Roamer arevstykke stjålet - Hjælp med prisvurdering
Hej,

I sidste weekend var jeg så uheldig at der var indbrud i mit hjem. Tyvene stjal udover lidt elektronik en del smykker og alle mine ure. Et at de ure jeg fik stjålet var et arvestykke fra min mormor, et Roamer dameur fra mellem 1950-1970. Jeg har desværre ingen billeder af det og kan heller ikke umiddelbart finde et på google. Uret var et klassisk dameur med lille diameter på ca. 15 mm og med hvid skive. Det var med lænke i simpelt design (ala murstensdesign) og alt var i guld, rem+urkasse (mener at det var 14K men er ikke sikker). Er der nogen chance for at man kan værdisætte det på nogen som helst måde uden billede? Altså sige at Roamer ure til damer i den alder fx normalt vil ligge på 3.000 kr?

Håber at der er nogen som kan hjælpe så jeg har noget til forsikringen.

Resten af urene har jeg billeder af heldigvis så det er noget lettere samt har jeg boks og papirer til mit Longines ur.

Tak Icon_e_smile
Svar
Hvis uret og lænken var 14k guld, kan du uden pjat sætte prisen lidt op. Kr. 6.000 ville jeg skrive. Sagen har jo med genanskaffelsesprisen at gøre.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Hvis uret og lænken var 14k guld, kan du uden pjat sætte prisen lidt op. Kr. 6.000 ville jeg skrive. Sagen har jo med genanskaffelsesprisen at gøre.
Hold da op. Det er jo en god sjat. Troede ikke at dameure var attraktive og derfor regnede jeg måske mere med 3.000 kr.
Svar
CEPOMAN Skrev:
Tio Malo Skrev:Hvis uret og lænken var 14k guld, kan du uden pjat sætte prisen lidt op. Kr. 6.000 ville jeg skrive. Sagen har jo med genanskaffelsesprisen at gøre.
Hold da op. Det er jo en god sjat. Troede ikke at dameure var attraktive og derfor regnede jeg måske mere med 3.000 kr.
det var guldværdien der fik Tio til den pris - var ur og lænke ikke massivt ex 14 K kan det genanskaffes langt lavere, men du kan jo google løs i ebay. Generelt kan dameure af den type købes for en slik, men guld har jo nu en gang den værdi guld har
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)