Så er den her...
#1
...det tog sin tid, men i dag landede den omsider Icon_mrgreen

Schauer Einzeiger Schwarz

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

/U.
Svar
#2
Schwarz! Nappede de farven i tolden, oder?
Er der skvattet en viser af i bilen hos Postmand Per?
Fortæl mand.............& tillykke ;-}
Icon_mrgreen
Cheers, Jesper
Svar
#3
og igen Geisler, kammertonen...

Mikael
Svar
#4
Jeg synes ikke man skal være så bange for at der prøves nyt. Uanset jeg ikke ville købe 45 mm dykkerklokker af mange nye fabrikker som i anden tråd - eller så meget andet - så er det da godt, at ikke alle herinde kun køber Rolex, Seiko og andre "safe haven" mærker. Det skal de ikke føle sig til grin over, og det tror jeg vel heller ikke du synes Jesper. Om man så kan li det ene eller det andet - eller kan li ure med en viser - eller regulator ure, eller skeleton osv - det er jo en noget anden sag, men godt at der er folk der ikke bare går den slagne vej, også i urvalg
Jeg synes så faktisk også den viste er ret flot - Den behøver ikke stritte mere med farverne. Det kræver en besluting at vælge ure med en viser, og hvis det er eneste ur, kan det være det fører til besluting om et at skifte med, men - friskt nok
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
tillykke med uret Uffe

et virkelig spændende valg.
Jeg kan virkelig godt li` den stramhed og enkelhed som ligger i urets design.
Det ser ud for mig, som aflæsningen at tiden er let at aflæse, og overflødiggør derfor på bedste vis minutviseren, hvilket gør uret endnu mere spektakulær.

Kransen med de dybt liggende skruer signalerer endnu mere enkelthed, samt en vis robusthed.
Enkeltheden i farvevalg og mathed i skive og urkasse er perfekt efter min mening,og udstråler ligeledes en vis overlegenhed og kunstnerisk overskud, og vovemod i design.

Mesh lænken er et perfekt valg.

Hvilket urværk der ligger indeni ville jeg godt vide noget mere om, samt firmaets historie.

kan du ikke fortælle lidt mere om dette specielle urs historie ?

Og igen tillyke med et spændende valg.

vh
Allan
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
#6
I like the look of that watch . Tell more about it please . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#7
hannover_dk Skrev:Jeg synes ikke man skal være så bange for at der prøves nyt. Uanset jeg ikke ville købe 45 mm dykkerklokker af mange nye fabrikker som i anden tråd - eller så meget andet - så er det da godt, at ikke alle herinde kun køber Rolex, Seiko og andre "safe haven" mærker. Det skal de ikke føle sig til grin over, og det tror jeg vel heller ikke du synes Jesper.
vh
Naturligvis ikke! Jeg prøvede såmænd blot med lidt (åbenbart malplaceret) humor, at få tråd starter til at fortælle lidt om uret!
Cheers, Jesper
Svar
#8
Tak for kommentarerne, jeg skal prøve at skrive lidt mere Icon_e_smile

Om mærket: Jõrg Schauer er en forholdsvis ung tysk urmager som startede med at lave ure i eget navn i begyndelsen af 1990'erne. I 1996 opkøbte han rettighederne til det tyske urmærke Stowa (grundlagt 1927 og et af de oprindelige 5 mærke som leverede piloture til Luftwaffe) og begyndte at relancerede mærket med nye designs baseret på Stowa's gamle modeller og til rimelige priser. Efterfølgende har Schauer/Stowa også købt rettighederne til DUROWE (Deutsche Uhren ROh WErke) som var en tysk producent af urværker og forskellige dele fra den gang at den tyske urindustri var rigtig stor. DUROWE-værkerne bruges i Schauer's egne modeller og nogle af Stowa's dyreste modeller, mens resten af Stowa-sortimentet primært bruger ETA-værker, det kan altså godt hævdes at der er tale om et "in-house" værk Icon_e_biggrin.

Mit ur er et Schauer Einzeiger Schwarz. Det er forsynet med et (vistnok modificeret) DUROWE 7526-4 automatikværk og rhodiumbelagt skive. Uret fremstilles kun på bestilling og i max. 100 eksemplarer (mit er #26 og iflg. Schauer det eneste Einzeiger solgt til DK). Der findes også en "Einzeiger Gold" også med viser i rødguld og skive i en af fire forskellige farver (sort, hvid, creme og rhodium) - det er den der er billeder af på Schauer's hjemmeside. Værket er her et manuelt optrukket DUROWE, men designet er ellers det samme og denne udgave er begrænset til 25 stk. pr. farve. Jeg ville egentlig helst have haft "Gold"-modellen, men dels er udgaven med rhodium-skiven (som jeg synes er den flotteste) udsolgt og dels er der en vis prisforskel som gjorde at jeg ikke ville "nøjes" med den hvidskivede model. Det er Hr. Schauer selv der personligt bygger urene og derfor tager det også sin tid - jeg bestilte uret i oktober(!)

Designet synes jeg er virkeligt flot, enkelt og stilrent. Kassedesignet og de tolv skruer i lynetten er vist nok Schauer's varemærke og det optræder også på æsken til uret. Jeg har tidligere kigget på enhåndsure (der var en tråd vedr. Meistersinger for et par år siden som jeg savlede længe over) men egentlig synes at de var for dyre for noget som basalt set ikke er særlig praktisk. Efter at have set Schauer-modellerne brød jeg dog sammen og bestilte et alligevel, primært pga. det karakteristiske udseende og fordi det er ret specielt. Jeg kan mærke at det er en tilvænningssag at bruge uret, men det er faktisk ret nemt at aflæse og med en hverdag som typisk bruges i møder og/eller foran skærmen så er det egentligt rigeligt præcist til mit hverdagsbrug. Det er bestemt ikke mit eneste ur så jeg har flere andre at skifte med Icon_e_biggrin

/U.

PS: Links:

[url]"http://www.stowa.de" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.stowa.de[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
[url]"http://schauer-germany.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://schauer-germany.com[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
[url]"http://durowe.com" onclick="window.open(this.href);return false;">http://durowe.com[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Det er helt OK Jesper, jeg køber ikke ure for jeres skyld alligevel Icon_mrgreen
Svar
#9
Tillykke med dit Schauer og rart at se et anderledes ur.
Tror ikke der findes mange ure fra Schauer i DK og heller ikke mange 'Einzeiger' generelt.
Vh AndersSC
Svar
#10
God information om et anderledes & interessant ur.
Tak for det.

Håber du bliver glad for det.
Cheers, Jesper
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)