Nyt sejlerur
Hej Japanerfreaks! Icon_mrgreen

Jeg er på udkig efter lidt nyt til mig selv. Det skal hovedsageligt bruges til det våde og hårdføre element. Det skal bruges når jeg er ude og sejle, og skal gerne være robust, så jeg ikke lige pludselig står uden tidsfornemmelse!

Jeg har en stor svaghed for Seikos divere, men er de robuste nok når de kommer på "arbejde" ?

Mit budget hedder 0-3000,-

Hvad kan I komme med af input?

Med venlig hilsen
Svar
Jeg foreslår sædvanligvis Seiko SKX007/009, men denne gang vil jeg henlede opmærksomheden på Citizen JP2000. Her får man en robust 200 m diver, som oven i købet går præcist. Og så er jeg meget glad for udseendet og den gode bærekomfort. En sand klassiker!
İmage
Svar
Hej Kasper

Seikos Velatura serie er fremstillet med det maritime folk for øje. Måske det var en serie, som kunne være interessant at kigge nærmere på?

[url]"http://www.seiko.dk/products/velatura/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.seiko.dk/products/velatura/index.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Modellerne sælges herhjemme, så mon ikke Peter med glæde vil vise kollektionen frem og give et dig et godt tilbud Icon_e_wink

Gummi remmene på disse modeller hører til Seikos absolut bedste, efter min mening, og diver modellerne i serien kommer på Marinemaster clasp, så du kan justere lænken imens du bærer uret på armen Icon_cool Både quartz og kinetic urene i serien vil være yderst robuste, og med Seikos to sekunders interval funktion, vil du altid være "advaret" mod "batteri-død" i god tid til at få serviceret uret Icon_e_wink

Du kan få urene i forskellige skive farver, så alt efter humør, kan du signalere frisk/mindre frisk Icon_razz

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for nogen gode råd. Jeg har selv en svaghed for Pingoen, og det er vel rimelig robust.

Joepete: også nogen rigtig fede modeller! Dem vil jeg kigge nærmere på.
Svar
Skal det være analog?
Ellers er der også mange fede G-shocks. f.eks med visning af tidevand hvis det er relevant når man sejler.

İmage
Svar
Altså det er da ikke et krav at det er analog, men digital er ikke rigtig mig. Dog skal det så også siges, at i den her situation kommer anvendelsen foran udseende. Har også kort kigget på noget Suunto og også g-shock som du nævner.

Har kigget lidt på Invicta divere - Er det noget skrammel?
Svar
Jeg ville vælge Seiko eller Citizen over Invicta any day Icon_e_wink

Med den rette model fra en af ovenstående producenter, får du noget af det mest robuste (sammen med G-Shock), som du kan tænke dig. Ydermere, så er der meget let tilgængelighed til service, da begge producenter har urmagere og AD´ere spredt ud over hele landet. På den måde kan du holde service omkostningerne nede, og samtidig få tjekket dit ur fra tid til anden (tryktest f.eks.).

Men falder du for en anden klokke, så er det da bare at springe ud i det Icon_e_wink Så kan du jo give tilbagemeldinger om forløbet her på sitet Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)