Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
gmt-geek Skrev:Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....
- Og jo jeg har belæg for at sige det!
Vh. Jon
Det der er jo så typisk Omega så den tror jeg 100% på. Det gælder jo iflg. dem selv i svar til mig også kransen til speedmaster som skulle skifte plet placering på 90 tallet - og som nogen kun vil ha en pre pro hvis den er med gammel placering og en 145.012 med nyere osv - men Omega erkender, at de i en periode blev brugt lidt i flæng i overgangen
vh
•
Svar: 105
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
gmt-geek Skrev:Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....
Det er dog lidt mere end én enkelt detajle på bagkassen der adskiller 1'eren fra 2 og 3... der er ingen søhest og kun teksten "waterproof" + "certified" + "High pressure", altså minus "seamaster", og teksterne er så ikke placeret rundt indenfor "midter cirklen", men rundt udenfor cirklen/"knækket"... og 1->3 er lavet indenfor max. 1 år, måske et par måneder mindre....men ellers er vi absolut enig Jon

De 3 første del referencer har alle dele til fælles og med 2 lynette "optioner" og den ene del reference kan i princippet bestå af dele som er helt/delvis produceret/samlet før en tidligere del reference...men som sagt, de er meget tæt på hinanden tidsmæssigt... de skal blot ikke have værk nr. ret meget over 16.3xx. - jep, en anelse nørdet;-)
/Kim
•
Svar: 420
Tråde: 27
kox Skrev:gmt-geek Skrev:Vedr. lynetten så er der ligeså mange 3'ere der har reverse som 1'ere og 2'ere - ck2913-1->3 er jo helt det samme ur(en enkelt inscriptions detalje på bagkassen på 1'eren dog til forskel) og delene er egentlig bare kastet sammen indenfor det samme år eller 2! Så du kan i princippet godt finde dele fra en 1'er der tilsyneladende er yngre end dem der sidder på min 3'er....
Det er dog lidt mere end én enkelt detajle på bagkassen der adskiller 1'eren fra 2 og 3... der er ingen søhest og kun teksten "waterproof" + "certified" + "High pressure", altså minus "seamaster", og teksterne er så ikke placeret rundt indenfor "midter cirklen", men rundt udenfor cirklen/"knækket"... og 1->3 er lavet indenfor max. 1 år, måske et par måneder mindre....men ellers er vi absolut enig Jon
De 3 første del referencer har alle dele til fælles og med 2 lynette "optioner" og den ene del reference kan i princippet bestå af dele som er helt/delvis produceret/samlet før en tidligere del reference...men som sagt, de er meget tæt på hinanden tidsmæssigt... de skal blot ikke have værk nr. ret meget over 16.3xx. - jep, en anelse nørdet;-)
/Kim
Enig med jer begge, MEN, iflg min angivelser skulle -1 og -2 have "alle" (hovedvægten) med den ene krans hvor -3 har hovedvægten.. med den anden..
Det er ihvertfald hvad mine kilder og egne tjek har vist mig. Men igen, det er lidt svært at være sikker når vi går 50+år tilbage..og ja, der blev mikset dengang...
Men er lidt spændt på din sidste kommentar Jon... "- Og jo jeg har belæg for at sige det! "
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•
Svar: 420
Tråde: 27
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•