Kan den reddes!?
Tio Malo Skrev:
Citat:Nåå, men så nærmer vi da også de ca 5.000 kr for service hvis man kan få et glas for omkring 250 - 300 kr, og får det lavet ved foreksempel urmagerriet eller andre vintageurmagere. Får man også 1 års garenti på uret ved disse urmagere ?
Mht chancen med uret, har manden heldigvis 14 dages returret på uret, men det tager vel noget tid at finde ud af hvor meget, som der skal laves på uret. Det så ualmindelig lidt velholdt ud, så risikoen for stor service er nok overhængende. Utroligt at nogen vil behandle et fint ur på den måde.
Nicholas

Hej Nicholas,
dine priser ser, med al respekt, ualmindeligt pebrede ud.
Også, hvad angår vurdering af guld i en anden tråd...
Og jo, de her vintage-urmagere giver garanti - bedre end en "almindelig" urmager.
De skal jo leve af tilfredse vintage-kunder og ikke udelukkende af at skifte batterier og sælge ny Inex og Casio...
Uhrmageriet er meget dyrt sted at handle og ejeren, Keld er lidt specielt - sønnen er sådant set fint nok (kendte Keld dengang, han havde en lille vintagebutik på Banegårdsgaden - som han var lige ved at lukke. Men så kom vintagebølgen og nu går det vist meget godt. Hvorfra kommer årstallet 1855, ved jeg dog ikke. Måske er det den nuværende husets byggeår ?).
Prøv hellere Krognos eller Bo Mølbak i Kbh, ikke at glemme Peter Halse i Horsens.
Cheers - John
Hej John.
Priserne svinger rigtig meget. Jeg udtaler mig kun ud fra de urmager jeg kender og fra der hvor jeg arbejdede i Århus.
Men her er de faktiske priser for jeg ringede Klarlund, Uhrmageriet og Bo Mølbæk:
Vingtageure er normalt dyrere at renovere end de nyere ure på markedet, men Bo Mølbæk var ikke så slem.

Ved klarlund skal uret til Bienne, og prisen på det hele ligger mellem 7.000 - 10.000 kr for helt nye dele som Klarkund selv ikke engang kan skaffe. Atlså helt nye dele.
Urhmageriet skal have 4.500 for service som inkluderer ny fjeder og pakninger og glas (ca 300 - 500 kr) + 1.800 for Lynette. Altså omkring 6.300 kr.
Hos Bo Mølbæk skal de have 2.500 for selve service + stumper + 1.700 Lynette.
Altså 4.200 kr, men det er uden reservedele til og en ny fjeder kommer i lang de fleste tilfælde på tale. Så 300 for glas ca, og en fjeder ved jeg ikke hvad koster, så måske med held 4.500 -5.000 kr, og det er jo ikke så slemt. Til alle priserne skal der lægges 300 - 500 til en rem. Dog har jeg set en speedmasterlænke til 6.000 kr. på chrono24 fra 1967, men den regner vi heldigvis ikke med.
Det der er utroligt er forskellen på priserne mellem Klarlund og Bo Mølbæk.
Jeg ville nok vælge urhmageriet, da jeg fornemmer af Keld søn "Juniur, som han bliver kaldt, er meget dygtig og vant til det.
Men udgangspunktet mener jeg var det pågældende ur fra Lauritz, og der skal nok også nye knapper på sådan som det så ud, og priserne for sådan nogle aner jeg ikke. Men kan man slippe med en pris på 5.800 - 6.500 lr. totalt, synes jeg ikke det er så slemt.
VH
Nicholas
Svar
vintage urmagerne giver mindst lige så god garanti som de store fine huse OG du får ikke nødvendigvis samme pris ved at ringe til dem som ved at gå ind i forretningen, hyggesnakke, vise det ur du holder af - og lave en aftale. Din erfaring er sikkert fin for de steder du har været, du skal bare lige ud og være lidt flere steder, så vil du være updated Icon_e_biggrin Når nu Krognos, Mølbak og Halse er nævnt her så kan vi også tage Svajts i København med, også et sted jeg har hørt pænt om
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:vintage urmagerne giver mindst lige så god garanti som de store fine huse OG du får ikke nødvendigvis samme pris ved at ringe til dem som ved at gå ind i forretningen, hyggesnakke, vise det ur du holder af - og lave en aftale. Din erfaring er sikkert fin for de steder du har været, du skal bare lige ud og være lidt flere steder, så vil du være updated Icon_e_biggrin Når nu Krognos, Mølbak og Halse er nævnt her så kan vi også tage Svajts i København med, også et sted jeg har hørt pænt om
vh
Ja, jo flere steder ville være fint, men alle herinde har nærmest ret mht servicepriser, fordi priserne svinger fra 5.000 til 10.000 kr. Jeg er nu lidt i tvivl om om de nævnte vintageurmagere har helt nye reservedele til sådan et speedmaster foreksempel, eller de har nogle gode brugte dele. Jeg tænker på krone og trykknapper og fjedere. Pakingerer er naturligvis nye. HVis det er gode brugte dele, kan jeg godt forstå at prisen er 1.500 - 2.500 kr. lavere. Special hvis man har en brugt lyneette, men jeg ved ikke om deres reservedele er helt nye. Klarlund selv kan ikke engang skaffe nye dele til det omtalte speedmaster. Derfor sender de til Omega i Bienne. Det samme gør Rolex ved hovedrenovering af specialle gamle vintageure som Daytona 6263. Mht. hyggesnakke, så kender jeg til det fra Ragnar hvor jeg lavdede superhandler med nye Rolexskiver til folk, der ville have dem uden at miste den gamle skive. Det var hovedsærlige Amerikanere. Jeg fik engang en helt ny Milgausskive.

