Cartier SIHH 2012 Nyheder
#1
Cartier, som jeg personligt i mange år har betragtet, som et smykkefirma, der også laver ure, er virkelig kommet med i spillet i de senere år.
Egentlig har de jo været en reel spiller i mange år, med f.eks. deres Tank model, som vel må betegnes som en klassiker.
Alligevel er det ikke en fabrikant, jeg har kigget meget på i min tid som urtosse.

Men prøv engang at se deres første minut repetition, som er lanceret ved SIHH 2012
Et fantastisk mesterstykker af "urmageri" med minut repetition og flyvende tourbillon.
Designet kan diskuteres, men de imponerende evner udi mekanik er fasinerende.

İmage

İmage

Læs mere her, hvor billeder også er sakset fra [url]"http://www.watchalyzer.com/sihh/sihh-2012/cartier-rotonde-minute-repeater-flying-tourbillon-watch/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchalyzer.com/sihh/sihh-20 ... lon-watch/[/url]
Svar
#2
Cartier er langt mere end "bare" et smykke firma der laver ure og de har en fin lang historie der kan bakke det op,
måske de har manglet noget på den tekniske side men de er begyndt at vise nogle virkelig smukke og kompliceret værker Icon_cool

Jeg syntes de laver nogle elegante og smukke ure til damer
men deres herre modeller er ikke min stil/smag.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Cartier have in my opinion always been one of the greatest finishers anywhere.Their workmanship is nearly without peer.As watchmakers they do not have a great history like PP-VC etc etc.They always scourced their calibers out of house ie. JLC.But today they can be called a manufacturer.They are making really good and sophisticated watches in house.I like a lot of their designs and would consider buying one.Beauty is the word that best describes cartier. The Tank is of course a classic and i think that used a JLC caliber.Correct me if i am wrong. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)