Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Enig, det er et dansk forum og Willy forstår udemærket dansk at han så ikke ønsker at svare på dansk betyder ikke at alle skal svare på engelsk........
Mvh. Thomas
alsendk Skrev:Jeg synes også det er ved at være en uvane at vedblive med det engelske. Willy HAR allerede fortalt at han læser glimrende dansk, og vi har snart alle bevist hvor gode...eller mindre gode vi er til at skrive på engelsk.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 72
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
sa kan jeg lige så godt sige WILLY du behøver ikke skrive på mine indlæg for jeg kan ikke læse engelsk ja undskyld jeg har ikke fådet noget ud af det du har skrevet .
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
We are talking about watches on this forum . I will leave your comments to the forum moderator . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
willy Skrev:Forget the idea that brands like Rolex or Omega etc etc use a lot of handwork asembling their watches , because it is just not true .
In the case of Omega . ETA that is really a part of Omega make the calibers . And machines do the rest . The amount of handwork on most modern watches is very small indeed , although brands try to tell you a different story .
A very good watchmaker can assemble about 5 watches a week from start to finish . So work out how many watchmakers they need to make ca. 800,000 watches a year .
Any watch from high end brands like Patek - Lang - AP -- etc etc , use more time on the finishing of a watch . This is why you pay a fortune for them Willy
Jeg laver lige en googleoversættelse for ikke at bruge for meget tid
Glem ideen om, at mærker som Rolex eller Omega osv osv bruger en masse håndarbejde i at samle deres ure, fordi det er bare ikke sandt.
I tilfælde af Omega. ETA, der er virkelig en del af Omega gør kalibre. Og maskinerne gøre resten. Mængden af håndarbejde på de fleste moderne ure er meget lille, selv mærker forsøger at fortælle dig en anden historie.
En meget god urmager kan samle omkring 5 ure en uge fra start til slut. Så regn ud, hvor mange urmagere de nødt til at gøre ca. 800.000 ure årligt.
Enhvet ur fra høje ende mærker som Patek - Lang - AP - osv osv, bruge mere tid på efterbehandling af et ur. Det er derfor, du betaler en formue for dem  Willy
•
hannover_dk Skrev:willy Skrev:A very good watchmaker can assemble about 5 watches a week from start to finish . So work out how many watchmakers they need to make ca. 800,000 watches a year .
Willy
Where did you get that figure from? The movement - he can assemble many many per day - as routine work, it takes very little time to assemble eg an 2824
I have seen it done i 10 minutes, I and would think it could be done quicker - if things are correctly placed - definately less than 20 min
Think about a full service - out - take everything apart - change som screws - oil and assemble - including new gadget - 800 kr
br
Jeg laver også lige en googleoversættelse her
Hvor fik du dette tal fra? Urværket - han kan samle mange mange per dag - som rutinearbejde, tager det meget lidt tid til at samle fx en 2824
Jeg har set det gjort i 10 minutter, jeg og ville synes, det kunne gøres hurtigere - hvis tingene er korrekt placeret - Helst sikkert mindre end 20 min
Tænk på en fuld service - ud - tage alt fra hinanden - ændre nogle skruer - olie og samle - herunder ny gummiringe - 800 kr
5 om ugen, skal omfatte hånd arbejde, håndmale skiven, skære ud hver bro i hånden og manuelt rullende bolde til kuglelejet
•
dks Skrev:sa kan jeg lige så godt sige WILLY du behøver ikke skrive på mine indlæg for jeg kan ikke læse engelsk ja undskyld jeg har ikke fådet noget ud af det du har skrevet .
Hej DKS.
Jeg kan godt forstå at det er svært at forstå hvis man ikke kan engelsk, men har du prøvet googletranslate ? Det oversætter ikke helt præcist, men giver en meget god forstålelse. Jeg bruger det til Fransk, Italiens og lidt til Tysk.
Mit forslag er måske også at Willy bruger det til at oversætte fra engelsk til dansk. Jeg ved godt at det er lidt besværlig og det er jo ikke så tit, der står noget på englesk. Jeg skriver engelsk af ren vane så snart jeg ser engelsk. Det er efter 8 år på engelske talende urforumer
VH
Nicholas
•
[I think it´s a matter of from when you start timing the prucidure. This video
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=b4o7bHhv-0g" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=b4o7bHhv-0g[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
shows how it takes 10 minuts to make half the Watch accepled.
I can not find part 2, but it shows that a complet assaply takes more than 10 minuts.
Regards
Nicholas[/quote]
Oversættelse igen af det jeg skrev:
Jeg tror, at det er en spørgsmål om fra, hvornår du begynder at tage tid på proceduren. . Denne video
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=b4o7bHhv-0g" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=b4o7bHhv-0g[/url]
viser, hvordan det tager 10 min at gøre halvdelen af samlingen af urværket
Jeg kan ikke finde del 2, men det viser, at en hel samling af værket tager mere end 10 min.
VH
Nicholas
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Rolig nu
Willy har tidligere forklaret sig om, at han udtrykker sig bedst på sit modersmål, og læser dansk ganske glimrende, og det har vel været ganske anerkendt i lang til..
So be it.
Så skriv bare retur på hans post´s på dansk, og dermed sku´ den ged være barberet.
Mikael
•
Svar: 66
Tråde: 11
Mikael Lange Skrev:Rolig nu
Willy har tidligere forklaret sig om, at han udtrykker sig bedst på sit modersmål, og læser dansk ganske glimrende, og det har vel været ganske anerkendt i lang til..
So be it.
Så skriv bare retur på hans post´s på dansk, og dermed sku´ den ged være barberet.
Mikael
Mikael...
Jeg synes du skøjter meget let hen over det egentlige problem her.
Der bliver jo netop givet udtryk for, at det kan være lidt svært at læse og forstå et indlæg der er skrevet på engelsk.
Så det virker lidt letkøbt at sige, at man bare kan læse det og svare på dansk..
Om geden så er barberet eller ej må være op til dig.
Personligt læser jeg Willy/Rodneys indlæg lidt tlbagelænet, de ender alligevel næsten altid med, at Rolex er det bedste ur
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
jamen så gentager jeg gerne: geden er barberet, ingen er tvunget til at læse willys indlæg, så spring dem dog over, hvis det er så stort et problem.. willy har skrevet på engelsk i årevis, uden det store problem, men det skal det så være nu?
tråden låst....
•
|