PAM422/PAM423 - PAM372?
Kristofferj Skrev:Skal det være den kasse, eller har du også kigget på radiomir?

Helst denne kasse, da jeg synes radiomir virker lidt mere "kedelig" uden lige at kunne forklare hvad det kedelige er Icon_e_biggrin1
Svar
Tjek!
Svar
Hvad med et PAM 127 eller 217? Og ellers er PAM 351 klart min favorit blandt forslagene i denne tråd.
Svar
Faurschou Skrev:Hvad med et PAM 127 eller 217? Og ellers er PAM 351 klart min favorit blandt forslagene i denne tråd.

De er måske lige en lille tand over mit budget på nuværende tidspunkt Icon_e_biggrin1
Svar
Faurschou Skrev:Hvad med et PAM 127 eller 217? Og ellers er PAM 351 klart min favorit blandt forslagene i denne tråd.
127'eren er SUPER FED Icon_e_biggrin1

Af de nævnte ville jeg helt klart tage en 372'er :) Jeg er simpelthen ikke så vild med de pre-patinerede/cremefarvede markørerc(eller dirty dials som de selv kalder det) Panerai kører med for tiden...

Jeg havde selv et 356 et par måneder, og jo! det var da et lækkert ur, men blev aldrig fan den pre-patinerede skive Icon_e_surprised
İmage
Simon Hedegaard
Svar
Grunden til at jeg ikke er til 372/422/423 er netop det som Hedegaard påpeger - de der dirty dials, eller forpatinerede skiver, de gør det sku ikke for mig - I'm so sorry. Icon_rolleyes
Men det er nu ikke kun det som gør at jeg ikke kan lide dem, for mig, ligner de modeller en almindelig luminor kasse på steroider - jeg synes at størrelsen gør den uharmonisk - kan ikke forklare hvorfor, men det ser forkert ud.
I mine øjne er det kun 1950 kassen og radiomir kassen som kan bære de 47 mm.
Jeg kan godt følge dig i din betragtning omkring at Radiomirkassen er lidt kedelig - og så alligevel ikke.
Jeg syntes også den var kedelig, indtil jeg ved et tilfælde købte et - skiftede til en brunstig rem - og uret ændrede karakter. Jeg elsker min radiomir, den kan være både dress og beater.

İmage
İmage
İmage

Men tilbage til mit råd, skal du kun have en Pam, så skal det ikke være en Rad, det skal være en 1950'er case. Icon_party
Den billigste 47 mm model hedder 368, og den ligger desværre omkring de 70 K, så du skal nok ned i en 44 mm efter min mening.
Det kan godt være at du står af nu, men en 1950 med dome crystal syner noget større end de 44 mm den egentlig er.
Jeg har selv haft to med dome, og jeg elskede dem begge to (212 og 233)

İmage
İmage

Smider du en lille sjat oveni dit budget, kan du lande en 233 - det er efter min mening en sikker vinder.
Super flot ur, det har Panerais første inhouse værk med 8 dages gangreserve!!! Det er en eftertragtet model som uden tvivl kun stiger i pris fremover - så udover at være et af de fedeste ure som penge kan købe, så er det uden tvivl også en fornuftig investering. :)

Hvor i landet bor du?
Bor du i hovedstaden, har jeg et ur du skal prøve Icon_party
... i samme omgang kan du også prøve en Radiomir - den er ikke så kedelig som man går og forestiller sig. :)

On a side note, skal det være 47 mm, så skal du lige overveje en 305 - kig på sociologens billeder.

İmage

//Berg
Svar
berg Skrev:Hvor i landet bor du?
... i samme omgang kan du også prøve en Radiomir - den er ikke så kedelig som man går og forestiller sig. :)
Der har også været lidt afbud til Københavner GTG d. 2. 3 som vil være en mulighed for at se mange fede Pam´s Icon_e_wink
Svar
Tak for alle jeres fantastiske svar!

Det sætter virkelig tankerne i gang! Skal da lige love for man hurtigt kan ændre mening mht radiomir - din ser jo rå ud med den brune rem! Hvilket ref nummer har din rad, så vil jeg prøve at tage et nærmere kig og se om jeg kan omvende min hjerne Icon_e_biggrin1

Citat:Hvor i landet bor du?

Bor i Århus og har desværre ikke tid/planer om København lige her i den nærmeste fremtid, men tusind tak for dit tilbud! Ville ellers have været en oplagt mulighed for at prøve noget lækkert om håndleddet! Icon_e_biggrin1

Citat:Der har også været lidt afbud til Københavner GTG d. 2. 3 som vil være en mulighed for at se mange fede Pam´s Icon_e_wink

Har godt luret lidt, men vi har status med arbejdet den weekend, så det passer virkelig dårligt - ville ellers have været skide skægt! Må se om der ikke er nogle af de fremtidige arrangementer, som kan passes ind i kalenderen Icon_e_smile

Igen tusind tak for alt jeres feedback, tanker og kommentarer - det er værdsat! Icon_e_wink
Svar
Bergs Radiomir er en 183 med en lille modifikation foretaget. (guldvisere monteret)
Jeg havde en 380´er på et tidspunkt, som jeg var rigtig glad for. Det er ikke med inhouse, men så snakker vi også omkring 25k i "som ny stand"

Disse ure kan selvfølgelig ikke sammenlignes med dem med inhouse som du allerede har kig på, men det er jo også en anden prisklasse.
Svar
Skulle jeg købe Panerai igen igen ville jeg se på de nye Radiomir 512/514. Især 512 (42mm) synes jeg ikke kan gøres flottere. Fedt med de kraftige horn og alm krone.

[url]"http://www.panerai.com/en/novelties-sihh-2013-geneva/historic-collection-watches/106-radiomir-1940/radiomir/518-radiomir-1940-pam00512" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.panerai.com/en/novelties-sih ... 0-pam00512[/url]

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)