Omega Seamaster 300 - eBay - Ægte eller ej?
#1
Hej

Jeg er ny på forummet og dette er min første post. Så i må lige bære over med mig Icon_e_smile

Jeg har længe haft kig på et Omega Seamaster 300. Det bliver muligvis med Quartz værk.

Jeg har i den anledning haft kig på denne annonce på eBay:
[url]"http://www.ebay.com/itm/Omega-Seamaster-Professional-300M-ref-2541-80-Quartz-Wrist-Watch-Mens-/281437561806">http://www.ebay.com/itm/Omega-Seamaster ... 1437561806[/url]?

Ægte eller ej? Hvad skal man max give for sådan et ur med Quartz værk?

På forhånd tak

Steffen
Svar
#2
Jeg har set modellen til mellem 1500 og 2000 £ men prøv at søg på Crono24.com. Quartz ure har vel ikke den store interesse for samlere og nørder og det afspjles i prisen.
Svar
#3
Jeg er ikke 100 % sikker men mit gæt er at det er ægte.

Husk at hvis du køber uret så skal du lægge næsten 30 % oveni prisen hvis det er uden for EU, så 6.300 kr vil den nok ligge på lige nu.
Svar
#4
Nu vil jeg ikke være den, der råber "ulv" - der er så mange herinde, der er meget ivrige efter at råbe fake efter ure, som de måske ikke helt kender til.

Men jeg har haft den samme model i quartz udgaven, og der var det et af dens kendetegn, at den øverste linie i skriften på skiven under viserne, var rød !!

Så jeg ville måske lige prøve at undersøge lidt mere om dette ur - evt. spørge en Omega forhandler til råds, inden der handles Icon_smil

Her et billede, af mit gamle ur (som faktisk var det ur, der startede min ur-fascination i sin tid !! Icon_e_wink ):

İmage

Beklager den ringe billedkvalitet - men det var før, jeg begyndte at interessere mig for fotografi Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Jeg ved ikke hvornår de skiftede over til rød skrift på skiven, men tilbage for 20 år siden var det hele hvid. Det var det også min min udgave med stållynne tilbage i 1996.
Svar
#6
Stenstrup Skrev:Jeg ved ikke hvornår de skiftede over til rød skrift på skiven, men tilbage for 20 år siden var det hele hvid. Det var det også min min udgave med stållynne tilbage i 1996.


OK, så er det nok forklaringen ............. uret ser generelt også ud til at være i orden, at dømme ud fra billederne. Blev blot usikker pga. den manglende røde skrift i forhold til mit gamle Icon_smil

Det ser dog ret poleret ud og lynetten har en grim skramme ud for 20-tallet !

Men hvad kan man forlange til prisen !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Hej gutter!

Tak for de mange svar. Jeg valgte ikke at byde på uret på eBay. Jeg tror også det var ægte nok. Prisen endte vidst på omkring 7000 kr.

Jeg er meget i tvivl om man skal spare penge sammen til et helt nyt eller købe et brugt.

@Stenstrup
Ja det er rigtigt, men Litauen er medlem af EU.
Svar
#8
stelliesto Skrev:Jeg er meget i tvivl om man skal spare penge sammen til et helt nyt eller købe et brugt.


Det er selvfølgelig en helt særlig oplevelse, at pille plastikken af et spritnyt ur - men skal man se på det ud fra en økonomisk betragtning, så er det lidt vanvittigt, ikke at købe brugt, der ofte ved de mange gode danske og udenlandske brugt-ur handlere kan fås i nylignende stand !! Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)