Levetid på en Speedmaster
Hejsa!

Det er desværre stadig ikke lykkes mig at finde mit nye Speedmaster fra 1970, men leder stadig. I mellemtiden kan I måske hjælpe en novice som jeg:

Hvor lang levetid kan jeg forvente af et Speedmaster 1970? (Bør jeg købe et nyere Speedmaster, så jeg kan have fornøjelsen af uret i endnu længere tid?)

Hvordan kan jeg konkret forlænge levetiden på uret?

PS: giv mig endelig et praj hvis I kender en sælger af mit nye ur et sted i DK (vil gerne se det inden jeg køber det).

Håber i kan berige mig lidt med jeres kæmpe viden!

-Carsten
Svar
Hej Carsten

hvis du er 10-15 år ( hvad jeg næppe tror Icon_cool ) så kan du måske nå at slide en ny speedmaster op.

Hvis du er voksen, så glæd dig over du har købt et ur der kan gå i arv hvis det bliver passet ordentligt.

God jagt på et for øvrigt rigtigt lækkert ur.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
ja - giv det lidt service en gang imellem og det skal nok holde din tid. ER holdbarhed det vigtigste, så er det vel dog svært at komme uden om, at et speedy fra 2002 o.l. vil holde lidt længere
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tusind tak for jeres hurtige og altid skarpe input.

Dog et supplerende spørgsmål: hvor mange år skal jeg regne med, at en Speedy "lever" (forudsat regelmæssig service)?

60-70 år?
Svar
mindst men så skal den jo som alt andet ha lidt service hver 5 år f-eks. Jeg går med langt mere sårbare kronografer som er 70 år gamle og som ikke har betydende tegn på slid - iøvrigt kommer du ikke til at gå fast med uret i 70 år tror jeg Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)