VINTAGEURE.DK - NY SIDE & ANNONCE TILBUD
(06-07-2015, 11:06 AM)phrede Skrev:
(06-07-2015, 10:36 AM)TioMalo Skrev:
(05-07-2015, 09:47 PM)TDN Skrev: Jeg vil heller ikke annoncere mine 2.500-4.500 kr. ure for 125 kr. når der er så mange gratis muligheder og de par gange jeg har forsøgt har jeg ikke haft nogen respons. Urdebatten var gratis. Har diskuteret det med tidligere ejere af siden om det rimelige i at give 125 kr. når man måske tjener nogle få hundrede kr. på uret uden held. Forstår godt at der skal penge i kassen, men forvent ikke de private med billige ure kommer væltende.

Enig med alle brokkehoveder her. ItsTime kørte fint rundt uden de privates betalingsannoncer - vil jeg tro.
Helt klart; private sælgere står vist ikke i kø for at få lov at betale kr. 125 for at annoncere. Og så vidt jeg forstår sagen rigtigt af Claus´ indlæg, det gør ikke alle profs heller.
Brugte altid ItsTime og ursiden - nu er der kun den sidstnævnte tilbage.
Hvor meget er der common sense i at betale kr. 125 når man sælger et SKX007 for kr. 1.600 ??
Man behøver vist ikke at være økonomiuddannet for at se, hvad der er i sigte med disse opkøb af fora og salgssider. "Køb konkurrenterne og du vil være i sidste ende last man standing". Det samme, Lauritz´ ejer, Bengt Sundstrøm praktiserer ved at købe op både de store og små konkurrerende auktionshuse & netauktioner.

Men pyt; vi har stadigvæk muligheden for at pludre her på den her (socialt-) urforum / forum. Urene dukker op under rubrikken "Hvilket ur går du med i dag ?", resten er rent underholdning af meget varierende kvalitet. Horologiske indlæg er her intet af. Jeg vil tro at den lille håndfuld af hardcore horologer - så som Torben Geodoc & Co er for længst forskrækket væk af sitets "facebook agtighed".
Vi andre hænger her lidt halvhjertet - for det mindste indtil der indføres "administrationsgebyr" for brugere.
Just wait and see...

Mvh. John

Jeg er da super ked af at læse dit meget negativt stemte indlæg. Og ked af din konspirationsteori for vintageure!
Uden at jeg har været indvolveret, kan jeg ikke forstå at du er kan udtale dig om økonomien bag siderne. Jeg ved blot at de koster både penge at drive og har været dyre i indkøb!

Mht det manglende horologiske, så savner jeg også geodoc, hannover-dk, baun mv, men man er jo natuligvis altid velkommen til selv at bidrage ;)

- via iPhone

OK - ked af det at du er ked af det, Phrede.
Kan dog ikke få øje på "konspirationsteori"... Hvis du mener den der "at købe konkurrenterne" er det ikke en konspirationsteori, men noget man lær på CBS på første semester... Icon_blink 
Diverse net- og netrelaterede service´s kostede penge i hine tider. F. eks. hotellerne som tog penge for at udlevere login til deres wifi-net.
Det GØR man bare ikke i dag. Eller jo, men så ved kunderne / brugere at vi kører efter en morfar-model...
Når ALT på nettet er reklame finansieret, lyder den der "kr. 125 for at annoncere på vores website" ikke godt.
Jeg er nu også ked af det. Nemli´ ked af det man må ikke ytre sig ærlig kritisk. Eller at gøre det alligevel er lidt upassende. Er vi virkeligt i den hjørne hvor vi kun må sige at det hele er sååå dejli´ og at ih, hvor min G/S Sub bare osse er sååå dejli´. Jeg kan se besøgeraktiviteten på sitet og et eller andet er der gået galt. Det hele kan ikke tilskrives på sommerens indvirkning (som findes, men slet ikke i den grad, sitet lider af).
Måske burde vi oppe os og (fin- ?) justere sitet for noget attraktivt fra 2015 ?
At skrive "vi burde" lige her smager lidt forkert. Det gjorde det ikke på ItsTime pga. at der var ikke penge mellem Kim og brugeren (her, "mig") og derved var det nemmere at se en flad, ligestillende struktur foran sig og skrive "vi".
Det er der her og jeg føler ikke rigtigt "vi-agtig".
Vintageure haltede mod graven. Altså, før den blev sammenlagt med Kim´s frisk og æstetisk & velfungerende forum - dog, et urforum manglende horologisk dybte.
Vintageure.dk´s ronkedoragtighed konservatisme var jo arv efter den salige Jan Kirk som bannede folks IT-adresser hvis man glemte den store regelsæt og kom at indsætte et link i sin post, som JK anså at være "konkurrerende".
Jeg vil for en god ordens skyld nævne at jeg kendte Jan ganske godt og at han på tomandshånd var absolut OK, men ledelsesmæssig og politisk set var hans metoder noget fra en bananrepublik.

Når rygterne om den ny "fællesforum" begyndte at versere, vil jeg tro at vi var mange som håbede at den skønne dugfriskhed Kim´s forum havde som varemærke, ville smitte på "synteseforumet". men desværre... Dog er sitets moderatorer (den gode Phrede specielt in mente her) i dag moderate og har erstattet den rædselshære af fangevogtere som delte skriftlige advarsler til folk og ekskluderede nemt dem som ikke var ligesindede og nægtede at bukke nakken. Så, Icon_Up  for det.
Måske kunne det næste skridt være at forbyde alle de grå farvenuancer i grafikken og måske reducere samtidigt brugen af linealen til det halve (og dette kan forstås både bogstaveligt og metaforisk Icon_blink ) ? Og når der debatteres om eksistentielle og vigtige emner kunne ejeren måske dukke op og ikke lade moderatorer alene takle brugernes vonnen og klagen.

