Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Jeg kigger lidt på en sub 116610 (og andre ure

), og vi høre, hvor ofte det kommer nye modeller/ændringer?
Har en ide om, at der sker relativt sjældent - ligesom sea dwelleren - men vil lige have det bekræftet.
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Enkelte ændringer sker gennem div. perioder, men de plejer normalt ikke at være bemærkelsesværdige. Forskellene mellem div. perioder kan godt fornemmes, men der er ikke tale om ''radikale'' ændringer. Du kan evt. sammenligne det med Porsche 911's udvikling gennem tiderne.
De helt nye modeller fra Submariner-linien har dog ændret sig mærkbart ift. de gamle modeller ved den større kasse, keramiske krans og de enkelte forbedringer i værket. Spørgsmålet ligger dog i om disse forbedringer reelt var grunden til at kasserne skulle udvides.
Jeg hører blandt dem, som synes at Rolex burde have holdt sig til de oprindelige kassestørrelser af æstistiske årsager. Diskret luksus er nøgleordet.
•
@Faurschou: Tak for det. Umiddelbart passer den større kasse mig bedre, men det er nemt at sætte sig ind i, at nogle ytrer kritik, når man piller ved et ikonisk design.
@watchfreak2003: Det var nu ikke fordi, jeg ønskede, at I skulle agerer 'spåkone', men mere om at få en ide om den (tidsmæssige) udvikling, subben hidtil - altså tidligere - har gennemgået.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Seadweller er lavet i 4 forskellige varianter fra 1967 til i dag. Sub Date ligeledes 4 (168000 må anses som værende identisk med 16800), Daytona i 3 varianter siden 60´erne, GMT 7 forskellige siden 1958, osv. Så nej det sker ikke så ofte og ændringerne er små. Man kan dog ikke konkludere at der så kommer en ny model hver 10-12. år for visse gange har en model kørt i 30 år mens andre kun har været aktuelle i 2-3 år.
/Mads
•
Tak for jeres svar. Som jeg håbede, så er der umiddelbart intet argument for at vente med at købe et Rolex (nærmere tværtimod grundet de løbende opjusteringer af priserne).
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Sociologen Skrev:så er der umiddelbart intet argument for at vente med at købe et Rolex (nærmere tværtimod grundet de løbende opjusteringer af priserne).
Helt rigtigt!

Priserne stiger mærkeligt nok selvom den økonomiske krise stadig kradser rundt omkring i verden.
Jeg er i skrivende stund selv i gang med at hamstre penge sammen til mit næste projekt (ur), som skal realiseres til december. Dog ved jeg endnu ikke hvilket et det ender med at blive.
Sociologen Skrev:Umiddelbart passer den større kasse mig bedre, men det er nemt at sætte sig ind i, at nogle ytrer kritik, når man piller ved et ikonisk design.
Daytona fra Rolex ser f.eks. fin ud på din arm selvom den er på 40 mm.
•
Svar: 193
Tråde: 8
Mon ikke der på et tidspunkt kommer en ny Sub, (og andre Rolex) med kassen fra den nye EX II på 42 mm.
Spørgsmålet er hvornår.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Det ville være dumt at vente for der går mange år før der kommer et nyt Sub date. Men mon ikke ref. 14060 bliver afløst næste år?! Mht. er det blot et argument for netop at købe nu. SD ref. 16600 er steget fra ca. 25 k til over 30 k efter Deepsea'en overtog.
/Mads
•