Obris Morgan mikro mærke
Faldt over dette mikro mærke. Deres priser er rimelige og deres design er ikke tosset, hvis man kan lide tool watches.
http://www.obrismorgan.com/

İmage

Og et billede af et explorer de har i støbeskeen
İmage

God søndag!

Martin
Svar
Jeg kan umiddelbart bedre lide lænken end skiven; men det er jo smag og behag.

Generelt angående mikro-mærker er der som om, det er lidt af en trend. For få år tilbage havde det årlige "Armbanduhren" (Wristwatch Annual i USA) ingen; men der er flere og flere efterhånden. Jeg kan godt forstå at man kan have lyst til noget næsten unikt; men man skal jo nok ikke gå så højt op i mulighed for videresalg. Det bliver spændende at se, hvordan det udvikler sig.

/Bjørn
Svar
bjorn_e58 Skrev:Jeg kan umiddelbart bedre lide lænken end skiven; men det er jo smag og behag.

Generelt angående mikro-mærker er der som om, det er lidt af en trend. For få år tilbage havde det årlige "Armbanduhren" (Wristwatch Annual i USA) ingen; men der er flere og flere efterhånden. Jeg kan godt forstå at man kan have lyst til noget næsten unikt; men man skal jo nok ikke gå så højt op i mulighed for videresalg. Det bliver spændende at se, hvordan det udvikler sig.

/Bjørn

I 50-70'erne var der rigtigt mange mikro mærker, men de forsvandt noget tid efter at quartz urene kom til. At de er ved at komme frem igen de sidste 5 år, regner jeg med er lidt afhængig at at der har åbnet sig nogle muligheder med at kunne annoncerer via social media og at det ikke er nødvendigt at have en fysisk butik. Angående gensalg, så er man væsentligt bedre stillet end hvis man investerer i fx. alm. dødlige mærker som Certina, Tissot, Ebel, Swiss army og andre mærker i samme prisklasse. Nu er det ikke Rolex prisklassen mange af disse nye urmærker bevæger sig i, så det er vigtigt at sammenligne inden for samme prisklasse. Disse ure koster €239, så der er måske ikke den store grund til at bekymrer sig om gensalgsværdi! Er mikro mærket konceptet kommet for at blive, tjaa så langt tid at det er rentabel og folk kan lide ure og der ikke kommer en quartz "krise" igen, så er mit gæt JA!

Mange hilsner

Martin
Svar
Mnielse Skrev:Faldt over dette mikro mærke. Deres priser er rimelige ...

God søndag!

Martin

Det må man sige, og de får gode anmeldelser for et ur i den prisklasse...

İmage
Jeg er nok mere til Branco modellen, kan købes for ca. 2000,- + fragt i Holland, eller
229,- USD 1357,-Dkr. hvis man køber direkte fra deres lager i Hong Kong.
Fristende at forsøge at købe et direkte fra HK, da det ca. vil koste det samme som et fra Holland
hvis det bliver snuppet i Tolden (1357 + 12% told + 25% moms + 186,- gebyr. ca. 2085,-)

Cool....
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
maclerche Skrev:
Mnielse Skrev:Faldt over dette mikro mærke. Deres priser er rimelige ...

God søndag!

Martin

Det må man sige, og de får gode anmeldelser for et ur i den prisklasse...

İmage
Jeg er nok mere til Branco modellen, kan købes for ca. 2000,- + fragt i Holland, eller
229,- USD 1357,-Dkr. hvis man køber direkte fra deres lager i Hong Kong.
Fristende at forsøge at købe et direkte fra HK, da det ca. vil koste det samme som et fra Holland
hvis det bliver snuppet i Tolden (1357 + 12% told + 25% moms + 186,- gebyr. ca. 2085,-)

Cool....

Jeg har lige fået fortoldet et ur fra Japan, og tolden på ure er kun 4,5%. Det var ihvertfald det jeg betalte på mit Seiko.
Svar
Hyldager Skrev:Jeg har lige fået fortoldet et ur fra Japan, og tolden på ure er kun 4,5%. Det var ihvertfald det jeg betalte på mit Seiko.

Så har du været heldig ! Det er helt klart en fejl - der er ingen tvivl om, at der også skal tillægges moms, når der handles udenfor EU.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
Hyldager Skrev:Jeg har lige fået fortoldet et ur fra Japan, og tolden på ure er kun 4,5%. Det var ihvertfald det jeg betalte på mit Seiko.

Så har du været heldig ! Det er helt klart en fejl - der er ingen tvivl om, at der også skal tillægges moms, når der handles udenfor EU.

Enig

​Varens værdi Hvor meget skal jeg betale​
​Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr​
​80-1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr​
Over 1.150 kr.​ Du skal betale moms, told og importgebyr​
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar
pbr Skrev:

Selvfølgelig kommer der moms og gebyr på også. Icon_e_smile Men maclerche havde skrevet 12% told, hvor det reelt er 4,5%.
Svar
Hyldager Skrev:
pbr Skrev:

Selvfølgelig kommer der moms og gebyr på også. Icon_e_smile Men maclerche havde skrevet 12% told, hvor det reelt er 4,5%.

Ah, OK !! Den fangede jeg ikke lige ! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hyldager Skrev:Selvfølgelig kommer der moms og gebyr på også. Icon_e_smile Men maclerche havde skrevet 12% told, hvor det reelt er 4,5%.

Åhh, min fejl, ja det er jo 4,5%, tøj er vist 12%, men det bliver regnestykket jo ikke ringere af... 1357,- + 4,5% + 25% + 186,- = 1958,- DKR. endnu mere cool... Icon_e_smile eller med lidt held, bare de 1357,-
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)