Planet Ocean gået død
#21
Omega skulle nok have brugt lidt flere penge på uret, og lidt færre på james bond reklamer Icon_rolleyes Icon_rolleyes
Svar
#22
Mon ikke Omega HAR tjent penge til udviklingsafdelingen på de Bond reklamer? Derfor kan de nu bruge endnu flere penge på at udvikle urværker. Det vælger jeg at tror på, men man kan jo selvfølgelig også tro det værste, hvis man ønsker det. (Kan du ikke lide James Bond?)
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
#23
gear Skrev:Kære ur venner

( det var mig, der startede denne tråd)

Mange tak for alt jeres viden, nyttig læsning, jeg skulle bare have haft den 5 år siden. Men bliv ved.

Min historie om uret er, at jeg købte det som en "livsgave" til mig selv da jeg fyldte 30 år. Jeg syntes det var / er det fedeste ur der kan købes, uden samligning., ( og det skal bi ikke starte en debat om ). Jeg var af den overbevisning, at sådan et type ur, ville følge mig til graven, med mindre jeg bar mig uheldigt ad. ( trods alt et hærdet dykkerur) ( og James Bond kredit)

Jeg havde da aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle sætte en post på budgetkontoen med " service af ur"...........

Nogen af jer, for spurgt til brug af uret. Her kan jeg så sige, at jeg tager uret af når jeg går i seng og på igang når jeg står op..........., hvis jeg ikke kan komme ud af fjerene i weekendens, så kommer mine børn med mit ur. ( så ved jeg, hvad klokken har slået, hohoho)
Om jeg ordner have, renoverer hus, kører cykelløb eller går til fest, så bruger jeg mit PO. Det har været med en tur i asfalten under et cykelstyrt, kun med overfladiske skrammer, det er 2 år siden. Inden dødsdagen, tabte det ca. 2 min. Over godt en uge.

Men hvad siger I folkens, hvad skal jeg vente mig af fremtiden., hvis jeg ellers får råd til og få det lavet., er dette en engangsforestilling, eller skal jeg virkelig forvente 5000 kr., hver 5. År. Og er det i øvrigt almindeligt for ure i den prisklasse.

