Vurdering af mit Omega ur
Hej Alle,

Jeg troede jeg skrev dette indlæg igår, måske jeg ikke fik oprettet det ordentligt, eller det er blevet slettet?

Jeg skrev noget lignende dette:

Jeg står og skal flytte og starte på studie, derfor bliver jeg nødt til at sælge mit Omega ur (lidt sørgeligt).

Jeg har dog haft svært ved at prissætte det. Og vil virkelig gerne have hjælp hertil. Der skal sælges til en privat på en af de forskellige mugligheder, fx på vintageure.dk

Det er et Omega Speedmaster Broad Arrow Rose Gold fra 2012.

Remmen er brugt og har fået misfarvening, kassen har en enkelt overfladisk ridse. Ellers vil jeg vurdere uret til fin stand. Ny pris ved forhandlere er cirka 59.000.-

Jeg ved godt at værditabet er højere end på fx et sub eller lign. men hvor højt er det egentligt? Jeg har jo ikke rigtigt noget i Danmark at sammenligne med.

Så er der nogle der vil komme med et godt bud på, hvad jeg skal sætte uret til?

Hvis indlægget ikke må skrives her beklager jeg dybt!
Svar
Prøv at søge på chrono24.com...de står til 5.000-12.000 US$ afhængig af type (guld/stål, rødguld mm.) - du skal vel regne med butikspris - 30%, men det er jo lidt liebhaver-køb/investering?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Lige under 30 K vil være mit gæt.

vh Baun
Svar
Tak for svar begge to,

Baun, ville du sætte det til salg for 29.000 fx`? Eller ville du sætte det til den salg på den anden side af 30 og så give afslag ved forhandlinger?
Svar
Hvis du har lidt travlt - 29.500 og holde nogenlunde fast - symbolsk afslag. Evt skrive fast pris også.

Hvis du har god tid 34 K og se hvad der sker. så kan du give et afslag hvis en seriøs køber giver et bud.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)