Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
(23-05-2015, 02:33 PM)nicolaib Skrev: Hmm er efterhånden også træt af folk der hele tiden skal lovprise seiko og andre japanske urfirmaer i tråde der handler om alt andet.. Må vist bare erkende at jeg har tabt og finde et urform der fokuserer på High end ure til folk der er så snot dumme at de kun kan tjene penge og bruge dem på værdiløse ure der ikke kommer med noget nyt...  Icon_flag
Seiko have the respect of nearly every watch expert in the western world.And they can make high end watches that AP or Patek do not come close to.Snobs is about the right word for people who do not respect or know enough about watches,and who look down on a brand like Seiko.I would suggest you Google the Seiko Credor.If there was written AP or PP on the dial of this watch,the real watch snobs would have a orgasm Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
(23-05-2015, 02:53 PM)willy Skrev:
(23-05-2015, 02:33 PM)nicolaib Skrev: Hmm er efterhånden også træt af folk der hele tiden skal lovprise seiko og andre japanske urfirmaer i tråde der handler om alt andet.. Må vist bare erkende at jeg har tabt og finde et urform der fokuserer på High end ure til folk der er så snot dumme at de kun kan tjene penge og bruge dem på værdiløse ure der ikke kommer med noget nyt...  Icon_flag
Seiko have the respect of nearly every watch expert in the western world.And they can make high end watches that AP or Patek do not come close to.Snobs is about the right word for people who do not respect or know enough about watches,and who look down on a brand like Seiko.I would suggest you Google the Seiko Credor.If there was written AP or PP on the dial of this watch,the real watch snobs would have a orgasm Icon_lol Icon_lol

De rigtige ur-snobber er vel dem der ikke accepterer og respekterer ALLE de store brands, men ensporet mener at Seiko er guds gave til det horologiske folk og har travlt med at nedgøre alt andet?! Icon_blink Credor er en koncept afdeling under Seiko som laver hvad 500 ure årligt? Det er vel som sådan ikke repræsentativt for Seiko generelt. Tager vi hele Grand Seiko produktionen under Shizuku-Ishi er produktionen 30.000 ure. Det minder vel ret godt om en alm. schweizisk ur-fabriks årlige produktion. 

Jeg har stor respekt for det Seiko kan, men de har ret og slet ikke ure i deres sortiment, der giver mig et design jeg bryder mig om. Jeg har det på samme måde med japanske biler og stort set alt andet fra japan. Men så er det jo godt der findes så meget andet derude og jeg har heldigvis ikke behov for at nedgøre Seiko for at ophøje de andre brands jeg værdsætter højere Icon_smil 

/Mads   
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk

Ja man tager jo det der passer til ens påstand kan jeg se,
Jeg talte også positivt om Rolex og var åben for at lære hvis der var noget jeg havde misset.

Men det passede selvfølgelig ikke ind i dit opstød 
så det undlod du Meget gelinde at tage med.

Happy hunting med at finde rygklappere,
Køb evt en japaner så bliver du automatisk mindre sart. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(23-05-2015, 03:06 PM)TimeToWatch.dk Skrev:
(23-05-2015, 02:53 PM)willy Skrev:

De rigtige ur-snobber er vel dem der ikke accepterer og respekterer ALLE de store brands, men ensporet mener at Seiko er guds gave til det horologiske folk og har travlt med at nedgøre alt andet?! Icon_blink Credor er en koncept afdeling under Seiko som laver hvad 500 ure årligt? Det er vel som sådan ikke repræsentativt for Seiko generelt. Tager vi hele Grand Seiko produktionen under Shizuku-Ishi er produktionen 30.000 ure. Det minder vel ret godt om en alm. schweizisk ur-fabriks årlige produktion. 

Jeg har stor respekt for det Seiko kan, men de har ret og slet ikke ure i deres sortiment, der giver mig et design jeg bryder mig om. Jeg har det på samme måde med japanske biler og stort set alt andet fra japan. Men så er det jo godt der findes så meget andet derude og jeg har heldigvis ikke behov for at nedgøre Seiko for at ophøje de andre brands jeg værdsætter højere Icon_smil 

