Det næste IKON ur - råd søges
#21
watchfreak2003 Skrev:Rolex President Day-Date.
Produceret uafbrudt siden 1956.
En Ref. 18XX fra midten af tresserne burde kunne gøre det!

Jeg er faktisk enig med Jesper her Per!

Snup dig en President Day-Date!!

Det er virkelig et Rolex ikon og ikke mindst hel guld som jeg ved du gerne vil have mere af!! Icon_e_wink

Du kan ikke vente resten af livet på den cal. 321 seamaster i helguld!! Icon_cool

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#22
gmt-geek Skrev:
watchfreak2003 Skrev:Rolex President Day-Date.
Produceret uafbrudt siden 1956.
En Ref. 18XX fra midten af tresserne burde kunne gøre det!

Jeg er faktisk enig med Jesper her Per!

Snup dig en President Day-Date!!

Det er virkelig et Rolex ikon og ikke mindst hel guld som jeg ved du gerne vil have mere af!! Icon_e_wink

Du kan ikke vente resten af livet på den cal. 321 seamaster i helguld!! Icon_cool

Vh. Jon

Hvilket budget skal jeg så regne med til sådan et projekt... målt i 30 mm Omegaer? Icon_mrgreen

vh Baun
Svar
#23
Baun Skrev:
gmt-geek Skrev:
watchfreak2003 Skrev:Rolex President Day-Date.
Produceret uafbrudt siden 1956.
En Ref. 18XX fra midten af tresserne burde kunne gøre det!

Jeg er faktisk enig med Jesper her Per!

Snup dig en President Day-Date!!

Det er virkelig et Rolex ikon og ikke mindst hel guld som jeg ved du gerne vil have mere af!! Icon_e_wink

Du kan ikke vente resten af livet på den cal. 321 seamaster i helguld!! Icon_cool

Vh. Jon

Hvilket budget skal jeg så regne med til sådan et projekt... målt i 30 mm Omegaer? Icon_mrgreen

vh Baun

Det bliver nok til en del 30mm Omega'er Per! Icon_e_wink

Specielt hvis du skal have det med B/P??

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#24
Ja det bliver nok ikke lige det første jeg går efter, men ok hvis huspriserne stiger og aktierne går op, så måske når kapitalpensionen bliver udbetalt Icon_cool

Guldprisen kan vel ikke blive ved at stige Icon_rolleyes

vh Baun
Svar
#25
Baun Skrev:Ja det bliver nok ikke lige det første jeg går efter, men ok hvis huspriserne stiger og aktierne går op, så måske når kapitalpensionen bliver udbetalt Icon_cool

Guldprisen kan vel ikke blive ved at stige Icon_rolleyes

vh Baun

En hurtig søgning og noget uden afslag for at være god kunde etc. kan vel give dig et for 25k uden lænken - samt 40k+ med lænken der selvfølgelig skal være den rigtige president lænke med den skjulte lås!!

Begge priser er uden B/P.... Icon_e_wink

Hvordan går det med jagten på den der cal. 321 i helguld??

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#26
gmt-geek Skrev:
Baun Skrev:Ja det bliver nok ikke lige det første jeg går efter, men ok hvis huspriserne stiger og aktierne går op, så måske når kapitalpensionen bliver udbetalt Icon_cool

Guldprisen kan vel ikke blive ved at stige Icon_rolleyes

vh Baun

En hurtig søgning og noget uden afslag for at være god kunde etc. kan vel give dig et for 25k uden lænken - samt 40k+ med lænken der selvfølgelig skal være den rigtige president lænke med den skjulte lås!!

Begge priser er uden B/P.... Icon_e_wink

Hvordan går det med jagten på den der cal. 321 i helguld??

Vh. Jon

Jeg har kig på en til 25 K, men den efor langt væk til at jeg kan checke originalitet mv.

Jeg tror jeg har tålmodighed til at vente til der dukker noget "her i regionen" til en ok pris - sammenfaldende med at jeg har et lille overskud på ur-kontoen. Og et Ikon ur er det jo ikke vil jeg sige.

