Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Hvis +2.49 betyder, at det vinder 2,49s i døgnet, så er det noget nær perfekt.
Hvornår har det sidst fået service?
/Bjørn
•
Svar: 21
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg kender desværre ikke urets service historie, og regner derfor med det ikke har fået service.
Som nævnt i det oprindelige indlæg sagde maskinen +2,49.
Ved relativt uvidenskabelig test af gangreserven siger den ca. 36-38 timer (målt ved at lade uret ligge i boksen, noteret tidpsunktet jeg tog det af, og se hvad uret stod på da det stoppede).
Uret er ca. 8 år gammelt efter hvad jeg kan bedømme udfra serienummeret jeg har på pictogrammet (og uret).
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Med 8 år er det nok ved at være på den tid, hvor et service bør overvejes. Du vil få mange forskellige svar på det spørgsmål, og givet også nogen, der vil sige, at de snildt kan klare sig masser af år endnu. Præcisionen er, som jeg sagde, helt i orden; men jeg kender ikke Omega godt nok til at vide, om gangreserven også er det.
Vent på, at der kommen nogen mere Omega-kyndige end jeg; de vil formentlig også kunne fortælle dig, hvem der kan lave service, for jeg tror sagtens, du kan få det billigere end Klarlund.
Så ingen panik!
/Bjørn.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Take your watch to Bo Mølbak tel. 35434664 . He is really good .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej
Uret bør have en gangreserve på mindst 42 timer, så det med service er ikke helt uden grund, derfor kan uret godt gå rimeligt præcist. Det er typisk på gangreserven du kan se hvordan uret har det, og lige her er det jo så ikke så godt. Såfremt uret var trukket helt op da du lagde det....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 21
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mange tak for de gode svar!
Hvorvidt uret var fuldt trukket op har jeg lidt svært ved at vurdere. Jeg tog uret af efter 6 timer på Klampenborg Galop bane - hvor jeg primært sad ned relativt stille. Så måske det ikke har været fuldt trukket op?
•
Hej.
Træk uret op manuelt, når det begynder at ligesom komme med en ekstra klik lyd.....ud over den/de lyde det kommer med når du starter, så er det trukket helt op, så SKAL det gå mindst 42timer, husk at skrive tidspunktet ned. Så kan du regne timerne ud....temmelig nøjagtigt....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900
Instagram:
Mvh
Lars
•
Svar: 253
Tråde: 6
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Den omtalte Omega med ETA cal. 2892-2 bør have en gangreserve på 44 timer iflg. Omegas egen spec.
•
Hej Per
Det har du sikkert ret i, jeg tog ETA's over Ranfft, og det er 42, men det gør det jo ikke bedre at gangreserven er længere, det bliver det jo kun værre af....
John Rusel 1819-1900
Instagram:
Mvh
Lars
•