Citizen NY0040 hjælp
Sidder med et Citizen NY0040 i hænderne. Uret går fint og stabilt. Og datoen skifter som den skal, men ugedagen skifter ikke med. Kan kun skifte ugedag ved brug af kronen. Det må da være en fejl? da datoen skifter automatisk. 

Købte uret for 10 år siden, men solgte det kort efter til min lillebror. Da jeg heller ville have et Pingo. Nu har han så spurgt om jeg ville købe det tilbage, eller sælge det for ham. Derfor skulle jeg lige se uret efter før det evt kommer til salg, også opdagede jeg overstående. Kan det betale sig at få en urmager til at se på uret? 

İmage
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar
Ingen som kan hjælpe? Icon_e_confused
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar
Mht. spørgsmålet om det er en fejl på uret - ja, det vil jeg mene at det er, jeg har aldrig set et ur hvor ugedag ikke skifter automatisk Icon_smil Om det kan betale sig at få fixet - det kommer jo an på hvad det koster at få udført (og hvad uret ellers er værd) Icon_blink Men det kan en urmager forhåbentlig svare på?
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Der nok noget galt med dato fremføre hjulet. Men få lige en urmager til at kigge på og høre hvad han har at sige
Svar
For at kontrollere viserhjulene er det nødvendigt at afmontere visere og skive. Når det er gjort bør det være nemt at lokalisere fejlen. Det bør ikke betyde den store udskrivning men en værkstedstime i dag koster. Hvis uret ikke har været serviceret siden det blev købt kan det sikkert betale sig at få det gjort i samme omgang, reservedele til Citizen plejer ikke at være særlig dyre. Når uret er helt adskilt er det nemt at kontrollere dag/dato mekanismen. Det kan også være noget så banalt som en løs urskive, dag-kransen en den del der sidder nærmest skiven så måske er der for meget luft mellen urskive og dagskive, blot mærkeligt at du kan stille dagen manuelt med kronen.
Mvh.
P.N.
Svar
Hvis det kan laves for 500 - 700 kr ville jeg måske nok få det gjort, men kun fordi det så er nemmere at sælge. Det er nok kun 500 - 700 kr værd med den alder det har, så det er et tempermentspørgsmål.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)