Det næste indkøb bliver i Ikon serien tror jeg og nok en af de 3 jeg startede ud med:

Rolex GMT
Heuer carrera
Grand Siiko

vh Baun
Svar
#27
Reverso er ret oplagt. Problemet er vel at de gamle er lidt små - men ikon er det for mig,
I JLC ville jeg være lidt forsigtig med futurematic som foreslået af anden. Den er COOL - jo uden krone til optræk - hvad skal man med den når man køber automatic må tanken ha været.
Man skal lige være stensikker på den ikke skal ha nye dele, for de er meget svære at få fat i. Man skal også helst være OK med LeCoultre fra USA og ikke fuld JLC som den også findes fra, men møjt sjældnere
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#28
Mange gode bud og det bedste er klart det bedste er JLC Reverso Icon_cool
Et andet bud kunne være Blancpain FF - de er dog svære at finde originale til en rimelig pris.
Longines, IWC eller Heuer kunne også være bud.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#29
Baun Skrev:
gmt-geek Skrev:
Baun Skrev:Ja det bliver nok ikke lige det første jeg går efter, men ok hvis huspriserne stiger og aktierne går op, så måske når kapitalpensionen bliver udbetalt Icon_cool

Guldprisen kan vel ikke blive ved at stige Icon_rolleyes

vh Baun

En hurtig søgning og noget uden afslag for at være god kunde etc. kan vel give dig et for 25k uden lænken - samt 40k+ med lænken der selvfølgelig skal være den rigtige president lænke med den skjulte lås!!

Begge priser er uden B/P.... Icon_e_wink

Hvordan går det med jagten på den der cal. 321 i helguld??

Vh. Jon

Jeg har kig på en til 25 K, men den efor langt væk til at jeg kan checke originalitet mv.

Jeg tror jeg har tålmodighed til at vente til der dukker noget "her i regionen" til en ok pris - sammenfaldende med at jeg har et lille overskud på ur-kontoen. Og et Ikon ur er det jo ikke vil jeg sige.

Det næste indkøb bliver i Ikon serien tror jeg og nok en af de 3 jeg startede ud med:

Rolex GMT
Heuer carrera
Grand Siiko

vh Baun

Giv heller lidt ekstra for sådan et ur Per. Jeg solgte et fra 67 mener jeg. Jeg vil skyde på uret havde været gået med sammenlagt 1-2 år, standen var ekstrem flot og uret stor med den original lænke (super stram), alt papir, kasse mm. Mener jeg fik ca 60.000 kr for uret.

De kan nemt findes billiger, men skal du har komplet i super stand, så må du betale for det.

Uret blev levet med en hvid patineret skive og Engelske dagvisning, men som du ser det på billede er det 100% originalt.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#30
Jeg tror du har ret Micky - i hvert fald udfra en investerings vinkel.

Hvis vinkelen derimod er at eje og nyde en samling som viser urverdenens 5-10 vigtigste vintage ikoner - er standen jo ikke nødvendigvis højeste prioritet. Men selvfølgelig prøver jeg også at forene det fornuftige (økonomiske) med det fornøjelige. Samtidig må man være opmærksom på at det hele er for sjov, for værdien af disse ure (samlinger) kan falde til 10% ret hurtigt, hvis interessen i markedet skifter.

Mange antikviteter er faldet til 10% - fine gamle chartoller, kister, mahonidimser - fordi folk nu vil have lidt mere nutidige designermøbler fra de kendte designere.

Jeg tror man være særdeles varsom med at betragte samlinger som gode investeringer. Det skal være for sjov - og så er det jo bare endnu sjovere hvis det også er en god forretning.

Noget af det jeg købte for 5-7 år siden - hvor ingen ville have det - er guldure. Udfra et investeringsmæssigt synspunkt, er det mine bedste køb.... jeg ville være blevet til grin her på forum, hvis jeg havde sagt det den gang. Da var mantraet at man skulle samle på stålure. Guldure var uinteresante for samlere. Icon_e_surprised

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)