Nomos Weltzeit
#1
Hello

Er netop hjemvendt fra et par dage i Hamburg. Med et tæt pakket arbejdsprogram, var der ikke meget tid til urkiggeri. Men jeg nåede da lige 10-15 min hos Wempe inden lukketid.

Planen var at få set Nomos Weltzeit Nachtblau (true blue) IRL, og sammenlignet med den lyse skive. Det hober sig ikke ligefrem op med Nomos forhandlere herhjemme, og reelt set er der 3-4 stykker. Så muligheden skulle udnyttes, selvom tiden var knap.

På billedet synes jeg helt klart den blå gør sig bedst, men IRL vandt den lyse skive.

İmage

İmage

Designmæssigt er der lidt forskel. Den hvidskivede har teksten Heimat, mens den blå har en stregtegning af et hus. På den hvidskivede står byerne på Tysk; på den blå på engelsk. Smådetaljer; men det gør faktisk, at jeg hælder til den hvidskivede.

Og så er der også mekanikken til forskel. Nachtblau har det nye Swing system. Det får den hvidskivede nu (skifter om kort tid), men så ændrer de bynavnene til engelsk og skifter til hus-ikonet:
İmage

Øv for mit vedkommende, da jeg synes, at der er et eller andet cool over, at det står på tysk. Sådan tro mod sine rødder...

Men der er ingen tvivl om, at jeg skal have et Weltzeit - og det bliver helt sikkert næste urkøb. Ved bare ikke lige hvornår (en eller anden smiley med dollartegn...) men der skal nok ikke gå for lang tid, hvis jeg helst vil have den hvidskivede med 'gammelt' design. Og jeg må indrømme, at jeg er ganske begejstret for Nomos.

//Michael
Svar
#2
Virkelig flotte og spændende ure. Jeg synes dog at det hvide er for fersk og er klart mere til det blå, men det er jo smag og behag. Jeg glæder mig til at se det på din arm Icon_party
Svar
#3
Hel klart den blå, men du kender allerede min mening ;)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#4
(30-04-2015, 08:19 AM)T.Hansen Skrev: Hel klart den blå, men du kender allerede min mening ;)
Very nice looking watch.I am a sucker for blue dials Icon_smil I love what Nomos are doing,and i see a bright future for this brand.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)