Submariner 18kt
#1
Hej

En bekendt vil have et Submariner 18kt.

Skal han gå efter 16808 eller 16618 (jeg har sagt han skal købe et ur med Tritium skive/visere), hvis han vil have value for money og rimelig værdifasthed?

Pft. til eksperterne Icon_cool

mvh
Frederik
Svar
#2
Hej Frederik.
Det er to meget forskellige ure. Hvad synes han selv om? Det ene oser af vintage som man nok ikke skal bruge til alt medens det andet er nyere.
Jeg synes smag og budget må være det der primært gør udslaget.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
feilersen Skrev:Hej

En bekendt vil have et Submariner 18kt.

Skal han gå efter 16808 eller 16618 (jeg har sagt han skal købe et ur med Tritium skive/visere), hvis han vil have value for money og rimelig værdifasthed?

Pft. til eksperterne Icon_cool

mvh
Frederik

Tritium har slet ikke samme betydning for vintage Rolex i guld som ved stål modellerne. Er uret født med T dial, så er det naturligvis vigtigt det stadig er på uret, men guld ure har ikke samme samlerværdi som stålurene, så de små detaljer giver ikke så stort udsving i prisen som på stål.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#4
Tak Klaus.

Hvis man nu eksempelvis sammenligner disse 2 ure, så er de begge med Safirglas, Tritium og stifthuller i kassen.

Den eneste visuelle forskel er så vidt jeg kan se at 16808 uret har nipple dial, så i praksis og i daglig brug er der vel ikke den store forskel?

[url]"http://www.hqmilton.com/index.php/site/product/submariner_18k_16808_black_nipple_dial_with_rsc_service_papers/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hqmilton.com/index.php/site/ ... ce_papers/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

[url]"https://www.chrono24.com/en/rolex/submariner--oro-16618--id1913511.htm?dosearch=true&pageSize=120&picnum=2&query=rolex+16618&resultview=list&searchexplain=1&showpage=1&sortorder=1&suchen=Search&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">https://www.chrono24.com/en/rolex/subma ... Findex.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

mvh
Frederik
Svar
#5
Micki Jensen Skrev:Tritium har slet ikke samme betydning for vintage Rolex i guld som ved stål modellerne. Er uret født med T dial, så er det naturligvis vigtigt det stadig er på uret, men guld ure har ikke samme samlerværdi som stålurene, så de små detaljer giver ikke så stort udsving i prisen som på stål.

OK tak, ja der kan man bare se. Jeg ved ikke så meget om Rolex Sub i guld så det er godt med lidt info.
Svar
#6
Hej Frederik.
Jeg læste 16808 som 1680/8 beklager.
Skulle jeg vælge blandt de to 16808 og 16618 ville jeg gå efter 16808 men det er blot for at få noget vintage lignende. I sidste ende er det stand og pris der vil afgøre det.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
Micki Jensen Skrev:Tritium har slet ikke samme betydning for vintage Rolex i guld som ved stål modellerne. Er uret født med T dial, så er det naturligvis vigtigt det stadig er på uret, men guld ure har ikke samme samlerværdi som stålurene, så de små detaljer giver ikke så stort udsving i prisen som på stål.

Hej Micki,

Her er jeg så ikke enig - hvis du replacer en skive på en sub 1680-8 eller 1675-8 for den sags skyld, så kan du sagtens regne med at uret eksempelvis sælges til en meget billigere penge....

Hvis du søger på chrono24 feks. så vil jeg da mene at hvis et 30-40 år gammelt ur med lænke og original skive sælges til 100k+ så har de nok lidt samler værdi - eller? Icon_e_wink

- Og jo de kan findes en anelse billigere - 12k euro, men så er der skiftet dele....

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at de gamle guld Rolex ure aldrig før har været så hypede som de er pt. !
- DJ'en og Presidenten fåes måske stadig til rimelig mønt, men ikke 1680-8 og 1675-8....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#8
gmt-geek Skrev:
Micki Jensen Skrev:Tritium har slet ikke samme betydning for vintage Rolex i guld som ved stål modellerne. Er uret født med T dial, så er det naturligvis vigtigt det stadig er på uret, men guld ure har ikke samme samlerværdi som stålurene, så de små detaljer giver ikke så stort udsving i prisen som på stål.

