Farvel til 16610 måske goddag til 5513
#1
Hej derude !!
Min 16610 blev afhændet til en glad køber, og kun fordi min LV blev iført sort krans, så de stort set var ens Icon_smil
Som nogen måske har bemærket fra nogen af mine tidligere indlæg er jeg blevet særdeles glad for Vintage- modeller med bløde Plexi, så nu overvejer jeg denne som erstatning.
Derfor vil jeg gerne have lidt input om, pris, øv- ting, eller andet inden jeg går videre.

[url]"http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/uhren/index.htm?dosearch=1&MODEL=5513&SORTORDER=5&showid=2022623" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/u ... id=2022623[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen
Michael
Svar
#2
Thorsøe Skrev:Hej derude !!
Min 16610 blev afhændet til en glad køber, og kun fordi min LV blev iført sort krans, så de stort set var ens Icon_smil
Som nogen måske har bemærket fra nogen af mine tidligere indlæg er jeg blevet særdeles glad for Vintage- modeller med bløde Plexi, så nu overvejer jeg denne som erstatning.
Derfor vil jeg gerne have lidt input om, pris, øv- ting, eller andet inden jeg går videre.

[url]"http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/uhren/index.htm?dosearch=1&MODEL=5513&SORTORDER=5&showid=2022623" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/u ... id=2022623[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen
Michael

Jeg har ikke lige tid til at fordybe mig i uret, men jeg kan sige 100% god for sælgeren - jeg har handlet med ham en del gange, og jeg også mødt ham in real! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#3
Tak Jon, det var da en start.
mvh
Michael
Svar
#4
Forstår godt at du hellere vil have en 5513 frem for en 16610, det er klassere federe (Min mening).

Fedt ur du har fundet, jeg syntes dog at skiven ser ud til at være relumineret, specielt ser det ud til at prikken kl. 8 og kl 10 er helt ude og ramme minut markeringerne (billede 2), og det er de IKKE på en "orginal" skive, men ses ofte på en relumineret.

Selve indlægget er noget ridset, og et gammelt "fat font" indlæg koster nemt 1-2K. Dog ser det ud til at perlen er en rigtig tritium perle.

Hvis skiven er relumineret, syntes jeg prisen er i den høje ende. Hvis den er orginal, er prisen fin, når det er et komplet sæt.

Mads og Morgan er dog bedre til at vurdere orginaliteten af et sådan fint gammel ur.

MVH

Jacob
Svar
#5
Hej Jacob,

Dit feedback minder mig om hvorfor det vigtigt at spørge de kloge herinde, inden føleserne bare for frit løb og købet er gjort. Jeg er jo ikke "rigtig" vintage nørd hvor alt bare skal stå i upoleret stand, og ligne en smadret havelåge Icon_smil.
Selvfølgelig skal skiven, viserne, og gerne glas være det oprindelige, mens jeg sagtens kan leve med at kassen er poleret og lænken skiftet.

Jeg håber med jeres indlæg at kunne still Wilfart nogle relevante spørgsmål, så jeg præcis( eller næsten) ved hvad jeg køber.

Mvh
Michael
Svar
#6
Jeg tror nu ikke den er relumineret ? Og jeg vil mere at minut markeringerne næsten skal røre minut makeringerne på en maxi dial III (derfor også øgenavnet lollipop).

Se til sammenligning min maxi dial III..


İmage


Om du vil give det for den er op til dig ... Det koster jo lidt ekstra med B/P Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
#7
Du har muligvis ret LEN, jeg syntes dog der er noget forskel på billede 2 hvis man forstørrere op. Er godt klar over at de "næsten" skal gå ud til minut markeringerne, men jeg mener nu ikke at de skal røre, som jeg syntes det ser ud til kl. 8 og 10.

Men vent til Mads kommer på banen, han er skrap til at se det !

Jacob
Svar
#8
Boks og papir er ikke et must, og som jeg ser det koster det her nok 10k hvis jeg vil have det med. måske er denne også for "ny" når det skal være vintage,men jeg synes bare efter at have søgt rundt at denne var ok tilsvarende ud fra alderen. Det er jo ikke fordi der mangler 5513 til salg, men de er svære at gennemskue, hvilket denne jo også beviser ud fra jeres kommentarer.
Mvh
Michael
Svar
#9
Jacob K Skrev:Er godt klar over at de "næsten" skal gå ud til minut markeringerne, men jeg mener nu ikke at de skal røre, som jeg syntes det ser ud til kl. 8 og 10.

Jacob

Prøv at se billedet af min .. det er det samme. Sådan ser de altså ud Icon_e_wink
vh Hans Henrik
Svar
#10
Thorsøe Skrev:Boks og papir er ikke et must, og som jeg ser det koster det her nok 10k hvis jeg vil have det med. måske er denne også for "ny" når det skal være vintage,men jeg synes bare efter at have søgt rundt at denne var ok tilsvarende ud fra alderen. Det er jo ikke fordi der mangler 5513 til salg, men de er svære at gennemskue, hvilket denne jo også beviser ud fra jeres kommentarer.
Mvh
Michael

Jeg synes nu ikke den er for ny. Den har plexi og mat skive så det er vel i vinkel som vintage ur Icon_e_biggrin Har selv den samme og det er et skønt ur.
vh Hans Henrik
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)