Når jeg læser et indlæg som dette fra "Anonym" ved jeg ikke om jeg skal grine eller græde, men jeg vil prøve at kommentere på kritikken
efter bedste evne
Fire ting at starte på.
- Tråden flyttes til Off Topic, da det intet har med ure at gøre.
- Dette indlæg er langt - bær over med mig.
- Af respekt for dig (Anonym) skal jeg nok lade være med at afsløre din hemmelige identitet
- Jeg har gentagne gange gjort det klart hvordan holdningen er ifht. reklamering m.m. men vil alligevel komme ind på dette endnu en gang.
Først vil jeg kommentere på din kritik ifht. navnet
UDEBATTEN.DK hvor du tolker navnet forkert, og åbenbart glemmer at læse
hele navnet.
Det står
UR foran ordet
DEBATTEN, hvilket betyder at det er et forum, hvor emnet URE kan debatteres, så længe dette gøres i en sober tone
uden personlige angreb. Du (og få andre) vil meget gerne bruge tiden og pladsen til at debattere forummets drift og regler, hvilket får mig
til at tvivle på om det i virkeligheden er interessen for urene der er motivationen bag deltagelse på forummet. Som andre allerede har nævnt
er dette IKKE et demokrati, men et privatejet site og dette medfører at ejerne sætter regler som man kan leve med (eller lade være)
Jeg lagde fra dag 1 en linie, hvor der meget tydeligt var/er taget stilling til følgende:
- Reklamering er ok (i form af indlæg, billeder m.m.) så længe det relaterer til ure.
- Priser - forespørgelser m.m. er ok at tage op og kan debatteres fuldstændig frit.
- Links til andre sider (også konkurrende) kan frit ligges op.
- Der skal være plads til alle som kan efterleve gængse normer for opførsel.
- Kan man ikke leve med det, er man velkommen til at søge andre græsgange.
Det ovenstående var mit udgangspunkt da jeg startede Urdebatten.dk med en (naiv) forestilling om at det var det helt rigtige og det kunne
folk da ikke være uenige i, da det netop gav rigtig meget spillerum og frihed. Og syntes man af den ene eller anden grund ikke om det,
kunne det jo ikke være nemmere at undlade at besøge siden. Og i DK er vi jo super heldige og har flere ur-fora, hvilket dermed giver alle
muligheder for til/fravalg. Der er masser der ikke synes om måden Urdebatten.dk køres på, men de fravælger så bare siden og undlader
at deltage
Det var lidt baggrund - og så til de låste tråde.
Ja, der lukkes tråde og flere end jeg har lyst til
Dette sker dog ikke når tråde tager en anden retning end den oprindelige som du "Anonym" antyder, men derimod når tonen bliver for personlig.
Hvornår tonen bliver for personrelateret er jo meget individuelt og det er en svær balancegang at håndhæve. Jeg gør det efter bedste evne
og overbevisning, hvilket ikke vil ændre sig. Nogle synes jeg reagerer for tidligt og andre synes jeg reagerer for sent, men det vil altid være en
subjektiv vurdering. Mht. retningsskift synes jeg og har altid syntes at de faktisk tit bidrager til nye spændende vinkler og spændende tråde i
det hele taget.
En anden årsag til lukning af enkelte tråde har været når enkelte brugere gentagne gange udelukkende er interesserede i at debattere om reklamer
eller lign. er ok. Og som allerede nævnt, så er navnet
UR-DEBATTEN og ikke
ER-REKLAMER-OK-DEBATTEN. Når de samme personer gang på gang på
gang drejer ellers rigtig gode tråde over på emner som dette - ja, så lukkes tråden, da det ALTID ender med mudderkastning.
En anden kritik som flere gange har været oppe og vende er det faglige/tekniske niveau. Nogle mener det er alt for lavt og at vi skal have
mere "horologi" Altså tungere tekniske indlæg. Denne kritik er jeg til dels enig i og jeg ville personlig elske at læse den type indlæg. Det som
jeg føler at folk glemmer når denne kritik fremføres, er at et forums emner/tråde er en afspejling af brugerne og den retning de bærer det i.
Ønsker man "tungere" indlæg, er det jo bare at komme til tasterne og starte noget op. Jeg er personligt ikke så stærk i teknikken og kan derfor
ikke bidrage med noget brugbart, men (som nævnt) elsker jeg at læse indlæg fra dem der kan det. Det jeg prøver at sige er at det er super nemt
at klage over at tingene ikke er som man ønsker, hvorimod det kræver lidt mere, at bidrage positivt til at ændre det og prøve at flytte det i en
retning man finder interessant og relevant for sidens tema -
URE.
Tilbage til udgangspunktet..........
I starten af min tid med Urdebatten.dk prøvede jeg at gøre alle tilfredse og glade. Jeg har dog måttet erfare at det på ingen måde er muligt og
at være venner med alle er utopi. Nogle dage tænker man om det virkelig er bøvlet værd idet jeg bruger afsindig meget tid på det. Hver gang
kommer jeg dog til den konklusion at JA, det er det værd. Igennem denne hobby har jeg oplevet en masse fantastiske ure, mødt en masse fantastiske
mennesker, haft en masse fantastiske oplevelser og sidst men ikke mindst lært en masse om mig selv. Konklusionen som jeg har draget efter denne tid,
er at nogle folk vil være utilfredse ligegyldigt hvor meget man prøver at tilfredsstille alle. Med den erkendelse følger også en ro ifht. dem som
ikke synes om Urdebatten.dk og dette fører til min (næsten) sidste kommentar.
Lev med det, vær med til at ændre det, eller fravælg det.
Lev med det - Accepter den stemning og de tråde der er på forummet, deltag og hyg dig som de fleste andre.
Vær med til at ændre det - Synes du der mangler mere tekniske tråde, mere hardcore horologi, så bidrag med tråde.
Fravælg det - Er det hele bare slet ikke som du ønsker, og drives forummet på en måde du har svært ved at acceptere, så fravælg det.
Det var det fra min side og bare rolig "Anonym" jeg skal nok lade tråden være åben, så længe den fine tone holdes.
En ting er dog helt sikker, og det er at der IKKE ændres på de grundlæggende tanker omkring driften af Urdebatten.dk
God dag.