04-09-2011, 09:38 AM
Har lige et lille spørgsmål, jeg vil købe mit første Rolex, og ku virkelig godt tænke mig et helt guld, men pengepungen går kun til G/S, så hvis det var jer, ville i så købe et brugt helt guld eller et nyt G/S?
|
Nyt Gmt Master ll G/S eller brugt Gmt/Submariner Guld?.
|
|
04-09-2011, 09:38 AM
Har lige et lille spørgsmål, jeg vil købe mit første Rolex, og ku virkelig godt tænke mig et helt guld, men pengepungen går kun til G/S, så hvis det var jer, ville i så købe et brugt helt guld eller et nyt G/S?
04-09-2011, 02:43 PM
HELT klart brugt, du taber MANGE penge ved at være den "første".
Jeg har intet i mod brugt, bare tidligere ejer har passet lige så godt på uret som jeg ville have gjort. Jacob
04-09-2011, 03:30 PM
Er dervirkelig så meget at spare? Og hvor er de bedste steder at kigge efter brugt rolex?
04-09-2011, 04:22 PM
N/A
04-09-2011, 04:29 PM
Jacob K Skrev:HELT klart brugt, du taber MANGE penge ved at være den "første". ''Mange'' er måske lidt for meget sagt, især da vi taler om et Rolex.
04-09-2011, 04:38 PM
Faurschou Skrev:Jacob K Skrev:HELT klart brugt, du taber MANGE penge ved at være den "første". Jeg er faktisk enig med Jacob her... Gå ud og køb en helguld sub/gmt og sælg den dagen efter... Jeg garanterer for, at det bliver pænt smertefuldt!! Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
04-09-2011, 04:46 PM
En sælger på vores forum solgte da et PAM 320 (anno 2011) ret hurtigt efter at han fik det hjem. Og umiddelbart lader det til, at det skete uden tab.
04-09-2011, 04:50 PM
Tror også kun det er stålmodellerne der holder prisen fornuftigt. Guld og platin modellerne må der nok forventes en "kantstens" afskrivning på.....
04-09-2011, 06:44 PM
Der er en markant forskel på, hvor godt S/S holder prisen kontra G/S og G/G modellerne.
Der er en STOR kantstensafskrivning på G/S og G/G modellerne. Men ud fra dit første indlæg, så lyder det som om at en model i GG er at foretrække. Dreamwatch har et par brugte modeller til salg i øjeblikket. Både en Sub og en Daytona til priser fra 75k til 85k [url]"http://www.dreamwatch.dk/produkter/eksklusive-ure" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dreamwatch.dk/produkter/eksklusive-ure[/url] Der er et par forskellige "brugthandlere" i DK, som alle er kendte Good Guys. Dreamwatch.dk Mywatch.dk timetowatch.dk Der er flere, men med den type ur du leder efter, er de ovenstående et godt sted at starte. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
04-09-2011, 11:57 PM
Du taber STORT på at købe nyt hel guld eller G/S. Et sports Rolex i helguld koster små 200 k i listepris, mens de kan erhverves fra ca. 75 k brugt. Et 3-12 mdr. gl. helgulds Rolex koster vel ca. 110-115 k brugt, så det er trods alt små 100 k man taber som første ejer. Det mener jeg da er en pæn sjat, men alt er jo relativt
Så er det op til den enkelte om fornøjelsen ved at handle nyt er de penge værd. Kan orientere om at brugthandlere skal yde samme garanti som ved nykøb, så mht. originalitet og garanti er der ikke den store forskel. Der er vel 10-15 stålmodeller fra AP, Rolex og Panerai man med lidt held kan købe og ikke tabe mere end 0-15 % på i forhold til nyprisen, men det er bestemt mere reglen end undtagelsen at stålmodellerne også tager et skrald på min. 25 % når de handles brugt. /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|