[url]"https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s480x480/401759_10151342481539756_2061560334_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0334_n.jpg[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Men servicepriser af gamle vintageure kræver naturligvis at de ser uret før de kan sige en helt bestemt pris. Det gamle Omegaspeedmasterur på Lauritz, ville vidst ikke undre nogen hvis man også fandt rust inden i det. Som sagt før, hvor kunne det være sjovt at vide hvem, der købte det og om hvad service, der blev lavet. Men hvem ved. Måske kommer det igen på Lauritz om 2 - 3 uger af en eller anden årsag.
VH
Nicholas
Svar
Hejsan Nicholas, hvad skete der med den der Daytona 6263... ?
Rolex konfiskerer altid ure med falsk / aftermarket kasse og original værk.
Hvordan taklede du kunden bagefter når uret var nuppet af Rolex ?
Er bare nysgerrig pga. en årgammel oplevelse af lidt samme kaliber... Icon_e_wink
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Hejsan Nicholas, hvad skete der med den der Daytona 6263... ?
Rolex konfiskerer altid ure med falsk / aftermarket kasse og original værk.
Hvordan taklede du kunden bagefter når uret var nuppet af Rolex ?
Er bare nysgerrig pga. en årgammel oplevelse af lidt samme kaliber... Icon_e_wink
Cheers - John
Hej John
Rolex sendte uret tilbage til mig, men serienumret og referencenumret var blevet slibet væk. Skiven havde fået sit Rolexnavn og logo fjernet, og de få ikke Rolexdele, som var i værket var blevet fjernet.
Så jeg har ikke oplevet at Rolex har konfiskret noget. Hverken herhjemme eller hos Rolex selv. Men nu er det jo sjælent at man gør så meget ud af et Rolexur som forsøgt på Daytona 6263. Havde det været 100 % fake var det bestem blevet konfiskeret.
Kunden var meget ked af det. Han havde købt det af en gut i LA, som han havde handlet med 5 gange før. Min kunde kom fra Hong Kong og sendte urerne til mig derfra fordi renovering på Hong Kong hovedcenter ville tage 8 - 12 måneder havde han fået at vide. Herhjemme blev det gjort på 2 - 3 måneder. Han sendte mig 2 Tudor Rangers og et Rolex Explorer 1016 og et Explorer Orangehand. Alle disse ure var 100 % i orden.
Han betalte 60.000 kr for Daytonauret og det var kun 3.000 kr værd dengang. Måske 5.000 kr værd i dag fordi lænken var ægte.
Jeg tror ikke engang at gutten i LA vidste at uret var et frankenwatch. Rolex i Ålborg kunne intet se, men det krævede også viden om serienummeret om det nu passede og de oplysninger ligger vidst nok kun Rolex i Geneve inde med.
VH
Nicholas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)