Pris på Seamaster De Ville Automatic 1965
Hej alle jer kloge hoveder.

Jeg er total nybegynder indenfor ure - særligt vintage ure - men har fået et brændende ønske om at anskaffe mig mit første. Icon_e_smile

Jeg har fundet et Omega Seamaster De Ville Automatic fra 1965 på den blå avis, som jeg pt. overvejer at byde på. Det står til 4.500 kroner og ser umiddelbart ud til at være i god stand (har dog endnu kun set det på billeder). Det er købt hos en urmager og er nyserviceret.

Er det et fornuftigt førstegangskøb? Og er prisen fornuftig eller helt urimelig?

Lidt specifikationer:
Mærke: Omega Seamaster Deville (Automatic)
År: 1965
Kasse nr.: 166.020
Købt hos en urmager ved navn Ravnkilde i 2011.
Har været til servicetjek i januar 2015.
Medfølger sort rem: Hirsch Classic Genine læderrem 18 mm. Gold Brown.

Mange håbefulde hilsener Plenne Icon_e_biggrin

[attachment=1]<!-- ia1 -->Uret forfra.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]
[attachment=0]<!-- ia0 -->Uret bagfra.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
Velkommen til
Uret ser OK ud og har det været hos Ravnkilde, er det OK efterset.
Prisen er nok lidt pebret. Jeg er ikke en ekspert i vintage Omega men kr. 3.000 / 3.500 ville lyde mere realistisk.
Vi har et - par Omega freaks her som sikkert vil hjælpe dig videre og - måske - har noget lignende til salg.
Klassisk dress watch som sikkert også klarer de næste 50 år tikkende, hvis det behandles pænt.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Dejligt ur, har selv samme model i guldkappe aut. dato og stål aut. dato. Du kan ikke købe min guldkappe til den pris. Forøvrigt er det cal.562 der sidder deri. Mine er fra midt tresserne som må betegnes som gode årgange Icon_e_biggrin
Svar
Som ung gymnasieelev og uden videre forstand på vintage-ure så skal jeg nok primært bruge uret som dress watch, så prislejet passer mig mere end fint. Icon_e_biggrin
Svar
Der er flere problemer med det.

Kronen er ikke korrekt for modellen

Skiven er ommalet og ikke særligt godt. Se på denne af min og sammenlign. Seamaster skriften er ikke korrekt og Automatic under Omega symbolet slutter "c" midt under "A" i Omega og på den korrekte er "c" efter "A" i Omega

Med en dårlig skive og forkert krone er prisen helt ved siden af og en Omega samler ville ikke røre uret, men hvis du synes det er fint, kan du jo vælge at købe det, men priser er kr. 1.000-1.500 for høj med de fejl.

İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Der kom lige en Omega ekspert ind over Icon_e_biggrin Det kunne være interessant at høre din vurdering af modellen hvis den er ligeså perfekt som den du viser et billede af og er der stor forskel i pris på guldkappe og stål.
Hilsen
Per
Svar
Jeg ville sætte min til kr. 4.200 - 4.500 hvis den skulle sælges, den er nyserviceret.

Stål er faktisk mere sjælden end guldkappe, så jeg vil mene prisen er ca. den samme måske 500 mindre.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak for et godt og uddybende svar, Thomas.

Med tanke på de 'fejl', som du pointerede i dit tidligere indlæg har jeg mistet interessen. Når man køber et retro-ur, skulle det jo gerne være originalt - det er lidt sjovere. Icon_e_smile

Jeg fortsætter min søgning efter et originalt Omega Seamaster De Ville Automatic.

Skulle du på et tidspunkt være interesseret i at sælge dit, kan du prøve at skrive en besked til mig.

Plenne
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)