Mat glas efter slibning?
Hej - er ny herinde Icon_e_smile

Har sådan en Breitling Transocean - fik skiftet glasset i den, da der var produktionsfejl i. Så nu er det sådan noget crystal glass. Fik nogle ridser i, med sleb det - og ridserne blev væk. Men nu er overfladen mat? - kan jeg få det gamle "blanke" tilbage?
Omega Seamaster Planet Ocean.
Breitling Transocean.
Rolex Daytona - (homage med tag heuer urværk)
Svar
Hvad har du slebet det med? Hvis det er safirglas har det nok været noget diamant slibemiddel, der er guides til hvordan og hvor fint slibemidlet skal være på nettet, men ville i de dleste tilfælde anbefale at få glasset skiftet. Du kan nemlig meget nemt komme ud i noget værre rod hvis du får slebet forkert, skævt eller endda på urkassen.
Svar
Kan polywatch hjælpe på det? Icon_smil
Breitling Transocean.
Svar
CabizFX Skrev:Kan polywatch hjælpe på det? Icon_smil

Det tvivlker jeg stærkt på at det kan
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Her er en guide
[url]"https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+Breitling+Navitimer+Glass+Sapphire+Watch+Face+-+Removing+Scratches/13521">https://www.ifixit.com/Guide/Repairing+ ... ches/13521[/url]

Men undersøg nu lige først:
1. Hvad koster et nyt glas
2. Hvad koster det at får en urmager til at få det til at skinne igen

Jeg kan ikke udtrykke det tydeligt nok at alt DIY meget nemt kan få uønskede konsekvenser. Jeg elsker selv at fedte med ure med både polering, modificering mv. Men det er kun på ure under 1000 kr.
Svar
Kom frem til at min urmager tog 400,- for nyt glas. Icon_e_smile - så det syntes jeg at der var bedere ..
Breitling Transocean.
Svar
CabizFX Skrev:Kom frem til at min urmager tog 400,- for nyt glas. Icon_e_smile - så det syntes jeg at der var bedere ..

Fornuftigt. Så pas på en anden gang Icon_e_biggrin
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)