service og lænke, på sub 5513
Citat:Skal der bruges stumper kommer du ikke uden om de autoriserede værksteder, stumperne der er ofte billigere end hvis et uautoriseret værksted skal finde stumperne, og så er det som regel på lager ved den autoriserede hvor andre ofte skal bruger uger for at få en stump hjem.

Så er vi flere fhv. piloter her, Bjarne Icon_e_wink
Det, du skriver ang. autoriserede contra uautoriserede værksteder og tid / penge ang. reservedeler holder ikke helt.
Det gør den hvis du har et forholdsvis nyt ur og bruger Povl Klarlund i Kbh eller Knud Pedersen i Aarhus (som byen hedder i dag... Icon_e_surprised ).
Jeg har været flere gange i situation med en vintageur, hvor en Rolex AD melder lige ud at stumpen er bestilt fra fabrikken og den kommer hjem - hvis de har den - den 28. i næste måned...
Rolex sender ikke stumper løbende, de kommer sammen med nye ure, brochurer og hvad har vi - hver måned eller hver anden måned.
En uautoriseret værksted som bruger - for eksempel - CousinsUK, har stumpen hjemme i 2 - 3 dag og altid billigere end hos en AD.
Og hvis urmageren er kendt for ikke at være savannens hurtigste gazelle, kan du lave en aftale med ham og spørge, hvilke stumper der skal bruges og så bestille dem selv hjem.
Sidst jeg brugte Cousins i UK, bestilte og betalte jeg med plastik på søndag aften og modtog den lille brun boblekuvert på tirsdag.
Kan næppe gå hurtigere eller billigere hos en AD.
Og - det samme ang. andre urmærker som ikke sælger stumper ud af huset i DK.

Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:Skal der bruges stumper kommer du ikke uden om de autoriserede værksteder, stumperne der er ofte billigere end hvis et uautoriseret værksted skal finde stumperne, og så er det som regel på lager ved den autoriserede hvor andre ofte skal bruger uger for at få en stump hjem.

Så er vi flere fhv. piloter her, Bjarne Icon_e_wink
Det, du skriver ang. autoriserede contra uautoriserede værksteder og tid / penge ang. reservedeler holder ikke helt.
Det gør den hvis du har et forholdsvis nyt ur og bruger Povl Klarlund i Kbh eller Knud Pedersen i Aarhus (som byen hedder i dag... Icon_e_surprised ).
Jeg har været flere gange i situation med en vintageur, hvor en Rolex AD melder lige ud at stumpen er bestilt fra fabrikken og den kommer hjem - hvis de har den - den 28. i næste måned...
Rolex sender ikke stumper løbende, de kommer sammen med nye ure, brochurer og hvad har vi - hver måned eller hver anden måned.
En uautoriseret værksted som bruger - for eksempel - CousinsUK, har stumpen hjemme i 2 - 3 dag og altid billigere end hos en AD.
Og hvis urmageren er kendt for ikke at være savannens hurtigste gazelle, kan du lave en aftale med ham og spørge, hvilke stumper der skal bruges og så bestille dem selv hjem.
Sidst jeg brugte Cousins i UK, bestilte og betalte jeg med plastik på søndag aften og modtog den lille brun boblekuvert på tirsdag.
Kan næppe gå hurtigere eller billigere hos en AD.
Og - det samme ang. andre urmærker som ikke sælger stumper ud af huset i DK.

Hilsen - John
Hej John

Coisins lyder godt, men det kræver jo først at man får undersøgt uret helt for at se om der mangler noget og så bestille. Måske gør Mølbak eller Kronos det og får dele fra Coisins. Jeg ved det ikke. Men jeg tror ikke at Jan kender vintageurmagere på den måde som du gør, og derfor er det sikkert svært for ham at gå den vej uden en del omkostninger alliegevel. Jeg fik engang 1 rørlås til mit Rolex hos Klarlund de låg inde med. De har langt de fleste reservedeledele hjemme modsat et par andre AD jeg brugte, hvor jeg måtte vente 6 uger på dele. Bl.a. den rørlås, hvorved jeg tilfældigvis var i København for 4 år siden og gik ind til Klarlund som gav mig dem på en halv time for 75 kr. Da Jans ur også går har jeg svært ved at forestille mig at der skal en special reservedel til.
VH
Nicholas
Svar
beechcraft Skrev:
Len Skrev:Klarlunds pris er incl glas (kun plexi modeller) og evt skift af krone.

