Hvilket Panerai er dette?
Kim T Skrev:p.s. har du overvejet et JLC Icon_question
Jeg tror at det Master Compressor Extreme World Chronograph som Kenneth har til salg herinde (vintageure.dk) kunne være noget for dig.

Hold da op hvor jeg blander mig Icon_rolleyes du må bare sige hvis jeg skal stoppe Icon_e_wink

Hej

du er velkommen til at prøve mit JLC.

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
Joepete Skrev:Som jeg "tolker" dig, Kenn, så er du helt andre steder lige nu. Du fokuserer - efter min mening – ikke på noget væsentligt (vist er økonomi jo væsentlig, vi er jo begge familiefædre, så det er ikke sådan ment Icon_e_wink ), men mere på en god handel, brand, størrelse osv. Jeg håber ikke, at du tager mig det ilde op, at jeg sådan melder rent ud, men var jeg i dit sted, så tog jeg mig tid til at læse lidt op, lade mig rive med af et bestemt mærke, en model eller en historie. Derudfra traf jeg så et ur-valg - vel vidende, at når uret så kommer på armen, bliver brugt og jeg lærer det at kende, ja så kan tingene ændre sig, og "kærligheden" kan vise sig at have været en flirt. Så er det op på hesten igen, gøre forarbejdet - eller impulskøbet - for det kan jo også blvie til "everlasting love", og så starte forfra igen, og denne gang håbe på, at du når længere - for i mål kommer man nok aldrig Icon_e_wink Måske du angriber det lidt for "systematisk" lige nu ? Få følelserne ind over. Gør dig erfaringer og lær deraf. Tag så situationen op igen, igen og igen .... Icon_e_wink Icon_e_biggrin For lige at citere en erfaren ur-tosse fra et andet forum (sorry, kan ikke huske hvem Icon_redface ), da han skal udtale sig om interessen for ure: "It´s a sickness, I tell You ... a SICKNESS" og så lige den væsentlige Icon_razz bagefter Icon_e_wink

God vind med projektet, jobbet og de kommende ur-valg Icon_e_wink Icon_e_smile
Jeg tager det skam ikke ilde op, John Icon_e_smile Jeg synes, at jeg har læst om en del forskellige ure, men Deep Sea’en bliver ved med at dukke op igen og igen (omvendt får man jo også øje på det, man kigger efter Icon_e_smile), men du har måske ret i, at jeg skal prøve at kaste alle boldene op i luften endnu en gang og så se, hvad jeg griber. Hvorom alt gælder, så har denne proces rykket grænsen for, hvor mange $$$ jeg umiddelbart er villig til at smide efter et ur, hvorved mulighederne alt andet lige bliver større Icon_e_wink

Din karakteristik af min som ”systematisk” og ikke ’emotionel’ har du ganske ret i. Denne indstilling styrer nok min tilværelse en del --- med den uhensigtsmæssige konsekvens, at ting fra tid til anden godt kan blive liiiidt for gennemtænkte og rationelle, ja ’kedelige’ ville nogen måske sige Icon_e_smile

En af de erkendelser, som jeg er kommet til, er, at jeg ikke ønsker at gå af med mit Planet Ocean, hvilket ellers var inde i mine overvejelser på et tidspunkt. (Modsat har jeg med interesse kigget lidt på PO LE og den nye PO som mulige substitutter, da de begge er super lækre Icon_e_smile)

Jeg må starte det nye job med et ’gammelt’ ur, men det går nok Icon_e_smile Skal bare passe på med de mange overspringshandlinger, hvor jeg liiiiiige vil bruge 5 min (som ofte bliver til 15 min eller mere) på at tjekke Urforum, TZ-UK, TimeZone, RolexForums mv. for at blive inspireret.

hr.holm Skrev:Hej

du er velkommen til at prøve mit JLC.

mvh hr.holm
Tak for det hr. holm, men pt. vil jeg ikke misbruge din tid, da JLC ikke er inde i billedet (for mig)…
Svar
Kim T Skrev:Erfaringer med en 328 er nok ikke noget der vokser på træerne herhjemme Icon_e_wink
Men erfaringer med en 312´er er nok til at komme i nærheden af Icon_e_biggrin

Og dog......jeg mener at huske at brugeren "116520" har en 312´er med lænke til ???
Jeg prøvede det nede hos Claus sidst, men jeg er altså ikke helt solgt på 50´er kassen ifht. den alm. luminor kasse.
IMHO sidder den "gamle" bedre på armen.

Vi må se om "116520" kommer på banen med lidt bedre "hands on" erfaring Icon_e_biggrin
Ja ja, jeg ved det bedre sent end aldrig, jeg havde overset dette indlæg.

Det er rigtigt at jeg har en 312 og tilhørende lænke. Jeg er meget begejstret for denne version af lænken ( såvidt jeg ved er der forskel på lænken til 1950 kassen og den almindelige luminor) Det der især tiltaler mig er at det er en meget kraftig/solid men samtidig super konfortabel lænke, måske ikke helt så lækkert som eks. en IWC-lænke, men ganske tæt på. En anden ting jeg er glad for er at uret i den grad skifter karakter med lænken, vupti to ure i et!
Mvh
Morten
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)