Ville du brokke dig???
#11
Citat:iøvrigt mit nr. 2 ur jeg fortryder salg af ud over 1680-eren.

Sjovt nok, Miguel... jeg købte 100 % magen til PAM fra Kristian Haagen engang, vist 2003 (?), samme model, serie og samme hak i lünetten...
Har oplevet ofte at de samme ure cirkulerer bland en håndfuld urtosser - så, mon ikke vi har ejet den samme klokke ? Icon_e_wink

Hilsen John

PS. Uuuups... meningen var ikke at highjacke tråden... kunde bare ikke lade være Icon_redface
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#12
(ryster på hovedet, over nogle af indlæggene!)

Tør slet ikke tænke på hvordan nogen af jer, ville opføre sig. Hvis jeres nye bil fik et stenslag i forruden, FRA EN ANDEN BILIST...

Icon_rolleyes

JJG: Du skal ikke brokke dig, det er bagateller! Det ved viserne, ja det skal de selvfølgelig rette og det er en fejl.
Glæd dig i stedet for over, at du nu har et fedt ur som indtil videre har en perfekt forside (indtil i morgen, hvor du har lavet den første ridse på forsiden af kassen selv!) Icon_e_wink

İmage
Svar
#13
Isbjørn Skrev:Tør slet ikke tænke på hvordan nogen af jer, ville opføre sig. Hvis jeres nye bil fik et stenslag i forruden, FRA EN ANDEN BILIST...

Icon_rolleyes

Nu skal man jo ikke sammenligne det med et stenslag fra en anden bilist, men nærmere med en lille ridse lavet af værkstedet ved et almindeligt besøg, hvor de skal skifte en pære.

Der er ingen tvivl om, at det er meget små mærker (og jeg kommer nok heller ikke til at påtale det), men det er lige så meget princippet i, hvor meget man skal "finde" sig i? Hvor store/dybe skal mærkerne være for at der ikke længere er tale om bagateller? Er et mærke OK, men 10 for mange? Er det OK på urets bagside (hvor det ikke er synligt), men ikke OK, hvis det var på lunetten? Er tolerencen lavere på et nyt ur end på et ur med flre brugsspor (analogi - er det OK at værkstedet laver en Bilka-bule i bilen hvis den i forvejen har 10)?

Jeg synes det er lidt svært - for mig er det et dyrt ur, som man gerne vil passe på - for urmageren er det nok i højere grad bare et ur der skal fikses. Og det er jo bare en brugsgenstand, så det er jo heller ikke noget at gøre et stort nummer ud af.

Som skrevet ovenfor, så bliver udfaldet nok, at jeg ikke gør mere ved det for nærværende (idet ikke har fået gjort noget endnu) - det kan blive fikset når uret engang skal til service og alligevel poleres.

Tak for alle jeres input Icon_smil
MVH Jesper
Svar
#14
Det centrale her er jo at disse ridser så let som ingenting kan undgås. Hvorfor man som AD ikke vælger at levere uret tilbage i samme stand som ved modtagelse er lidt pudsigt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)