Hjælp til rep af ur
Hej
Jeg har et halv gammelt sammensat ur (købt af af samler). Nu har jeg desværre tabt det og kronen er knækket af.
Det er ikke et ur jeg vil ofre en masse på og omvendt så er jeg faktisk glad for det.
Findes der en dygtig amatør som kan reparere det? Jeg behøver nemlig ikke garanti og kvittering.

Mvh L

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Why not let a pro do the job.A new crown does not cost a fortune.Letting just anyone do it,can do even more damage to your watch.It will not cost you a fortune Icon_blink
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Enig med willy det kan ikke koste mange hundrede kr. Da det ikke tager specielt lang tid at fixe og en ny krone og stamme er noget de fleste urmagere har på lager
Svar
(05-05-2015, 02:25 PM)brauer Skrev: Enig med willy det kan ikke koste mange hundrede kr. Da det ikke tager specielt lang tid at fixe og en ny krone og stamme er noget de fleste urmagere har på lager

Det giver gevaldig svære overvejelser, næsten eksistentielle, at være urnørd Icon_smil

P.N.
Svar
@P.N. hehe vi er alle bebyrdede med disse dagligsagsvalg :D det er også værd at overveje at du måske kan få det lavet lidt billigere hos en amatør, men så kommer fragt mv. Oveni
Svar
(05-05-2015, 02:25 PM)brauer Skrev: Enig med willy det kan ikke koste mange hundrede kr. Da det ikke tager specielt lang tid at fixe og en ny krone og stamme er noget de fleste urmagere har på lager

Det giver gevaldig svære overvejelser, næsten eksistentielle, at være urnørd Icon_smil

Og til hobbyurmageren Brauer, det hedder krone og viserstilleaksel (optræksaksel) Icon_Up

P.N.
Svar
(05-05-2015, 02:56 PM)P.N. Skrev:

Og til hobbyurmageren Brauer, det hedder krone og viserstilleaksel (optræksaksel) Icon_Up

P.N.
Hehe ja okay ;) jeg bøjer mig i støvet og undskylder for mit forsøg på en dårlig engelsk oversættelse
Svar
(05-05-2015, 01:53 PM)Lassed Skrev: Hej
Jeg har et halv gammelt sammensat ur (købt af af samler). Nu har jeg desværre tabt det og kronen er knækket af.
Det er ikke et ur jeg vil ofre en masse på og omvendt så er jeg faktisk glad for det.
Findes der en dygtig amatør som kan reparere det? Jeg behøver nemlig ikke garanti og kvittering.

Mvh L

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det kun kronen der er knækket eller både kronen og tappen (eller optræksakslen)?
Og egentlig uanset hvad så er det bedst, at man kommer forbi en urmager, da det er ikke alle kroner der passer til enhver ur (kronerør, størrelse, farve, m.m.) og det er endnu værre med optræksaksler, da disse skal passe til pågældende værk (familie). 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)