Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(02-07-2015, 06:13 AM)KlausM Skrev: Et nyt Rolex skal spille 100% men da det er finmekanik kan værket have været udsat for et stød, magnetisme etc som har påvirket dets gang. Det at Klarlund åbner uret har ingen betydning for værdien. Det gør de uden at det efterfølgende kan ses på uret.
Mvh
Klaus
Uden at påstå at jeg er synsk, lyder næsten som om uret er stærk magnetiseret. Og la´ os håbe det pga. at demagnetiseringen tager et øjeblik og uret behøver ikke en gang åbnes. Som forresten ikke forringer dit urs værdi etc (som du spurgte i et af de tidligere indlæg).
Lige smide status her ang. fejlen.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
I forbindelse med et besøg til en udstilling omkring ure, var vi et par stykker der smuttede forbi Rolex standen og fik en lille snak med en af teknikkerne, hvor min kammerats Rolex blev testet og det var helt ustyrlig, nærmest umulig at få en ordentlig læsning på uret, og han tog det henover en af de plader/apparater, man bruger til at de magnetiserer og efterfølgende var der en perfekt gang på uret.
Da min kammerat arbejder med opsætning af computer og rigtig meget iPads, så mente teknikeren at det kunne være årsagen med alle de magneter der er i tablets.
Sådan en plade til at de-magnetiserer har jeg bestilt ved CT Watches og den koster ikke det store (har ikke fået den endelige pris), men arbejder som it-lærer med disse plader og andet grej der kunne give anledning til at de-magnetiserer sine ure i ny og næ.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 82
Tråde: 15
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Givet Likes: 12
Hey guys,
Jeg afleverede som sagt uret i går som fik lov at overnatte hos Klarlund - i fint selskab med resten af dets familie :-)
Jeg fik en sms i formiddags, at jeg kunne hente uret. forklaringen jeg fik, var at der var en skrue som holdt værket på plads som var defekt/knækket, og det var uden betydning for urets tilstand, bortset fra den skulle skiftes :-) teorien var så at skruen ved monteringen kunne være strammet for meget og var splintret. En forklaring jeg jo måtte godtage :-)
Det var en glad og tilfreds kunde som fik en yderst tilfredstillende og hurtig service af Klarlunds urmagerinde. Det var dejligt at jeg allerede fik lov at bruge lidt af min 4 årige garanti allerede efter 3 døgn. LOL. Uret går upåklageligt.
Mvh Mig
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Super fin afslutning, og trods alt en god oplevelse hos Klarlund.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•