Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
Hvorfor kan man ikke bare koncentrere sig om de emner der interesserer en selv og så lade dem der lyster fortsætte med deres flueknepperi. Er det ikke for meget at forvente at alle kan være enig i ens synspunkter. Det er usandsynligt der er personer der kender hele historien om et bestemt emne og det er vigtigt i enhver debat at der er respekt om forskellige synspunkter. Jeg nægter at tro at der ikke er emner der kan interessere alle ur-interesserede hvad enten det er med hensyn til design eller teknik eller noget helt tredje. For mig er det uendelig uinteressant hvem der har arbejdet hvor og for hvem, men er der nogen der har lyst til at skændes om det er det fint for mig, det rager mig en høstblomst, og jeg kan sagtens undgå de indlæg. Icon_party
P.N.
Det stikker jo selvfølgelig dybere end denne tråd. Vi der har været med i mange år oplever genoplever starten på et senarie der ligger år tilbage som ikke førte noget godt med sig og resulterede i 2 ur fora samt en masse fnidder og folk der skred i protest.....
Selvom det kan være lidt svært at glemme gammelt "nag", så håber jeg dælme ikke, at det afskrækker den "gamle" garde fra at deltage aktiv, selvom man fornemmer en nedgang i aktivitet på det nye forum.

Jeg elsker ved dette forum (inden sammenlægningen), at der var plads til alle: Fra dem der interesserer sig for ultra high-end og kan fordybe sig i disse, til folk der bare elsker mikromærker og ure til under 5K; Fra folk der er omvandrende leksika inden for urviden, til de som bare elsker at poste billeder af deres ure. (Savner en bruger som Runzuk, der nærmest oversvømmede trådene med billeder).
Det gode er/var at på dette forum, var der det hele og man kan/kunne udvide sin horisont på utrolig mange måder, og vigtigst af alt, så var det glæden ved ure, der overskyggede debatten. Så kan det godt være, at der var mere rygklapperi end debat, men fred være med det. Vi er trods alt en lille skare, og der er sgu ikke plads til snobberi. For mig er glæden ved urene det vigtigste.
Jeg sætter utrolig stor pris på, at folk deler deres viden, og ja den bør altid være faktuel og underbygget, eller som minimum give klart udtryk for at være en subjektiv opfattelse af tingene, men personligt står jeg af, når debatten kammer over til fnidder, men så er/var der heldigvis masser af andre tråde at fordybe sig i.
M.v.h. Thomas
Der er ingen tvivl om, at sammenlægningen har sammenbragt dynamikker, som kan være svære at styre.

Det burde dog ikke gøre noget, hvis man sorterer i indlæggene.

Men ja noget er der sket og synes også at huske, at det blev skrevet flere gange inden sammenlægningen :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Manglen på aktivitet  er nok fordi den var meget lille på urforum.dk før sammenlægningen af to  de sider og nu hvor ur debatten er væk så ved folk ikke hvor de skal gå hen
(26-05-2015, 08:01 AM)misiu Skrev: Manglen på aktivitet  er nok fordi den var meget lille på urforum.dk før sammenlægningen af to  de sider og nu hvor ur debatten er væk så ved folk ikke hvor de skal gå hen
Adressen Urdebatten.dk er som sådan ikke væk og går man til den ender man her.
Ja, men jeg tror mange bare savner det gamle urdebatten. Sådan ser det ihvertfald ud
Måske - for mig er det nye cool nok og indeholdet er jo op til os (brugerne) :-)
Selvfølgelig skal vi kunne være her alle sammen også efter sammenlægningen med "det gamle forum".
Jeg lader mig ikke stoppe og vil fortsat forsøge at delagtiggøre andre i min begejstring for interessant horologi. Også selvom jeg bliver mødt med alle lyseslukker automatsvarene.
JK
(26-05-2015, 09:03 AM)jk Skrev: Selvfølgelig skal vi kunne være her alle sammen også efter sammenlægningen med "det gamle forum".
Jeg lader mig ikke stoppe og vil fortsat forsøge at delagtiggøre andre i min begejstring for interessant horologi. Også selvom jeg bliver mødt med alle lyseslukker automatsvarene.
JK

Sådan Icon_flag
P.N.

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)