Daytona Zenith
God aften,

Er der nogen som kan fortælle mig hvad bredden på hornene skal være på sådan en fætter hvis den er upoleret?

Desuden, er der ting man skal være opmærksom på udover at der er forskellige skiver. Var der også forskellige bezels?

Pft Icon_e_biggrin
Svar
Hej Frederik.
Jeg har selv tænkt på det men jeg tror ikke det er muligt at måle sig frem til om kassen er upoleret. Ikke med 100% sikkerhed. Bare det at måle er vanskeligt.
Skive, krans, kassen og lænke. Visere og skive skal så være tritium eller luminova afhængig af serie.
God jagt Icon_e_biggrin
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej

Jeg synes bare det er lidt sværere at se ud fra billeder hvor poleret et 16520 er, da hornene fra nye er tyndere end på f.eks. et Submariner.

Hvor meget skal man forvente at lægge ekstra for et Zenith 16520 ifht. et 116520?

mvh
Frederik
Svar
Pt kan de anskaffes for samme pris med et lille plus til 16520.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak.

Har der ikke været større forskel tidligere?

Og blev Daytonaen ikke handlet til over listepris for et par år siden (der er også en del til salg for tiden)?
Svar
Jo og jo.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak tak for hjælpen Icon_e_biggrin

Og et sidste spørgsmål, er kassen kraftigere på et 116520 ifht. et 16520?

På billeder virker det som om at hornene på 116520 kassen er bredere?!
Svar
Hej Frederik.
Jeg ved det ikke og har ikke mulighed for at sammenligne.
Jeg har haft begge referencer og har aldrig tænkt over at der kunne være en forskel.
Måske andre kan byde ind her.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Der er ingen forskel på kassestørrelsen/horn på 16520 og 116520. Der er stor forskel på skive/lynette detaljerne på de forskellige 16520'ere. Jo ældre jo dyrere. Der findes også ganske få med porcelænsskive, der koster ca. x2. Jeg kan skrives meget om de forskellige skive og lynette versioner, men du kan læse det meste på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.doubleredseadweller.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.doubleredseadweller.com</a><!-- w -->, hvor modellens varianter er beskrevet.

Der er stor forskel på de forskellige skive varianter i pris, men den mest normale MK 3 (inverted 6) og MK 4 ligger lidt over 116520 rent prismæssigt som Klaus også skriver.

/Mads
Svar
Tak Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)