Seiko Sumo (SBDC001)
Så ser det endelig ud til, at jeg får et ferie-/diver-/beaterur (tak for hjælpen til joepete). Er ved at bestille et SBDC001 ved Higuchi. Når jeg nu er igang med at bestille, så har jeg tænkt mig, at jeg også vil have en gummirem med hjem til det.

Har fundet den her ved Seiya: http://www.seiyajapan.com/product/P-22DA...-Tuna.html

Går ud fra, at den passer til Sumo. Nogen der har erfaringer med remmen - eller er der bedre, uoriginale, alternativer?

//Mikkel
-Breitling Navitimer World
-Korsbek Oceaneer
-Rolex Datejust (1601)
Svar
Sumo´en har 20mm mellem horn, Mikkel. Den rem, som du linker til, er 22m ved hornene. Du kan dog let skære den til, i fald du ønsker dig remmen. Jeg har selv ejet nøjagtig samme rem, og jeg ville ikke betale den slags penge for remmen Icon_redface Medgivet, den er blød og lækker, og meget robust, men spændet gør det ikke behageligt at bære remmen. Jeg ville i stedet købe en almindelig Z22 ved Seiko AD her i DK, eller også ville jeg finde en Sawtooth rem (den er 20mm i bredden). En MM300 rem ser også meget god ud til uret, men den rem er jeg heller ikke super begejstret for, så jeg ville nappe en Z22 og en Sawtooth rem - så har du to remme billigere end det, som du kigger efter nu Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Sumo´en har lange horn, så der opstår let et hul mellem kasse og rem - blot så du lige ved det Icon_e_wink

Her har jeg en Sumo på min gamle tilskårne Z22 rem:
İmage

På armen giver Z22 lidt "heft" til den store Sumo, synes jeg:
İmage

Sawtooth remmen er også god til - og så er remmen rigtig blød og lækker (det skal du først selv klare med Z22 og kogning Icon_redface ):
İmage

Sawtooth remmen passer ret godt til Sumo kassen (selv om den ikke når helt op til kassen):
İmage

Nato remme kan også gå til en Sumo, mener jeg Icon_e_smile
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Har du bestilt uret? Jeg kigger på samme ur.

Hvordan gør du med shipping og told? Og hvordan beregner du den endelige pris?
Super lækkert ur, du får dig dér ! Icon_mrgreen
Svar
Hej Jumme

Hvis du tillægger 30% til told, moms og gebyrer, så passer beløbet nogenlunde Icon_e_wink

Når uret kommer til Danmark, tjekker tolderne fakturaen, og passer tingene, sender de dig en opkrævning, som du betaler, når du afhenter uret. Vedlægges der ingen faktura, skal du dokumentere det betalte beløb via en e-mail med betalingsoplysninger, og så får du en opkrævning som ovenfor beskrevet. Det hele plejer at tage omkring en uges tid.
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)