Er dette en konkurrence > > >
#1
Yes, det er det!

Helt op til 90% af alle privatfotos bliver i dag taget med en telefon, så måske en lille konkurrence udelukkende med billeder taget med en "cell" er berettiget.

Skal det lugte bare lidt af konkurrence, er det en betingelse, at der minimum er 15 deltagere - under 15 er konkurrencen altså annulleret.

Vinderen bliver valgt af mig søndag d. 2. Marts 2014 kl. 21:00. Ved fuldstændig overvældende deltagelse (+20) bliver der fundet en vinder ved afstemning.

Vinderen får tilsendt uret afbilledet nedenunder. Uret er nyt & ubrugt, men har mistet pusten efter et par år i skuffen, så et nyt batteri er påkrævet. En stor krabat på 47 mm & 14,5 mm højt.

Reglerne er som følger:
- Max. 20 billeder pr. deltager.
- Alle former for redigering er tilladt.
- Alle motiver accepteres; Ure, husdyr, natur etc. Billederne skal naturligvis være taget af en selv.
- Man skal skrive hvilken telefon billederne er taget med - mærke & model.

Post dit bidrag i denne tråd.

İmage

İmage

İmage

İmage
Cheers, Jesper
Svar
#2
Stor tak til jesper for det spændende initiativ, som jeg iler med at bidrage til.

Det er min erfaring, at man(jeg) ofte får nogle gode/sjove/hurtige motiver med sit mobilkamera, fordi det er tæt ved hånden.
Selvom jeg i flere situationer har haft et kompaktkamera med i rygsækken, er mobilen så meget hurtigere, at man får "motivet i kassen"...
... længe før man har fået famlet lynlås åben på det langt bedre kampaktkamera, som osse er med på turen....
- og mobilen altså "snupper" situationen mens den er der.

Håber også, at mit bidrag med grynede og uskarpe billeder foranlediger andre til ræsonnementet, "At når nogen kan vise sådan noget - så har jeg dem langt bedre" Icon_e_wink
Så er der i hvert fald lagt en reference, der er let at overgå.
..... so here comes...

İmage
Omega Seamaster Chronostop, fotograferet med SonyEricsson K800

İmage
Mit "Franken BA Speedmaster" fotograferet med SonyEricsson K800 - Er særligt tilfreds med at sekundregisteret (i det mindste) er skarpt(næsten).

İmage
Cape Agulhas Sydafrika, fotograferet med IP5 med anvendelse af en "geotagging app", der dog fik koten lidt galt i halsen, sådan ca. en faktor x2

Bemærk i øvrigt, at det er her det Indiske Ocean mødes med atlanten på Afrikas sydligste punkt.
Delingen mellem oceanerne er geografisk, for den egentlige hydrauliske deling sker ved (det nordligere) Kap det Gode Håb.

İmage
Her "frøken Cooper" i en hyrdetime i det grønne, fotograferet med IP4s

İmage
Her "frøken Cooper frisk efter badet". Der er senere "tanglet" med nummerpladen, Fotograferet med IP4s.

İmage
Flightmaster gen2, kal. 911, fotograferet med SonyEricsson C905

İmage
Her går det "stående på skruen" op ad Åmose Å, fotograferet med IP4s

İmage
"Støt står(ligger) den danske sømand" - Hjemad efter en kold arbejdsdag på Åmose Å, fotograferet med IP4s

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Jeg tager ret mange billdeder med min tlf, og her er et lille udpluk.


Dette billed er taget i London for et par dage siden. Apple IP 5S
İmage

Fra Chamonix for et par uger siden. Apple IP 5S
İmage

Puddersne i Chamonix. Apple IP 5S
İmage

Der fiskes, taget i sommers i nordnorge. Apple IP 4
İmage

Også nordnorge, bare lidt højere oppe. Apple IP 4
İmage

Foråret i Hartzen, sjovt hår. Apple IP 4
İmage

New Zealand sidste vinter, franz josef glacieren. Apple IP 4
İmage

New Zealand, kæmpe sandklitter. Apple IP 4
İmage

New Zealand's svar på Grenen
İmage

New Zealand, blå sø for foden af Mt. Cook. Apple IP 4
İmage

Århus + pige. Apple IP 5S
İmage

Søerne i København. Apple IP 4
İmage

IWC Flieger UTC. Apple IP 5S
İmage

Rolex Explorer II. Apple IP 5S
İmage

IWC Aquatimer. Apple IP 5S
İmage
Svar
#4
Fremragende billeder Torben & Kristoffer.

Go' idé med en lille opklarende tekst til hvert billede.

İmage
Cheers, Jesper
Svar
#5
Kære forum.
I overensstemmelse med lovbekendtgørelse nr. 217 af 13.05.1981 om retsafgifter.....
... skal jeg høfligst forespørge, jfr. lovens Kapitel 1, §3 stk. 3 - om det er på tide, at jeg på forums vegne indbetaler 130 kr??

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#6
Geodoc Skrev:Kære forum.
I overensstemmelse med lovbekendtgørelse nr. 217 af 13.05.1981 om retsafgifter.....
... skal jeg høfligst forespørge, jfr. lovens Kapitel 1, §3 stk. 3 - om det er på tide, at jeg på forums vegne indbetaler 130 kr??

Med venlig hilsen - Geodoc

LOL (-;
Cheers, Jesper
Svar
#7
Blackberry 9800
Paa Mount Hood, Oregon, 2012
İmage

Nokia 6320
Hoeruphav, Alsen, 2009
İmage

Blackberry 9800
Vaaler Moor, Tyskland 2013
İmage

Jeg gider dog ikke vinde et kvartsur... Icon_mrgreen
Skift ur, når du står op!
Svar
#8
olof Skrev:Jeg gider dog ikke vinde et kvartsur... Icon_mrgreen
Cheers, Jesper
Svar
#9
Danmark er smukkest om sommeren.

Alle tre billeder er taget med iPhone 4s.

İmage

İmage

İmage
Cheers, Jesper
Svar
#10
Hmmm........... så er det vist min tur - men jeg tager oftest kun "snapshots" med min telefon, så det er ikke så mange billeder jeg har som er gode nok til at være med i denne konkurrence Icon_smil Mine "gode" billeder tager jeg mest med mit SLR.

Men "here goes":


Bugattier på torvet i Siracusa (iPhone 4)
İmage

İmage


Aftenstemning i San Remo (iPhone 4)
İmage

İmage


Schweizisk bjergsø på vej fra Ramstein AFB til CAOC 5 i Italien under Libyen konflikten (iPhone 4)
İmage


Prøvetur i Ferrari 599GT i Modena (iPhone 4)
İmage


Lillehammer, Norge (iPhone 4S)
İmage


"Backroads" udenfor Sheppard AFB, Wichita Falls, Texas (iPhone 4S)
İmage

İmage


Long Beach, Miami (iPhone 4S)
İmage


Udsigt fra mit kontor, FTK, Flyvestation Karup (iPhone 4S)
İmage


Solnedgang ved Vesterhavet (iPhone 4S)
İmage


HDMS Absalon til kajs i Leith, Edinburgh (iPhone 5)
İmage


Solnedgang i "The Minces" mellem Skotland og Hebriderne ombord på HDMS Absalon (iPhone 5)
İmage


"Hestetaxier", Ottawa, Canada (iPhone 5)
İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)