Fake eller ægte
#1
Hvis man ser bort fra at skiven er opfrisket og ikke original, kan man så tro på, at et Fortis som:

http://www.ebay.co.uk/itm/130701125603?s...1438.l2649

er "ægte"? De sælger en masse andre ure fra mærker, som der i hvert ikke er nogen grund til at kopiere.

På forhånd tak!
Svar
#2
Til 0,01 GBP kan Du ikke goere meget forkert, men bortset fra det seer skiven forfaerdelig ud. Kassen og vaerket er aabenbart authentisk, det kan alligevel vaere en marriage. Lad vaere!
Skift ur, når du står op!
Svar
#3
Har et eller andet sted hen en magen til vintage Fortis, dog med en original lys skive.
Interessant, hvis du samler Fortis, men pekuniært værdi har klokken desværre ikke.
Så vidt jeg forstår, rykkede Fortis til de højere luftlag først når nogen optog at soviet kosmonautter og jægerpilotter brugte Fortis (begyndte vist på 80´ne).
Derved ikke sagt at Fortis skulle ikke i sin klasse være et OK ur, baseret på ETA / Valjoux kaliberer.
Har aldrig ejet en selv - men alle påstår at de er robuste...

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
Tio Malo Skrev:pekuniært værdi har klokken desværre ikke.

Det er heller ikke fordi, jeg regner med at få mere ur for £15 end et ur til £15... Det er bare fordi jeg gerne vil have et pænt, billigt vintageur til at skifte med. Men Fortis er jo et brand som en del efterhånden kender, og derfor vil jeg nødigt have en fake.

At blive betragtet som en Karl Smart pga. en kopi af en meget simpel model af et anerkendt mærke er ikke lige sagen for mig Icon_e_biggrin
Svar
#5
Ok beskrivelse, ikke en fake eller sommat købe replika overhovedet
Et brugsur som sagtens kan ha haft lignede skive, og slet ikke som replika
Vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Looking at the advertisment they say that they have repainted the dial.Not a great thing to do to a vintage watch.I would not buy it. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#7
willy Skrev:Looking at the advertisment they say that they have repainted the dial.Not a great thing to do to a vintage watch.I would not buy it. Willy
Willy he noted that in his start, and is in my eyes NO problem for thatbwatch at a price so far of o,1£
fair for a vintage expensive watch to worry, bu otherwise much better than dirty dial for the price and purpose he wants it for
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:Looking at the advertisment they say that they have repainted the dial.Not a great thing to do to a vintage watch.I would not buy it. Willy
Willy he noted that in his start, and is in my eyes NO problem for thatbwatch at a price so far of o,1£
fair for a vintage expensive watch to worry, bu otherwise much better than dirty dial for the price and purpose he wants it for
Yes ok John i see your point Icon_e_smile Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)