Zenith Striking 10th
#1
Hejsa Folkens

Til at starte med vil jeg godt sige, bær lidt over med mig, 1. det er mit første indlæg på VintageUre og 2. min interesse for ure er relativt ny... deraf min generalle viden omkring ure kan ligge på et relativt lille sted... Icon_razz

Ikke desto mindre kan vi ikke komme ud over det faktum at ure er fantastiske, og jeg har kastet min kærlighed lidt på dette ur.
Som det ser ud lige nu har jeg ikke gysserne til det, så jeg browser bare markedet og har ørene lidt ude osv.

Der er flere ting som jeg godt kunne tænke mig indfriet.
Den første ting er: er der nogen der er bekendt med om der er nogen forhandlere i DK, grunden til jeg spørger er fordi, jeg kunne utrolig godt tænke mig at prøve at have dette ur på inden jeg overhovedet går videre.

Hvor er det smartest at købe et sådant ud henne af?
Jeg har browset mig frem til at [url]"http://www.prestigetime.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.prestigetime.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; har den til salg, og som jeg forstår tingene er dette "grey" market salg, ergo salg udeom forhandlerledet, men direkte fra producenten, minus er så, det er fra USA og som jeg forstår det så er chancen for at der kommer told på, uhyggelig stor, hvilket jeg egentlig helst så ikke skete... Icon_razz - det er immervæk en slat penge....
Men hvis ikke derfra, hvilke muligheder har jeg så???

Hvad er den generalle holdning til dette ur?
Forstået på den måde, hvordan holder selve uret... og hvad ved i omkring urværk osv... (er skide nysgerrig...)

Jeg køber ikke uret med henblik på tjene noget i det lange løb, det er egentlig bare fordi jeg synes det ur er et flot ur, og matcher meget godt mig som person...

Lad mig høre hvad i har at sige.. Icon_e_smile

Med Venlig Hilsen
Morten
Svar
#2
Morten, man kan ikke baade nyde en god service (proeve et ur paa) og samtidig holde udkig efter at koebe det billigt (i udelandet). I hvert fald ikke i en lang tid, inden der kun findes internet forhandlere, uden nogensomhelst form for service - hvem skal saa servicere din chronograf i 5-6 aar? Icon_e_wink

El Primero chronograf vaerket er en klassiker, og man kan vel ikke goere meget forkert med saadan et ur. Men Du skal vaere klar over, at den taber i vaerdi, og ikke kun en lille smule - ikke helt som paa en bil, men gaa da ud fra, at 20-30% er vaek lige saa snart du tager den paa den foerste gang, selv om hvis du har koebt den paa graa markedet. Det skal sees baade som hobby og luxus, ellers bliver du ikke glad for et ur.
Skift ur, når du står op!
Svar
#3
Hej Olof

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tolke dit indlæg, mest af alt virker det lidt som om jeg har trådt nogen over tærende ved at spørge....
Det er ikke min hensigt, jeg prøver at blive klogere, og ligesom mange andre herinde ønsker jeg selvfølgelig også god service, og er også villig til at betale... (jo jo, bevares, vil da også godt gøre en god handel....)

Icon_e_smile - dette dog, var egentlig for at høre lidt om hvordan og hvorledes, og om der var nogen der lå inde med dette ur så jeg kunne prøve det... Icon_e_smile - det var ikke for at udryde hverken private eller erhvervsdrivende ur-forhandlere...

Med Venlig Hilsen
Morten
Svar
#4
Hej Morten

Jeg er egentlig Heuer samler, men er også faldet for Stiking 10'th. Jeg fandt et i UK og modtog det i torsdags.

Du er meget velkommen til at se og prøve det. Jeg er omkring Roskilde. peter@(SPAM)alpha-akustik.dk

Det er et fantastisk flot ur og at se krono sekundviseren fare rundt på bare 10 sekunder, det er helt specielt.

Her et billede sammen med originalen fra 1969 (derfor er Strinking 10'th limiteret til 1969 stk.)

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)