Tak for informationen Hans Henrik.

Jeg må vurdere om det blive Klarlund igen....

// Jan
Tænk på Jan at du har et ur, der sælges for 30.000 - 35.000 kr. ifølge Chronnos24 priser med 1 års garenti. Klarlund giver dig 2 års garenti og dit ur forbliver oppe i et højt prisleje i værdi og ligner et nyt eller tæt på.
Jeg ville uden tvivl tage Klarlund hvis jeg følte at alt andet var for besværligt.
VH
Nicholas
Svar
My humble opinion. Klarlund are the best . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
For et nyere - hvor ejeren måske samtidigt ønske en let polering - ville jeg nok tage Klarlund - deres poleringer er top klasse når det skal være -
En ældre Rolex ville jeg sagtens turde overlade til vintageurmagerne som bestemt skaffer dele generelt, og som TM siger, tager det for lang tid, kan man få del nummer af dem og selv skaffe det. Der er jo ikke tvivl hos mig om, at Klarlund nok er optimalt, men de gode vintageurmagere som Krognos, Mølbak osv - laver bestemt godt arbejde, så maskinmæssigt ville jeg ikke være nervøs. Der er penge at spare, og har man ikke det behov, så ligger autoriseret AD som ex Klarlund vel lige til højrebenet

Det er flot hvis virkeligt Klarlund giver 2 års garanti på reperationer, er det virkeligt korrekt - eller er det som vintageurmagerne 1 år?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:For et nyere - hvor ejeren måske samtidigt ønske en let polering - ville jeg nok tage Klarlund - deres poleringer er top klasse når det skal være -
En ældre Rolex ville jeg sagtens turde overlade til vintageurmagerne som bestemt skaffer dele generelt, og som TM siger, tager det for lang tid, kan man få del nummer af dem og selv skaffe det. Der er jo ikke tvivl hos mig om, at Klarlund nok er optimalt, men de gode vintageurmagere som Krognos, Mølbak osv - laver bestemt godt arbejde, så maskinmæssigt ville jeg ikke være nervøs. Der er penge at spare, og har man ikke det behov, så ligger autoriseret AD som ex Klarlund vel lige til højrebenet

Det er flot hvis virkeligt Klarlund giver 2 års garanti på reperationer, er det virkeligt korrekt - eller er det som vintageurmagerne 1 år?
vh
De giver 2 år, og jeg mener at alle AD giver det.
VH
Nicholas
Svar
Og du får et fint hæfte og garanti kort med. Gælder alle aut Rolex service centre Icon_e_smile :

Der har nok været et ønske om at man fik lidt goodies med når det nu koster noget mere end en uautoriseret:

İmage

İmage
vh Hans Henrik
Svar
Tak for mange gode indlæg.

Et spørgsmål mere. De her vandtætte ure bliver trykprøvet efter endt service - vel for at sikre deres vandtæthed. Men hvordan foregår den trykprøvning ? Jeg er bekendt med trykprøvning af dykkerflasker ol. men det er vel knap en procedure som bruges på et ur. anyone ??

// jan
Svar
beechcraft Skrev:Tak for mange gode indlæg.

Et spørgsmål mere. De her vandtætte ure bliver trykprøvet efter endt service - vel for at sikre deres vandtæthed. Men hvordan foregår den trykprøvning ? Jeg er bekendt med trykprøvning af dykkerflasker ol. men det er vel knap en procedure som bruges på et ur. anyone ??

// jan
Jeg mener at de trykprøver uret i vacum og derefter i rigtig vand under tryk.
Jeg kender ikke 100 % detaljerne. Prøv at se videoen på klarlund.dk under aftersales
VH
Nicholas
Svar
Stenstrup Skrev:
beechcraft Skrev:Tak for mange gode indlæg.

// jan
Jeg mener at de trykprøver uret i vacum og derefter i rigtig vand under tryk.
Jeg kender ikke 100 % detaljerne. Prøv at se videoen på klarlund.dk under aftersales
VH
Nicholas

Der er vist ikke noget om trykprøvning i den video, men fin præsentation af Klarlunds værksted og deres glade medarbejdere.

En tryktest i vakuum giver vel ikke mening, da man ikke kan lave større "vakuum" en -1 bar. Og et sub som mit, skal holde til 20 bar. At trykprøve i vand kunne give nogle "sjove" oplevelser, hvis uret ikke er tæt, så er det jo forfra, med service og smøring. Er der andre gode bud ?

// Jan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)