20-01-2013, 01:48 PM
|
Er dette Omega Seamaster ægte?
|
|
20-01-2013, 02:32 PM
Take it to a watchmaker they can tell you . There are so many good copys of this model about , so get it checked . You cannot verify it from a picture . Hope this helps . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
20-01-2013, 05:08 PM
kjaer Skrev:Hej,Hej Med meget stor sansynlihed er det ægte, da der, så vidt jeg ved ikke rigitg er lavet nogen fake af præcis dette ur med quartzværk. Kun LIllehammer Omegauret fra 1994. Havde der står chronometer på uret var det en anden sag, for der er masser af fakes derude med det påskrevet skiven. Men for at være 100 % sikker, må uret forbi en Omegaforhandler som Willy skriver. VH Nicholas
20-01-2013, 06:35 PM
Hej Kjaer
På originalen (når det er en quartz model) kan man stille uret en time frem, UDEN at minutmarkøren bevæger sig. Man drejer bare kronen og så springer den en time frem ad gangen med et lille klik. Datoen skal også stilles på denne måde, dvs at man drejer timemarkøren 2 omgange og så springer datoen en dag! Sådan er jeg ret sikker på at en kopi ikke fungerer Ellers ser uret nu ret originalt ud Mvh Rasmus
20-01-2013, 08:37 PM
Hej,
Tak for svarene! Den funktion med kronen var jeg slet ikke klar over. Tak for Info Rasmus! Jeg har besluttet mig for at det skal forbi en urmager inden endelig handel. Har i nogen anbefalinger, af kompetente - men også vigtigt, billige - urmagere i København, hvor man kan få verificeret uret? De steder jeg kender i Jylland er ret pebrede. Og det er ko trods alt et Quartz ur. Vh
21-01-2013, 12:10 AM
kjaer Skrev:Hej,Mølbak vil jeg tro kan gøre det. Men er der overhovedet ingen dokumerntpapirer med uret eller æske ? Har du haft muliughed for at hive kronen ud og se om timeviseren flytter sig uden at minutviseren flyter sig ? Nicholas
21-01-2013, 09:01 AM
Citat:Med meget stor sansynlihed er det ægte, da der, så vidt jeg ved ikke rigitg er lavet nogen fake af præcis dette ur med quartzværk.Faktiskt, netop quartzmodellen er pt. på top 5 liste af kopierede mærkeure. Og har været det de sidste fem - seks år. Man burde måske vide, ikke gætte, før man udtaler sig... Det at man stort set kun ser kopier af den mekaniske, er måske pga. at købere af mekaniske kopier går med en vorderende urnørdt i maven, viser sit ur frem osv. hvorimod quartzkøbere bare bruger uret. Har personligt skiftet batteri i de første fem quartzkopier (med Miyota-værk, som regel). Meeeen, min mavefornemmelse, baseret på billeder, siger at uret er kosher. Og for at undgå at rejse til anden end af landet og bruge unødvendigt penge, er netop stilling af tiden, hvor timmeviseren skal hoppe frem med lystige kliks, en sikker metode. Er man stadigvæg i tvivel, kan en helt almindeligt urmager sikkert åbne kassen og verificere indmads ægthed - det behøver ikke nødvendigtvis være landets dygtigste vintageurmager (som Bo nok er). Man kan se ligeledes i billedet serienummeret på hornet - prøv, hvad Omegas database siger om det. En fake giver blankt resultat. Cheers - John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
21-01-2013, 11:58 AM
Med meget stor sansynlihed er det ægte, da der, så vidt jeg ved ikke rigitg er lavet nogen fake af præcis dette ur med quartzværk.
Nicholas Faktiskt, netop quartzmodellen er pt. på top 5 liste af kopierede mærkeure. Og har været det de sidste fem - seks år. Man burde måske vide, ikke gætte, før man udtaler sig... Cheers - John[/quote] Ha,ha John. Ja sjov er du, men hvis du kan finde præcis den samme model i kopi på nettet, så vil jeg gerne se det. Måske er der, men jeg synes ikke at kunne finde det. Kun en med rød skrift på seamasterskriften, som også indikerer en lidt nyere model. Disse seamastermodeller i dykkerure er jo ikke så populære mere som Seamaster PO modellerne. Jeg synes at inden for seamastermoddelerne vælter der PO moddeler frem i op til 30 - 40 stk ved en sølle dealer. Jeg købte den omtale model nyt i 1996 med krans i stål. Dengang var der, så vidt jeg kan huske nogle få fake af præcis den type med quartzværk og stålkrans og blå krans, men de må bestemt nok være i stykker nu. desuden var der ogsså en del med Chronometer på skiven og automatiks værk. Men som jeg skriver må man jo til urmageren for at være 100 % sikker. Anyway så ville jeg personligt selv være ked af at købe en sådan model uden noget som helst tilbehør. VH Nicholas
21-01-2013, 02:48 PM
Citat:Ha,ha John. Ja sjov er du, men hvis du kan finde præcis den samme model i kopi på nettet, så vil jeg gerne se det. Jamen, ta´ en tur til Bangkok for at se lidt hjemmelavet horologi... J. Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
21-01-2013, 03:10 PM
Eller urologi?
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)