Batteriskifte og tryktest på en" Pingo" ...
Er det virkelig så omstændigt, at skifte batteri og lave trykprøve på en Pingo?
Nogen siger, at det koster en bondegård, pga. en speciel tryktest, passer det?

Vh
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
guru13 Skrev:Er det virkelig så omstændigt, at skifte batteri og lave trykprøve på en Pingo?
Nogen siger, at det koster en bondegård, pga. en speciel tryktest, passer det?

Vh
Nej, det er ikke omstædigt. Gå ind til en urmager med trykprøvingapperet. Pris med batteri er nok 300 - 400 kr alt i alt, men hvis du ikke dykker med det, men kun tager brusebad med det og svømmer rundt med det, er risikoen for vandinstrængen meget lille. Et batteriskift koster 50 - 90 kr.

VH
Nicholas
Svar
Jeg har hørt, at man ikke kan trykprøve på traditionel vis pga dybdemålerens konstruktion.
Har ikke set andre ure, hvor det anbefales at indsende det for batteriskifte.
Håber på lang batterilevetid!
İmage
Svar
Tak for info.
Havde også hørt den "sang" om tryktesten.
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Hvad temperatur har landene, som sangen kommer fra?
Svar
guru13 Skrev:Tak for info.
Nøjes du bare med et batteriskifte. I min urbutik solgte vi iøvrig på et tidspunkt 3 Pingomodeller på 4 måneder. Vi bestilte så 2 mere og efter 1 år var kun den ene solgt. Det var i 2008. Batteriet, helt nyt, holder 3 - 4 år mener jeg og så sætter batteriindicatoren ind, så man har 2 - 4 uger mere at løbe på.
VH
Nicholas
Svar
Stenstrup Skrev:
guru13 Skrev:Tak for info.
Nøjes du bare med et batteriskifte. I min urbutik solgte vi iøvrig på et tidspunkt 3 Pingomodeller på 4 måneder. Vi bestilte så 2 mere og efter 1 år var kun den ene solgt. Det var i 2008. Batteriet, helt nyt, holder 3 - 4 år mener jeg og så sætter batteriindicatoren ind, så man har 2 - 4 uger mere at løbe på.
VH
Nicholas

Takker for info.
"Sangen" kommer her fra det kolde Denmark.
/Allan
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Tak for nyttig viden!
Men hvorfor tilbydes der indsending af ur for batteriskifte? Denne "service"/ydelse har jeg ikke set annonceret for andre urmodeller.
Altså: Kan dette ur tryktestes på samme måde som andre ure?
Svar
khbk Skrev:Altså: Kan dette ur tryktestes på samme måde som andre ure?

Godt spørgsmål og nok også det jeg efterspørger svar på.
/Allan
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Jeg kender godt de her historier om at batteriskiftet for Pingo kan kun foretages af et autoriseret Citizen værksted.
Jeg trodde selv at det var pga. de microkontakter i værket som man i flg. historien brugte for at nulstille værket efter batteriskiftet.
Men uret kan trykprøves & batterierne kan skiftes hos en almindelig dygtig prof urmager.
Efter at Peter Halse i Horsens skiftede batterierne & tryktestede min Pingo her på foråret og efter at klokken har været et - par gange under vandet siden med fuld fungerende dybtemåler & -alarm, har jeg spekuleret lidt, hvorvidt de advarsler om "absolut kun AD batteriskifte" er baseret på almen forsigtighed (Pingo er toolwatch, hvis nogen) eller for at Citizen mæler sin egen kage økonomisk ved advarsler; der er jo stor prisforskel mellem den autoriseret og uautoriseret batteriskifte & trykprøve.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)