Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Der er absolut intet i vejen med urkasser der er lavet i Kina, bare sålænge der er en kraftig kvalitetskontrol, fra de Japanske, Europæiske eller Amerikanske urmærker, der får lavet urkasser i Kina, og bare et lille eksempel, jeg er ejer af 4 Helson ure hvor urkassen er lavet i Kina, og kvaliteten på de urkasser er efter min mening helt i top, hvis jeg sammenligner drejekransen med mine Panerai, er Helson klart bedre, så i min optik er det ikke negativt når noget er blevet fremstillet i Kina, men jeg er selvfølgelig bekendt med at det er dem der laver alle kopierne, og en masse andet skrammel.
MVH Peter
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg forstår dig såmånd godt, Peter, men det ER altså (for mig) meget underligt, at jeg på den ene side af bagkassen kan læse "Made in Japan" og når jeg så vender den om, så står der "China Case" I min optik er det IKKE godt nok, at man udstyrer "kinakasserne" med "WP" "Made in Japan". Det har lidt virkning af at være en form for "cover up" ... Lovligt, sikkert nok, men i min bog også pinligt
De venligste hilsner, John
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,078 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Tja... Du har helt ret og så alligevel ikke.
Åbn en ny lækker Imac pro til 20 K... Der står made in china på alle komponenterne.
Selve uret er vel samlet, designet og bygget i japan.
At de så får produceret en bagkasse i kina er ok i min verden.
De burde så bare ikke skive det på delen.
PS mit Ferrari Pit Crew ur står der swiss made på.... (Mand der fløjter)
•
Det er HELE kassen, som er fremstillet i Kina, Kim
Jeg er klar over, at Seiko holder sig til gældende japansk lovgivning mht deres "Made in Japan". Det ændrer dog ikke ved min holdning: Jeg synes, at det er for dårligt, at man stempler uret med "Made in Japan", når så stor en del af uret, som urkassen jo er, er produceret i Kina Desuden, så fremstilles 6R15 værket jo også i andre lande end Japan, så det er vel efterhånden ret begrænset, hvor meget uret har med Japan at gøre i fremstillingsprocessen Tag det som et lille surt opstød overfor en producent, som jeg ellers skatter højt. En kritisk vinkel på tingene er i orden, synes jeg, og særligt når jeg ofte er positiv over for Seiko. Det skal jo ikke være lyserødt det hele
•
Svar: 2,629
Modtaget Likes: 5,078 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
OK.
Jeg troede kun at det var bagkassedækslet.
Så er det sgu ikke i orden.
Men fint med lidt info. Så ved jeg hvad skal kigge efter, når jeg engang får taget mig sammen og køber et Black Sumo.
•
Hej Joepete
Jeg er absolut ikke uenig med dig, det er ikke iorden skrive made in Japan udvendig og at der indvendig står China case, men jeg mener bare at kineserne har fået helt styr på deres kvalitetskontrol, og den er i de fleste tilfælde bedre end i Europa.
MVH Peter
•
•
Hej Joepete
Jeg var heller ikke sønderligt imponeret over de fingeraftryk indvendig på værkpladerne, der var på et af mine Panerais, og det var første gang det var blevet åbnet.
MVH Peter
•
Et overblik over Grand Seiko modellerne
[url]"http://www.grand-seiko.com/index.html" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.grand-seiko.com/index.html[/url]
•
Svar: 387
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der er da et par fede dykkerure imellem .
•
|