Anden ting i forhold til rep. Hos Swatch, København........, er det ligesom autoriserede bilværksteder, som kan være ok at bruge, så længe man har garenti. Men derefter bare en merpris og højere timeløn. Sagt med andre ord, kan en ikke aut. Urmager gøre jobbet......, måske endda bedre??? Ja mange tanker, men det her er kommet mere end bag på mig.
Hej igen.
Den måde du har behandler dit ur på er udmærket. Alm. cykelløb skader bestemt ikke uret. Langtids terræncykelløb på mountainbike kan godt være hårdt for uret hvis der er mange rystelser, men det burde sådanset også kunne holde til det.
En hel del tager gamle ure til uautoserede urmægere og få dem lavet. Skal der ikke nye dele til at betydning andet end en en ny fjeder foreksempel, så gør de det ligeså godt. Det er dog svære ved lettere kompliceret (dem med stopur) ure og hvis man skal sikre sig helt nye reservedel så er autorizerede værkteder de bedste. Nogle vintageurmager sender også de ure afsted til fabrikken ligesom de aurizerede gør det. når det kommer til dit ur ville jeg lade Swatchgroup ordne det for dig nu, da det er gået helt i stå, men elelr s ville jeg tage det til en uautozerede urmager fremover hvert 5 - 8 år. Og ja, der skal have den slags service hele livet. Havde du købt et ur med quartzurværk var der næsten ingen service på. Dit ur er et godt ur og det har alt i alt gået som man minimum kan forvente. Dog hellere ikke mere. Det ligger nu i værdi på et punkt hvor det ikke kan blive meget billigere. Men uret skal nok have den service 4 - 5 gange til over de næste 30 år hvis du går med det hver dag.
Jeg synes at det er synd for dig at du skal blive så skuffet. De RIGTIGE gode sælgere burde automatiks fortælle dig at du skal give uret service ca hvert 5 - 7 år, men hvis det spørgsmål ikke kommer op/bliver stillet, holder de fleste sælgere mund med det. det kunne ødelægge en handel til 20.000 kr og du ville måske vælge et Omegaur til 10.000 kr istedet for. Eller måske slet ikke handle det pågældende sted.
Hvis du solgte det efter service for 13.000 - 15.000 kr ville du kunne få et Omega Seamaster Quartz 42 mm som godt nok ikke er nyt men måske brugt 1 - 2 år. Det fås med blå dykkerkrans og sort krans.
Her et helt nyt fra en pålidelig tysk forhandler
[url]"http://www.chrono24.dk/omega/seamaster-diver-quartz-41mm-21230416101001--id2274570.htm?query=omega+seamaster+quartz&dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/omega/seamaster- ... /index.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Uret er helt nyt med 1 års garenti, der er internationalt.
Je har set nolge af disse ure gå i 15 år uden service. Forventet levetid på sådan et ur uden service er 20 - 30 år. Du skal kun få tjekketes urets vandtæthed hvert 2 - 3 år.
Men hvis det er PO du vil beholde må jeg sige at det koster noget på servicesiden og selv om det er et af de aller fedeste dykkerure så er det jo lidt dyrt i længden.
VH
Nicholas
Svar
#24
ThorUp Skrev:Mon ikke Omega HAR tjent penge til udviklingsafdelingen på de Bond reklamer? Derfor kan de nu bruge endnu flere penge på at udvikle urværker. Det vælger jeg at tror på, men man kan jo selvfølgelig også tro det værste, hvis man ønsker det. (Kan du ikke lide James Bond?)
Jo,jo Icon_e_smile Og de udvikler værker ganske godt og langt de fleste virker naturligvis. Omega har kun det problem som mange andre urmæker har. De er under pres fra autionærer som ønsker masser af profit og det kan gå ud over kvaliteten. Seiko og JLV og PP og Rolex er ikke under pres fra autionærer, og pudsigt nok er det også disse mærker, der tester urerne ca 350 - 1.000 timer indende ryger på markedet. For Seikos vedkommende er det kun Grand Seikomodellerne, som testet i ca 600 timer. Andre Seokomodller tester nok ikke mere end fra 0 - 100 timer måske.
VH
Nicholas
Svar
#25
Stenstrup Skrev:
ThorUp Skrev:Mon ikke Omega HAR tjent penge til udviklingsafdelingen på de Bond reklamer? Derfor kan de nu bruge endnu flere penge på at udvikle urværker. Det vælger jeg at tror på, men man kan jo selvfølgelig også tro det værste, hvis man ønsker det. (Kan du ikke lide James Bond?)
Jo,jo Icon_e_smile Og de udvikler værker ganske godt og langt de fleste virker naturligvis. Omega har kun det problem som mange andre urmæker har. De er under pres fra autionærer som ønsker masser af profit og det kan gå ud over kvaliteten. Seiko og JLV og PP og Rolex er ikke under pres fra autionærer, og pudsigt nok er det også disse mærker, der tester urerne ca 350 - 1.000 timer indende ryger på markedet. For Seikos vedkommende er det kun Grand Seikomodellerne, som testet i ca 600 timer. Andre Seokomodller tester nok ikke mere end fra 0 - 100 timer måske.
VH
Nicholas
aktionær pres har det intet med at gøre - aktionærer har ingen som helst indflydelse på driften. En hver ledelse arbejder på to niveauer, et kortsigtet og et langsigtet og de to ting skal hænge sammen - uanset aktionærer. Alle firmaerne har naturligvis som mål, at tjene penge, også Rolex og PP osv. En kortsigtet indtjening er der derimod ingen af dem der vil ha, hvis det sker på baggrund af langsigtede tab. De privat ejede og fondsejede har helt samme interesse i at tjene penge, langt og kort
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#26
I må undskylde, men nu hopper jeg fra.
Den diskusion bliver vi aldrig færdig med, så længe at der er nogen der tror at en maskine ikke skal holdes vedlige, biler har en km-tæller og nogle overholder så de intervaller fabrikkerne siger de skal, med hensyn til service. Når det gælder ure så er det en helt anden snak....de skal da bare gå og gå....uden service. Har i tænkt på hvorlangt en balance går i løbet af et år.... Icon_question Sæt bare diameteren til ca 10-12mm og så med en frekvens på 4hz bliver det til noget på et år. Gad vide hvor mange biler kan det UDEN service.
Ja, undskyld jeg er stået af..... Icon_e_surprised
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#27
Lars Skrev:I må undskylde, men nu hopper jeg fra.
Den diskusion bliver vi aldrig færdig med, så længe at der er nogen der tror at en maskine ikke skal holdes vedlige, biler har en km-tæller og nogle overholder så de intervaller fabrikkerne siger de skal, med hensyn til service. Når det gælder ure så er det en helt anden snak....de skal da bare gå og gå....uden service. Har i tænkt på hvorlangt en balance går i løbet af et år.... Icon_question Sæt bare diameteren til ca 10-12mm og så med en frekvens på 4hz bliver det til noget på et år. Gad vide hvor mange biler kan det UDEN service.
Ja, undskyld jeg er stået af..... Icon_e_surprised
Ha,ha Lars. Icon_e_smile Ja du har ret. Jeg tror at vores uheldige mand har forstået alt nu. Men synd er det for ham synes jeg. Trøsten er dog at selv om PO har haft deres problemer, så har hans model gået helt efter bogen som det skal, men så hellere ikke mere. Ligefrem at gå totalt i stå og ikke kunne gå igen er jo lige groft nok. Hvis bare det tabte 2 minutter hver uge i flere uger i træk, burde det indikerer at noget var galt. Så vidt jeg har forstået var det kun en uge eller 2 at det gjorde det, inden det gik helt i stå.
VH
Nicholas
Svar
#28
Hey Friends.