Så, åbn vinduerne og luft ud, skaf nogle bøtter af lidt mindre triste farver og når det nu tydeligvis har været så dyrt i forvejen, invester en smule mere og køb en webdesigner (eller bare brug Kim´s gamle forumsoftware og de grafiske løsninger han brugte).

Når jeg ser at den slags sker, vil jeg igen tale om "os" når jeg skriver indlæg her. Og vil absolut heppe fra sidelinjen. Desværre har jeg hverken evner eller interesse for teknik og derved den klassiske horologi. Når og hvis de efterlyste forandringer og modernisering bliver gennemført, måske vil nogle af de tunge teknikdrenge dukke op her igen.

Og mens vi venter på det, må vi andre ævle og pludre løs om de løst tilknyttede emner eller tage 3D briller og popcorn frem og følge med.

Med venlig hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(07-07-2015, 12:15 PM)TioMalo Skrev: Jeg er nu også ked af det. Nemli´ ked af det man må ikke ytre ærlig kritik. Eller at gøre det er lidt upassende. Er vi virkeligt i den hjørne hvor vi kun må sige at det hele er sååå dejli´ og at ih, hvor min G/S Sub bare osse sååå dejli´. Jeg kan kun se besøgeraktiviteten på sitet og et eller andet er der gået lidt galt. Det hele kan ikke tilskrives på sommerens indvirkning (som findes, men slet ikke i den grad, vi lider af).

Tak for dit indlæg, John!
Uden at svare på de andre, gode pointer vil jeg lige kort sige at du selvfølgelig meget gerne må ytre dig lige så negativt du ønsker. Det er jo netop et af mine kardinalpunkter som moderator :-)
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
(07-07-2015, 12:15 PM)TioMalo Skrev: Så, åbn vinduerne og luft ud, skaf nogle bøtter af lidt mindre triste farver og når det nu tydeligvis har været så dyrt i forvejen, invester en smule mere og køb en webdesigner (eller bare brug Kim´s gamle forumsoftware og de grafiske løsninger han brugte).

Icon_not Icon_+1
Svar
(07-07-2015, 01:50 PM)jacobzimmer Skrev:
(07-07-2015, 12:15 PM)TioMalo Skrev: Så, åbn vinduerne og luft ud, skaf nogle bøtter af lidt mindre triste farver og når det nu tydeligvis har været så dyrt i forvejen, invester en smule mere og køb en webdesigner (eller bare brug Kim´s gamle forumsoftware og de grafiske løsninger han brugte).

Icon_not  Icon_+1

Icon_+1
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Enig med Sorte John. 

Jeg er bare en urtosse, der ikke kan lade være med at klikke herind hver dag... 

Men der er ikke mange nyheder at læse  Icon_e_confused
Mvh Kim 
Svar
Jeg vil også lige skrive at Frederik er den absolut bedste og mest rummelige moderator som dette forum har haft. Så alt er ikke skidt Icon_blink
Svar
(07-07-2015, 08:32 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg vil også lige skrive at Frederik er den absolut bedste og mest rummelige moderator som dette forum har haft. Så alt er ikke skidt  Icon_blink

Icon_Up - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(07-07-2015, 08:32 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg vil også lige skrive at Frederik er den absolut bedste og mest rummelige moderator som dette forum har haft. Så alt er ikke skidt  Icon_blink

Av! Tak for det flotte kompliment, Claus!

Min mission som moderator er at vi alle har et frit og attraktivt forum hvor alle er velkomne og kun ulovligheder og svinerier censureres ;-)
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg skrev tidligere et indlæg i denne tråd om, hvorfor man på private salgsannoncer på vintageure.dk ikke angiver navnet på sælger - jeg tror at dette indlæg blev glemt som resultat af den tilbagevendende debat om, at det koster penge at annoncere.

Hermed vil jeg gerne gentage spørgsmålet og den opfordring, der lå implicit i min tidligere post, som jeg gengiver nedenfor. Jeg synes, at det burde være en selvfølge, at en privat sælger står frem med navn, så man kan se, at sælger vedstår sig uret og at der ikke er noget "fordækt".

(05-07-2015, 03:27 PM)pbr Skrev: Jeg har en enkelt "klage", når det kommer til den nye annonceside.

Tidligere kunne man for private salgsannoncer se navnet på sælgeren og dermed se, om det var én man kendte og stolede på, før man kontaktede vedkommende.

Man kan stadig vælge at se alle af en sælgers salgsannoncer - denne funktion brugte jeg tidligere meget til at se, f.eks. Bo "Kongen"´s udbud eller f.eks. Martin Oddershede. Jeg nævner disse to som eksempel, idet disse annoncerer som private, men nu er denne funktion ikke længere til stede, idet jeg ikke kan se, når et ur er annonceret af disse .......... eller i øvrigt af andre.

Er denne ændring tilsigtet eller har man blot ikke tænkt over det ? I sidstnævnte tilfælde vil jeg gerne bede om at denne mulighed genindføres - og i øvrigt, så vil jeg mene, at det er "god stil", at en salgsannonce bærer sælgers navn også når sælger er en privatperson !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg er helt enig.
Jeg har tidliger købt ur via Vintageure.dk .og det er rart at kende navn på en privat sælger inden der tages kontakt.
Måske kender man sælger fra tidliger , eller debatten .
Håber der kommer gang i privat salget, også af ure i den billige kategori.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)