Patek Philippe
Hej alle

Jeg er så heldig, at jeg har fået et fint ældre PP armbånds ur.
Det er et flot og velfungerende ur, der måske bare lige kunne bruge en polering Icon_e_smile

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at finde ud af noget mere omkring uret, fx model, årgang evt. hvad den kunne være værd.

Jeg har prøvet mig lidt frem på google, men har ikke rigtig haft held til at finde en magen til.
Så derfor håber jeg at i kunne hjælpe Icon_e_smile

Mvh Ivan
Svar
syntes da ikke rigtig billederne kom med hmmm.
Svar
ivanC.L. Skrev:syntes da ikke rigtig billederne kom med hmmm.
Billeder lægges på forum, ved:
enten: Sådan, eller: ved at gå ned i forum-editoren, og anvende: "Upload af vedhæftede filer".
Det sidste giver mindre billeder, og belaster forumets server, mens første mulighed lægger "lageromkostningerne" ud på en ekstern server.
Ser frem til billederne, lyder som et spændende ur.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
İmage
Svar
İmage

İmage
Svar
Er 75% sikker på den er fake.
Svar
Velkommen til ivanC.L.

Jeg kan godt forstå, at du ikke har kunnet finde et ur magen til på nettet.
Jeg tør nemlig godt byde over kristofferJ: 100% fake.
Desværre er værdien derefter.

JK
Svar
hvordan kan i være så sikre? og kan man få bagpladen af på en eller anden måde uden special værktøj, går udfra at det endegyldige svar ligger der....
Svar
her er lige et billede af ur-værket.

Der står godt Patek Philippe geneve også swiss, er det fordi der står swiss at det er fake.
I bundpladen på indersiden står der også navnet samt swiss made, og model nr: 2750

İmage
Svar
I Ranfft's værk database, har jeg fundet: ETA 2750.
Herfra er billedet af ETA kaliber 2750 kopieret, skaleret og drejet til samme orientering, som det formodede PP værk.
İmage

Lægges billederne i transparent udgave ind over hinanden, vil alle løbeværkbroens lejer, værkholderskruer, center for kron og spærhjul samt diametre - falde nøjagtigt over et.
Jeg er enig med JK om, at graden af fake = 100%

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)