Jeg skylder vist en tilmelding.............

Jeg gik ind hos en urmager på Fyn som forhandler Omega. De modtog uret og orienteret mig om, at det skulle sendes til Hellerup ( helt som ventet)

Efter ca. 3 uger ringede jeg til Wachts Group for at høre status på mit ur. Her blev jeg oplyst, at det blot skulle have et almindeligt service, og at det ellers ikke så ud til at fejle noget. De mente det var almindeligt, at det godt kunne gå helt død. Videre fortalte de, at hvis der havde været brug for opdateringer, så ville det blive lavet u/b.
De ville ikke oplyse mig prisen på servicet, da jeg skulle have den via urmageren som havde sendt uret til dem................ Nå jeg åndede lettet op, og forventede at det så "bare" var 2500 kr., som mange har skrevet om.

Ved urmageren blev jeg så oplyst, at det ville koste 4125 kr................... hmmm, hvorfor nu det. Det kunne de ikke fortælle mig, det var hvad Watch Group ville have, og de havde ingen fortjeneste på det. Ok, så opdateringen var måske indregnet alligevel.....

Jeg havde en lang snak med urmageren, idet jeg godt ville have en forklaring på tingene. Det korte af det lange blev, at sådan et ur bare skal have service hvert 5-7 år. Fatter stadig ikke priserne på dette.

Jeg spurgte om De ikke bare kunne fortage det, eftersom der kun var tale om almindeligt ur service. Dette ønskede de ikke, idet der var tale om et Omega med Co axial værk. hvilket de ikke var uddannet til.................. havde det været Rolex kunne de godt, idet de havde fået uddannelsen hos Rolex på deres værker.........de måtte ikke på/ for Omega.................... hmmmmm lugter af pengemaskine fra Omega´s side.

Jeg besluttede mig for ikke at få uret serviceret men kontaktede en urmager i Østjylland, som er meget anbefaldet på dette site. Han så ingen problemer i opgaven, og kunne sagtens løse det..................... hmmmmm, hvorfor kan den ene og ikke den anden.

Nå men han skulle have 2500 kr. for opgaven.

Ved afhentning af uret ( hvor det blev indleveret) talte jeg igen med urmageren om sagen................. Han forstod ikke at den anden urmager kunne / ville, og mente ikke at dette arbejdet var "sikkert" i forhold til fremtiden for uret og videre mente han ikke, at denne urmager ville skifte det samme som Omega....... Nå men som snakken gik, fornemmede jeg, at han faktisk godt kunne lave det, men ikke "måtte" for Omega. Han ville dog ikke indrømme det.

Ja ja, mens vi stod og snakkede stod han og pillede lidt med uret, som man nu gør Icon_smil ...................................... og upti vupti, da han gav mig uret kørte det lige så fint.............................. what, ja han var lige så forundret som mig, da jeg ikke på det og konstaterede at sekundviseren kørte rundt. Dog mente han, at sekundviseren ikke kørte med helt den nøjagtighed som den burde....... kræver vist et urmager øje for at se......han samlignede med et nyt PO og fastholdt.

Meget meget underligt....................... jeg forlagde urmageren, at min undren over service, Omega eller ej, nu var blevet endnu mere bestyrket i "pengemaskine"........................ dette kunne han ikke rigtig svarer på. men kunne godt følge mig.

Nu efter 12 timer kører mit ur stadig, og har ikke tabt et sekund...................

Ja det blev en lang historie, men med alle jeres indlæg skylder jeg en tilbagemelding..................
Svar
#29
Hejsan.
Jeg tør at spise min gammel hat, hvis forhandleren ikke har ganget Swatch´s pris,kr. 2.500 med den almindeligt "Omega faktor" (= 1.65 i dag) prisen blevet til kr. 4.125. Sådant gør man i branchen med alle reparationer fra Swatch. Dvs. at det at han "intet vil tjene", lyder som en lodret løgn.
Men, næste gang - brug den "Østjysk forhandler", Peter Halse kan og vil og er billigere end Swatch !
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#30
Nu efter 12 timer kører mit ur stadig, og har ikke tabt et sekund...................

Ja det blev en lang historie, men med alle jeres indlæg skylder jeg en tilbagemelding..................[/quote]

Alle tiders. Ja, meget underligt, men det må nok have en uges tid for at se om det ikke taber en del. Service er nok snart på tale, men så ved du hvor du kan henvende dig.
Meget mystisk Icon_e_smile

VH

Nicholas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)