Verificering af Audemars Piquet i Århus - SÅ ER DER BILLEDER
Jeg endte med at købe uret. Købte en original ny gummirem på ebay inkl. fragt til 973,- dkk, samt nye skruer til kasse og rem på AP Bands til 588,- dkk plus fragt og evt. told

Spændet var med. Det samme var alle papirer tags, inder / yderboks osv.

Uret var fra 2007

Urkassen var fin.

Det der var limet i var "bare" noget blødt lim som Jørgen Krognos tog op på 2 min.

Tror han har tabt skruen der holder remmen på urkassen, for der sad bare en lille metalstift uden gevind i, der blev holdt på plads af den bløde lim

Gevind osv. fejlede intet

Får det tilbage i slutningen af ugen, og så skal jeg nok poste billede

Det eneste der er at komme efter er hakket på lünetten samt en lille mærke på kronen, men da det bliver et hverdagsur, kan jeg nok sagtens leve med det.
Svar
Tillykke med det! Jeg tror du har gjort en god handel.
Post endelig nogle billeder.
Svar
Skal jeg nok. Har iøvrigt lige snakket med Klarlund. De kan evt. lave en ombytter på lünetten for 6915,- dkk
Svar
Tillykke med uret!

Nu ved jeg ikke hvordan kvaliteten er på service i USA, men har et par amerikanske bekendte der har sendt deres AP til service hos autoriseret RSC (i Florida såvidt jeg husker) og det var ikke markant dyrere end det man giver for et service på tool rolex hos Klarlund.

Til gengæld er det AP serviceprisniveau jeg blev informeret om hos Klarlund vanvittigt. Ved at Klarlund er nødt til at sende uret til EU service center med mange modeller, men så meget kan fragt heller ikke koste. Nogen der kan gennemskue hvorfor AP service er så meget dyrere i/via DK vs US?
Svar
I 2010 kostede et AP ROO service i Clearwater-FL (som er APs USA servicecenter) 1730 $. Mon ikke den idag ligger tæt på 1.900-2.000 $? Klarlund informerede mig om at de tager 10.200 kr. for et service af ROO Chrono (uden polering) og det bliver i DK.

Så jeg tvivler på at det kan svare sig at sende det "over søen", for inkl. forsendelse løber det vist mindst i samme beløb.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:I 2010 kostede et AP ROO service i Clearwater-FL (som er APs USA servicecenter) 1730 $. Mon ikke den idag ligger tæt på 1.900-2.000 $? Klarlund informerede mig om at de tager 10.200 kr. for et service af ROO Chrono (uden polering) og det bliver i DK.

Så jeg tvivler på at det kan svare sig at sende det "over søen", for inkl. forsendelse løber det vist mindst i samme beløb.

/Mads

Nu foreslog jeg heller ikke at man skulle sende ure til USA. Brugte det bare som eksempel på prisniveau. Mine amerikanske kollegaer bor i USA og anvender derfor Clearwater RSC. Senest omkring Marts i år fik en af dem deres RO 15300 tilbage til $1020 USD såvidt jeg husker og et ROO Chronograph i 2011 tilbage også til omkring $1000 USD. Det er ikke meget mere end et Daytona service hos Klarlund idag.

Jeg har intet imod Klarlund - har gode erfaringer med dem hvad angår kundeservice. Har dog ingen erfaring med hvad angår AP service. Stiller dog spørgsmåltegn til de i sammenligning med USA høje servicepriser. Det var så ikke tilfældet i dit eksempel. Så sagaen fortsætter Icon_cool Men $1730 lyder højt hvis vi taler om et standard service A i USA. Ifølge AP's egen vejledende serviceoversigt hedder det 1080-1160 CHF pre-tax.
Svar
Så er uret tip top, pånær lünetten

Kassen står perfekt, Ny gummirem, Skruer, samt poleret spænde

Værket går perfekt og trænger ikke til service, og er trykprøvet

Får lige taget ekstra billeder i weekenden
Svar
Det er nu godt nok også et lækkert ur Icon_e_biggrin ... Tillykke med det!

Fortalte sælger hvordan det store hak i lünetten var kommet?
Simon Hedegaard
Svar
Lidt flere billeder:
Svar
Sidste billede
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)