Svar: 8
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har længe gået med en ustyrlig lyst til at købe et nyt Rolex Explorer 2, den nye 42mm version. Har været inde hos klarlund og prøve uret og det endnu bedre i virkeligheden, end på billeder efter min mening.
Det som min hjerne brydes med er om uret skal købes hos Klarlund, eller på en lille smuttur til Tyskland. Er blevet tilbudt en mindre rabat hos Klarlund, men en hurtig søgning på chrono24 viser mig at det muligt at købe det langt billigere, f.eks i Berlin. Det er godt nok ikke en autoriseret forhandler der tilbyder den fordelagtige pris.
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
Hvordan fungere garanti på et ur købt hos en greymarket forhandler?
Vil jeg kunne gå ind til Klarlund med en evt. reklamation uden dette giver anledning til problemer?
Ser frem til jeres svar
•
Svar: 22
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg har haft afleveret mit Rolex til reparation hos Klarlund og da kiggede de kun på certifikat, så hvis du får et sådan med (og det i øvrigt er mindre end 2 år gammelt) vil de kunne lave det som garanti-reparation. Mit er dog købt hos udenlandsk AD (og altså ikke grey market).
Mht priser, så kan du pt. købe urene ca. 20% under DK priser i Schiphollufthavnen, Amsterdam. Se mit indlæg her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=17509">viewtopic.php?f=2&t=17509</a><!-- l -->
•
Tak for rådet.
Jeg vil da klart foretrække at købe det hos en AD, synes bare 15K i pris forskel er for meget at betale for, den ellers upåklagelige service jeg tidligere har oplevet hos Klarlund.
Jeg vil da prøve at gi dem et ring, og hører hvad deres pris ligger på og så må jeg tag den derfra.
•
Svar: 22
Tråde: 1
Jeg ville også gerne give lidt ekstra for den sikkerhed der er ved køb hos AD, men gerne med pæn rabat som kan findes i udlandet.
Jeg tog nedenstående billede (klik på det for at se det større), da jeg var dernede. Det er desværre uskarpt, men jeg synes at jeg kan se at Explorer II står til 5537 EUR.
•
Tak for billede, så sparer jeg da det opkald.
Den pris lægger kun 200-300€ over Grey market forhandleres, så det vil jeg meget gerne gi for at få den tryghed en AD giver.
Så det bare at finde tiden til en smuttur til syd på.
•
Svar: 720
Tråde: 122
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
Hvordan fungere garanti på et ur købt hos en greymarket forhandler?
Vil jeg kunne gå ind til Klarlund med en evt. reklamation uden dette giver anledning til problemer?
Klarlund laver alle ure der er garanti på også selv om de er købt i Dubai. U/B..
jeg havde et Pam 88 som var gået ca 3 uger over garanti og det lavet de U/B de har en konge service
Morten
•