20-01-2013, 07:50 PM
I takt med alderen må jeg indrømme at jeg bliver mere og mere interesseret i Audemars Piguet. Har med stor misundelse set alle de fine billeder her på forumet, med bla. RO, ROC og ROO.. Og efter at have prøvet de forskellige modeller, er jeg ikke i tvivl om at forarbejdningen af det ydre er sublimt. Men efterhånden som jeg gravede lidt dybere i de forskellige urværker der ligger i modellerne, blev jeg en anelse skuffet. Det første ur jeg overvejede var Royal Oak Offshore Safari. Men idet der er tale om et modulværk hvor kronograf funktionen er tilføjet, røg interessen lidt. Forstå mig ret, jeg er ikke i tvivl om at forarbejdningen af værket er god, men i et ur i den prisklasse burde man vil i det mindste få et integreret kronografværk. Heldigvis føltes uret også en anelse stort på mit håndled, og da jeg i forvejen har et stort ur i Panerai gjorde det ikke så meget. Derfor gik jagten videre og næste model blev Royal Oak Chronograph. I dette ur ligger AP's cal. 2385 hvilket jeg kunne se ( takket være den fine liste hos Time to Watch ) var et Frederic Piguet 1185 urværk. I sig selv et ganske fint urværk, men ikke in-house, samt samme urværk som ligger i mit Cartier Pasha. AP har selvfølgelig løftet værket en smule med 18K rotor, côtes de Geneve, samt perlage (Cartier har valgt at gravere logo over det hele istedet. Men i bund og grund det samme urværk. En hurtig forespørgsel hos Klarlund i forbindelse med service på mit Panerai afslørede en ca pris for AP med 2385 på 12000 mens mit Cartier koster 4.300. En forskel jeg har svært ved at retfærdiggøre. Så tilbage er den almindelige Royal Oak, med in-house værk som den enste model (i mit prisleje) jeg kan gå med lige PT, uden at blive skuffet. Så i den forbindelse vil jeg gerne høre om jeg er den eneste der er lidt skuffet over at AP ikke introducerede et in-house kronografværk sammen med de nye 41mm modeller? Og er det bare mig der er sart og gerne vil have et in-house værk udviklet af firmaet selv til den pris?
P.s og intet indlæg uden billeder:
APRO:

Cartier Pasha:

APROO:
P.s og intet indlæg uden billeder:
APRO:

Cartier Pasha:

APROO:

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)