Hej Micki,

Her er jeg så ikke enig - hvis du replacer en skive på en sub 1680-8 eller 1675-8 for den sags skyld, så kan du sagtens regne med at uret eksempelvis sælges til en meget billigere penge....

Hvis du søger på chrono24 feks. så vil jeg da mene at hvis et 30-40 år gammelt ur med lænke og original skive sælges til 100k+ så har de nok lidt samler værdi - eller? Icon_e_wink

- Og jo de kan findes en anelse billigere - 12k euro, men så er der skiftet dele....

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at de gamle guld Rolex ure aldrig før har været så hypede som de er pt. !
- DJ'en og Presidenten fåes måske stadig til rimelig mønt, men ikke 1680-8 og 1675-8....

Vh. Jon

Hej Jon

Jeg tror vi går en smule forbi hinanden. Det jeg mener er at der ikke er så mange der samler vintage guld Rolex ure som stål ure. Betydning for om at guld Rolex har tritium dial har ikke så stor betydning som på et vintage stål Rolex. (der findes altid udtagelser).

At et vintage guld Rolex kan være dyrt, det kan det naturligvis, men det jeg som prof sælger oplevere er at folk der køber sådan en guld bandit er at langt de fleste heller vil købe et nyrer ure med L dial end et vintage med T dial hvis prisen er den samme, der er det modsat med stål ure.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#9
Micki Jensen Skrev:
gmt-geek Skrev:
Micki Jensen Skrev:Tritium har slet ikke samme betydning for vintage Rolex i guld som ved stål modellerne. Er uret født med T dial, så er det naturligvis vigtigt det stadig er på uret, men guld ure har ikke samme samlerværdi som stålurene, så de små detaljer giver ikke så stort udsving i prisen som på stål.

Hej Micki,

Her er jeg så ikke enig - hvis du replacer en skive på en sub 1680-8 eller 1675-8 for den sags skyld, så kan du sagtens regne med at uret eksempelvis sælges til en meget billigere penge....

Hvis du søger på chrono24 feks. så vil jeg da mene at hvis et 30-40 år gammelt ur med lænke og original skive sælges til 100k+ så har de nok lidt samler værdi - eller? Icon_e_wink

- Og jo de kan findes en anelse billigere - 12k euro, men så er der skiftet dele....

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at de gamle guld Rolex ure aldrig før har været så hypede som de er pt. !
- DJ'en og Presidenten fåes måske stadig til rimelig mønt, men ikke 1680-8 og 1675-8....

Vh. Jon

Hej Jon

Jeg tror vi går en smule forbi hinanden. Det jeg mener er at der ikke er så mange der samler vintage guld Rolex ure som stål ure. Betydning for om at guld Rolex har tritium dial har ikke så stor betydning som på et vintage stål Rolex. (der findes altid udtagelser).

At et vintage guld Rolex kan være dyrt, det kan det naturligvis, men det jeg som prof sælger oplevere er at folk der køber sådan en guld bandit er at langt de fleste heller vil købe et nyrer ure med L dial end et vintage med T dial hvis prisen er den samme, der er det modsat med stål ure.

Hej Micki,

Ja det gør vi muligvis så! Icon_e_wink

Jeg forstod det bare sådan at det var netop(en af undtagelserne) ref. 1680-8 med T-dial skive - plexi - der blev spurgt til....

Og den kommer ikke billigt hjem original som omtalt tidligere! Icon_e_biggrin

En anden årsag til at prisen jo nemt bliver hypet på de gamle eftertragtede guld Rolex ref'er er jo det faktum at der ikke blev solgt ret mange af dem dengang i forhold til stål urene!!
Jeg kender ikke forholdet men et forhold 1/50 er sikkert ikke ved siden af og måske endda for stort! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#10
Er det billigere at købe et GMT end Sub i 18kt f.eks. hvis man sammenligner ref. 16758 med 16808?

Til info, der er lige kommet dette GMT i 18kt til salg på VRF:
[url]"http://www.network54.com/Forum/207673/message/1338860852/FS-+GMT+18K+with+Black+Nipple+Dial++Ref-+16758" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/207673/m ... Ref-+16758[/url]
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: