Overvej køb af Tudor Submariner eller Pelagos
Hej Urforum!

Jeg er en forholdsvis ung dreng der er på ud kig efter et nyt ur til min kollektion. Jeg står i et virkelig dilemma.
Jeg har forelsket mig helt vildt i et Tudor Submariner og Pelagos. Jeg ved bare ikke hvilket et jeg skal vælge. Jeg hælder mest til designet på Submariner, men det forhandles jo ikke fra ny mere. Så hvis jeg skal ud og købe et brugt, er der så nogle specielle ting jeg skal kigge efter? Ønsker jo at købe det bedst vedligeholdte ur, med kvitterings, garanti bevis osv.

Mvh Jacob!
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Hej Jacob,

Velkommen til Urforum - det er et stærkt første valg af ur (hvis det da er det første jfr. ordvalget "kollektion" Icon_e_wink ), som du her spørger ind til.

At købe ur, er jo først og fremmest en individuel ting, som ofte også handler om personlig smag og pengepung. Men der er rigtig mange muligheder indenfor den prisklasse, som du nævner med et Tudor Sub eller Pelagos.

Jeg er sikker på, at der vil være mange herinde, som vil kunne komme med inspiration og vejledning til, hvordan du gør det bedste køb og måske også til hvilke mulige ure, der er derude.

Men som moderator af forum, har jeg tilladt mig at flytte din post op i vores hovedforum, hvor den retteligt hører hjemme og hvor jeg er sikker på, at den vil få meget mere opmærksomhed Icon_smil Rigtig held og lykke med din søgen - jeg er sikker på, at du vil kunne finde hjælp og inspiration herinde. Og når du engang har truffet dit valg og købt dit ur, vil vi meget gerne se billeder !! Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej, tak for det hurtige svar! Og tak for rettelsen af hvor i forummet indlægget passer til, så håber jeg at få en del hjælp.
Sagen er den at jeg for 4 måneder siden købte et Tissot, og det var mit eget første rigtige ur. Og jeg vil som første gang ikke gå ud og bruge 20-25k på et ur. Så jeg startede med et fint Tissot, hvor der er masser af ur for pengene! Og jeg har nu kigget længe, og føler ikke jeg har set uret for mig endnu, indtil i dag hvor jeg var inde og prøve et Tudor Pelagos. Aldrig har jeg været så forelsket. Men er samtidig også meget interesseret i et Sub.
Når valget er truffet skal i nok se billeder! På forhånd tak
Svar
Jeg ved godt du nævnet specifikke modeller, men en Tudor Ranger, som er en Tudor-version af Rolex Explorer, er et rigtigt fedt ur med potentiale.
Svar
HenrikCannes Skrev:Jeg ved godt du nævnet specifikke modeller, men en Tudor Ranger, som er en Tudor-version af Rolex Explorer, er et rigtigt fedt ur med potentiale.

Ja, det er også et super pænt ur. Og har også kigget på om jeg skulle købe et brugt Rolex Explorer i stedet. Men jeg tror jeg hælder mest til et Pelagos, pga. Det helt nye og mere moderne design.
Svar
Der er rigtig mange fake/semifake Tudor Rangers i omløb så se dig godt for hvis du har kig på den model.
mvh
Jeppe
Svar
Tak for det! Det vil jeg holde øje med.

Mvh Jacob
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)