know do you? Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#2
For mig er det ikke så vigtigt.
Jeg må indrømme at jeg tidligere har lagt mere vægt på det, end jeg gør nu.
Da mit pengetræ desværre ikke gror super stabilt for tiden Icon_e_wink er der et par ting jeg også er nød til at tage højde for.
Såsom indkøbspris og serviceomkostninger. Inhouse hæver jo disse to betydeligt Icon_e_sad

I bund og grund er jeg jo nok ikke særlig meget "værktosse"
Ingen tvivl om at jeg sagtens kan falde i svime over et lækkert Lange værk, det er jo fantastisk smukt.
Håndarbejde, tradition, finish, komplikationer, udvikling og meget mere er man jo nød til at tage hatten af for.
Men i bund og grund er der andre faktorer ved et ur, der kommer før inhouse. (for mig)
Men jeg er egentlig heller ikke en så sofistikeret urtosse Icon_cool
Svar
#3
enig med kim:D
Svar
#4
Inhouse behøver jo ikke dyrt på den ene eller anden måde (Seiko)
for mig kommer det helt an på hvor dyrt ur vi snakker om,jeg vil ikke købe et ur hvor jeg ikke syntes værket følger med prisen på uret
så føler jeg på en måde mig "snydt",og fortæller producenten så en masse salgs gas om hvor lækkert værket er så er jeg stået af.

Hvis jeg kan lide selve udseendet på uret og hele pakken i og omkring værket stå mål med prisen så er jeg på,
så kommer det faktisk ikke så meget an på inhouse eller ikke inhouse. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Slet ikke vigtigt.....
Svar
#6
Det har klart fået en større betydning ift. før, men hvis jeg synes godt om uret og dets værk (f.eks. PAM 213 og dets OP XVII) ift. prisen... så kan jeg gå på kompromis.
Svar
#7
[quote="Stensbjerg"]
for mig kommer det helt an på hvor dyrt ur vi snakker om

For mig har prisen stor betydning, køber jeg et dyrt ur forlanger jeg også mere.. Men må indrømme at kvaliteten på værket betyder mere for mig end om det er et inhouse værk

Mvh Henrik
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#8
Enig kvaliteten skal selvfølgelig også matche prisen og giver man mere for uret mener jeg man skal forlange mere på alle fronter,
men inhouse siger jo intet om kvaliteten skal man huske.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
For mig betyder det intet... Kvaliteten og egenskaberne betyder tilgengæld alt!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)