Måske har jeg været heldig igen !??
Hatten af for det, og stort tillykke, selv om det ikke er det jeg plejer.....
Jeg kan godt lide at de skruer man umiddelbart kan se i værket, IKKE er voldtaget. Så det er ikke kun udvendigt uret er godt, men også umiddelbart indvendigt. Eneste anke jeg kan finde er reguleringen står lidt forkert, men det er en meget lille detalje, rokkeren skal bare justeres, så finreguleringen står i midten. Så er det perfekt. Endnu engang tillykke med et godt køb. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Tak skal I have - jeg er vildt glad for det !! Icon_e_biggrin

Nu har jeg haft det på siden i formiddags, hvor jeg stillede det - og selvom det ikke er så mange timer, at bedømme urets gang på, så lader det til at gå spot on. Men jeg skal indrømme, at jeg glæder mig til at få en brun croco-rem på .......... det passer altså bare bedst til gyldne Conni´er !! Icon_e_sad

Lars Skrev:Hatten af for det, og stort tillykke, selv om det ikke er det jeg plejer.....
Jeg kan godt lide at de skruer man umiddelbart kan se i værket, IKKE er voldtaget. Så det er ikke kun udvendigt uret er godt, men også umiddelbart indvendigt. Eneste anke jeg kan finde er reguleringen står lidt forkert, men det er en meget lille detalje, rokkeren skal bare justeres, så finreguleringen står i midten. Så er det perfekt. Endnu engang tillykke med et godt køb. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Ja, det ser ud til, at dem, der har serviceret uret og i øvrigt skruet i det, har gjort det med nænsom hånd. Men du har ret i, at reguleringen er kørt helt ud i siden - måske kan det være forklaringen på min eneste lille anke over uret ? Når uret ligger med glasset nedad, kan man høre en mislyd fra værket - det lyder som om det kommer fra escapementet og lyden minder om lidt om ........ TOK.......TOK..........TOK !! I samme takt som uret tikker Icon_e_confused

Når man har uret på, eller det ligger med glasset opad, så er lyden væk og urværket lyder som det skal. Noget bud på dette ......... Lars ? I andre ? Nogen der har været ude for det samme ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Når uret ligger med glasset nedad, kan man høre en mislyd fra værket - det lyder som om det kommer fra escapementet og lyden minder om lidt om ........ TOK.......TOK..........TOK !!
Når man har uret på, eller det ligger med glasset opad, så er lyden væk og urværket lyder som det skal.

Kan godt se Peter skal lave TOK.......TOK om til TIK.......TIK.....
Ingen problem såfremt balancetappene er ok eller højdeluft ved balancen og så lige at stødsikringerne er ok.
Meeeeen det er altså lidt svært at finde fejl i et ur man ikke kan se/høre/teste på tidskontrollen, tidskontrollen kan sandsynligvis fortælle hvad der er galt med uret, hvis man da ikke hurtigt kan se det, med det blotte øje.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Det vil netop være perfekt med en brun croco-rem til det dejlige ur!
Som i øvrigt ligner mit, og som jeg i øvrigt også er på jagt efter en rem til.
I øjeblikket sidder der en Hirsch Duke på, men den er ikke helt perfekt.
Modtog og returnerede mellen jul og nytår en sort og en cognac croco- rem med gyldent (Omega)spænde fra classwatchstrap på e-bay. Alle dele skulle være NOS, men ved nærmere øjesyn, så delene ikke autentiske ud. På den ene rem var der perforeringer, men ingen syninger, og spændet var spinkelt og "tyndt".
Alle dele skulle være fremstillet i USA, hvilket kunne være i orden.
Kender nogen til dette forhandler?
I flg. salgsoplysningerne, skulle han ikke acceptere returnering. Gennem direkte korrespondance med ham, oplyste han dog, at det var OK at returnere.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)