Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Havde overvejet at byde på denne.
Det er en sjælden kombination at sort pie-pan skive/stål/stålindex
MEN jeg var vist ikke den eneste der havde set den:
[url]"http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-constellation-automatic/i2861025/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.lauritz.com/da/auktion/omega ... /i2861025/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Knapt 13 tkr. incl. salærer og en vurdering på 1.200 kr.
Nogen herfra der fik den?
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 455
Tråde: 121
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
voldsom høj pris
jeg tror det er et spørgsmål om to der byder mod hinanden
hvis man ikke vil give sig kommer det til at gå sådan
jan
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
UHA, den er fin !!!
Under alle ridserne i glasset anes en meget velbevaret original skive !! Den bliver rigtig flot, når den bliver sat i stand !!  Jeg tror aldrig, at jeg har set kombinationen af sort skive på stål - den ville jeg godt nok meget gerne have haft i min samling !!
Uret er en PiePan Constellation "Jumbo" med skjult krone ligesom denne her:
Jeg vil tro, at referencen er 168.004 og at der sidder et cal. 561 værk i ! Uret er formentlig fra medio 1960´erne ! Urets diameter er i øvrigt 36mm og ikke 34mm som Lauritz skriver
Budsummen er høj, men med den velbevarede sorte skive, er den ikke urealistisk høj selv med salær osv. - dog er det jo lidt et sats, da der ikke er plads til mange reparationsudgifter på et sådant ur. Men hvordan pokker kan Lauritz vurdere uret til 1.200 kr. !????
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 455
Tråde: 121
jeg vil stadig mene, at prisen er utrolig. Vi er mange der har haft sorte stål-constellations, så så sjældne er de nu ikke. Har selv solgt adskillige sort stål-connies og jeg ville ønske det var til den pris....
her er en af mine tidligere:
•
Det er bare mig, der ikke har set så mange af dem, så !
Og jeg er da enig i, at prisen er høj - ingen tvivl om det. Man skal ikke købe til den pris, hvis man vil se det som en investering, man kan tjene på - men alligevel
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hej Peter,
uden at give den som ekspert i Omega-priser giver jeg Camaro ret, den fik alt for højt hammerslag.
Og derved, med en smule ekspertise i Lauritz´ handelsmekanismer, vil jeg påstå at uret kommer 99% sikkert til omsalg indenfor (senest) 2 - 3 uger.
Så, lav en søgeagent og se hvordan sagen udvikler sig prismæssigt på næste runde.
Hav en herlig tirsdag !
Mvh John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Hmmm............. omend modstræbende, så er jeg nok - i bagklogskabens ulideligt klare lys - nødsaget til at give efter og give jer ret !!
Det kommer selvfølgelig an på standen - men netop i en auktion, så er det jo et sats !
/Peter
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Ingen gambling nødvendigt her, Peter.
Du har 14 dags returret med Lauritz (inkl. porto-omkostninger), uden nogle "hvorfor, kan du alligevel ikke lide dimsen ?" - spørgsmål.
Godt nok beskriver de varerne elendigt / uvidende / nogen gang direkt komisk, men pga. returretten gør det ikke så meget. Og så er deres salær de laveste (= købersalær 20% mod B&R´s 25% og sælgersalær 10% mod B&R´s 17%).
Og sig til, hvis du skal byde, så holder vi andre os tilbage
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Lad os se, om den kommer op igen - hvis den gør, så tror jeg at I har ret i, at budgivningen bliver lidt mere afdæmpet, idet der jo så er en "abe" begravet et eller andet sted, hvadenten det har med værket eller skiven at gøre
Hvis den kommer op igen på et tidspunkt, kunne jeg godt være interesseret - den ville pynte ved siden af den tilsvarende med lys skive, som jeg har
Tio Malo Skrev:Ingen gambling nødvendigt her, Peter.
Du har 14 dags returret med Lauritz (inkl. porto-omkostninger), uden nogle "hvorfor, kan du alligevel ikke lide dimsen ?" - spørgsmål.
Godt nok beskriver de varerne elendigt / uvidende / nogen gang direkt komisk, men pga. returretten gør det ikke så meget. Og så er deres salær de laveste (= købersalær 20% mod B&R´s 25% og sælgersalær 10% mod B&R´s 17%).
Og sig til, hvis du skal byde, så holder vi andre os tilbage
Hilsen - John
/Peter
•
Svar: 242
Tråde: 20
John: du glemte lige hammerslagsgebyret på de 95 kr.
"Og så er deres salær de laveste (= købersalær 20%"
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
•
|