/Mads   
What you call all the big brands,is maybe something we will never agree upon.I respect invention and technical know how,and the ability to be able to make complicated watches.And the AP Royal Oak is one of my all time favorite watches.I have a lot of respect for brands like PP and AP.But what i do not have respect for,is so called watch pundits who praise every bloody thing they make.I wish brands like PP and AP would stop living in the past.Look past the Royal Oak models and what have you?Do you not think they should be trying to develop something new,instead of the same tired old cart horse they keep dragging along?I feel the same way about the AP Offshore as you do about Seiko.For me it is a terrible watch,but that is just my personal opinion.And you should know that it is not just to put a brand down,that i criticise a watch.Or do you believe that everything made by AP is great? Icon_smil Credor is not a concept,it is a real watch that is in production.And there are several models to choose from,with more to come.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Tak Mads. Det er en fornøjelse at læse et indlæg fra én, som faktisk ved hvad f.eks. Renaud & Papi er, og hvad de laver.  Jeg skal om præcis en måned besøge både AP, JLC og PP, men det er der jo ingen her, der gider at læse om, for de firmaer har jo aldrig opfundet noget interessant.  Icon_blink
JK
(23-05-2015, 03:39 PM)jk Skrev: Tak Mads. Det er en fornøjelse at læse et indlæg fra én, som faktisk ved hvad f.eks. Renaud & Papi er, og hvad de laver.  Jeg skal om præcis en måned besøge både AP, JLC og PP, men det er der jo ingen her, der gider at læse om, for de firmaer har jo aldrig opfundet noget interessant.  Icon_blink
JK
JLC invented nearly everything that made a name for AP and PP,hope you did not forget this fact.JLC are maybe the greatest movement makers ever.And many brands owe them a lot.IWC are another brand that lived on calibers from JLC.It is only in recent years that PP or Patek actually made most of their own calibers.Looking forward to reading about your visit to JLC.And seeing the finishing on AP and PP calibers,that is superb.I know exactly what Renaud & Papi do for a living.Maybe AP should put their name on the dials of some of their watches Icon_smil
Hvis du ikke bliver mindre øm skindet jk,
Skal du helt sikkert kun dele oplevelserne med dem der klapper.

Så får du det at vide du gerne vil høre,
Men lære intet hvad jeg se ud fra din udokumenteret påstande at du generelt heller ikke du ønsker.

Men det ville være klædeligt at læse hvad folk skriver,
Før man beskylder dem for det ene og andet.

Jeg er fan af mange mærker også Seiko og Citizen,
Alt jeg påstår er bare at stod der swiss made på flere af feks. Seiko modeller,
Så bukkede folk for dem og lovpriste dem til skyerne.

Derfor bruger jeg udtrykket kejserens klæder om den opførelse,
Og den vil jeg aldrig stå på mål for, det vil du og fred med det.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(23-05-2015, 03:51 PM)willy Skrev: I know exactly what Renaud & Papi do for a living.Maybe AP should put their name on the dials of some of their watches Icon_smil
Jamen, det er netop det, de gør. Omkring to trediedele af R&P's produktion sælges uder APs navn. Uret, som egentlig var emnet for denne tråd, er et typisk eksempel.
JK
(23-05-2015, 04:50 PM)jk Skrev:
(23-05-2015, 03:51 PM)willy Skrev: I know exactly what Renaud & Papi do for a living.Maybe AP should put their name on the dials of some of their watches Icon_smil
Jamen, det er netop det, de gør. Omkring to trediedele af R&P's produktion sælges uder APs navn. Uret, som egentlig var emnet for denne tråd, er et typisk eksempel.
JK
AP own 52% of R&P.So the reallity is that they work for AP.And they are talented watchmakers no doubt about that.They also supply special calibers to other brands.What i meant was,why do AP sell a watch under their own name,when it is really made by someone else.Its a bit like buying F.Journe,and re-labeling his watches under your name.What AP did in reality, is they bought what they could not do themselves.But to be fair many high end brands do the same.AP have many great watches in their collection.We rarely read about them.I can see AP falling longer down the pecking order in the future,unless they develop and build a new best seller watch.They have pushed the Royal Oak design to its limits,and i find what they do to be boring.Other top brands are coming with new designs that are more up to date with the times we live in.I doubt if my sons children will pay much for a 44mm watch that resembles a Casio.This is of course just my opinion,and i could be completly wrong.
Just a little idea on how to use technical prowess,and combine it with something that looks good.
 http://www.ulysse-nardin.com/en/swiss_wa...20-88.html
http://www.girard-perregaux.com/news/new...spx?id=539
PS.Is this the brand AP will take over in the future,can you imagine a split second Grilling watch with a minute repeater and tourbilon?In grill black of course,with a special sauce proof coating.http://www.hodinkee.com/blog/the-grilltimer-by-little-griddle

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)