Hvad er det, der gør rolex til et stærkt brand !
#1
Hvad er det, der gør rolex til det stærke brand det er.

Hvorfor ser man aldrig en udgået model, sat kraftigt ned, som eks AP ....set på dansk side AP ROO sat ned med 50 % og ubrugt

Jeg hørte fra knud pedersen i århus for et års tid siden, at man fra ledelsen i rolex, påpeger at der ikke gives officiel rabat, og hvis de gør det
for de en kraftig i rettesættelse, og sker det mere end 1 gang, mister de brandet ! Passer det ? Er det revolvermetoder de bruger for at holde deres brand så stærkt ?

Jeg undrer mig bare over de høje priser på både nyt, som brugt...Det kan vel ikke alene være pga den voksende middel klasse i eks kina, brasilien, og indien er kan det ?

Jeg venter spændt på jeres meninger, og holdninger... Icon_dontknow
Svar
#2
Godt spørgsmål.
Der er mange elementer der spiller ind. Her et par stykker:
Meget høj kvalitet, især værkernes robusthed og holdbarhed.
Stærk markedsføring uden for meget flirt med det hotte og hippe.
Meget stringent og konservativt design.
Stram produkt linie både til mænd og kvinder.
Held med kontrol over og en vis styring af forhandlere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
For mig er det meget enkelt de er utrolig stabile uanset hvordan du ser på det,
og så har de en position i urverden som intet andet mærker matcher.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Stensbjerg Skrev:For mig er det meget enkelt de er utrolig stabile uanset hvordan du ser på det,
og så har de en position i urverden som intet andet mærker matcher.


Fuldstændig enig, og tror nu heller ikke at nogen andre mærker kommer til at matche rolex i vor tid Icon_rolleyes

Hilsen Tom.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#5
Enig med jer alle - men også vigtigt som Klaus skriver -

De har en stærk kontrol over værdikæden og dette er utroligt vigtigt indenfor luxus goder - jeg vil vove den påstand, at såfremt du har god kontrol over værdikæden, så er du i en bedre position til at kunne beskytte dit brand.

Dette ses tydeligt indenfor andre mærker feks- LEGO og H&M

For lad os være ærlige - Rolex er jo ikke horoloiske vidundere
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#6
Hej

Med hensyn til brandvalue på verdensplan på ure, ligger Rolex som nummer 1, Omega ligger nummer 2, nok ikke så overraskende, det mest overraskende er nummer 3 som er Longines. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#7
Det kommer an på hvor du kigger og hvordan det opgøres Peter. Jeg ser Patek som nummer tre:

[url]"http://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=252&nav=category" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rankingthebrands.com/The-Bra ... v=category[/url]

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
Rolex er verdens sjette mest værdifulde luxus brand Icon_e_wink "opgjort 2010 " .......Og for 2012 har jeg fundet en anden side der siger nr 3


Men all over er de ikke på top 100, se link

[url]"http://www.millwardbrown.com/libraries/optimor_brandz_files/2011_brandz_top100_chart.sflb.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.millwardbrown.com/libraries/ ... .sflb.ashx[/url]
Svar
#9
Jeg har ikke overblik over de forskellige "best of..." kategorier inden for luksus branding, men tror lige vi skal have styr på HVAD det er Rolex topper inden for. Er det mest værdifulde brand (målt i værdi i $), mest kendte luksus brand (målt på % af forbrugere der kender mærket) eller mest prestigefyldte luksusbrand (målt på forbrugerne syn på mærkets eksklusivitet på en prestige skala)?

Ingen tvivl om Rolex ligger højt på alle kategorier. Jeg tror det kommer sig af følgende:
- Lang historie med kontinuerlig topplacering over mange år-tier som et højkvalitetsprodukt. Kigger man på de brands der topper har de alle haft et kvalitetsmæssigt stærkt produkt uden "huller", hvor de sprang over hvor gæret var lavest.
- Klassisk design som man er tro overfor og lang levetid på de forskellige modelserier. Dermed er der høj genkendelses faktor selv om produktet er evolutioneret.
- En vis grad af innovation, hvor man holder trit med den teknologiske udvikling i både produkt og produktion, såvel af inkrementel som radikal art.
- 100 % kontrol og dygtig ledelse af hele værdikæden i både støtte- og primære aktiviteter, samt up- og downstream faserne. Det sikre effektivitet samt høj kvalitet lige fra underleverandører og ud til slutbrugeren. I dette ligger også super kundeservice.

Der er sikkert også lidt held med i det Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#10
Det kan siges kort: James Bond
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)